Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 961 tot 975 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

ik vind dat ontwerp van arvid erg nice, misschien die middelste schuine balk precies naast je spatbord zetten zodat hij minder opvalt…

Bartjee
      Topic starter

Weet je fucking veel werk dat is! Ik zeg net dat ik over een klein uurtje weg ga en moet nog eten:P Hou het zo;)
        Hoe het nu zit ziet het er best wel vet uit hoor:)

Wouz-LwB
        Donateur

ArvidW :
          Zou je om de stijl van de versteviging constant te houden niet liever dit bouwen ?

Aan de achterkant dus ook een schuine balk zoals voor ook zit ? (ziet er mischien wat “cleaner” uit:))

WHAHAHA arvid , wij hebben dezelfde smaak 😛

heb het voor bart precies zo getekent in paint:pimp

Gaat helemaal goedkomen met t ciaotje;)

Bartjee
          Topic starter

Update! Gister dus naar de lasser geweest! Vind het zelf echt superrr vet geworden!
            Even een paar dingen die ik kwijt moet:

– pakketje van jmpb binnen gekregen

– gister bij de lasser de volgende dingen gedaan:
            -verstevigingsbalken erop gelast
            -aan de zijkant bij de zij inlaat nog verstevigingen aangebracht
            -Koelvloeistofreservoir houder erop gelast
            -vliegwiel afgedraait
            -zijstandaard van me citta weer gemaakt

– ben nu bezig met alles af te werken, zaterdagochtend wordt ie naar de poedercoater gebracht!:D

Hier de foto’s. Reacties zeker welkom:)

Pakketje van jmpb

Het afgedraaide vliegwiel, 33mm

Waterpompje erop

Kijk eens hoe perfect uitgemeten:thumb😛

Het geheel

Versteviging aan de zijkant. Als je goed kijkt is het aan de onderkant daar ook nog verstevigd. Vond het namelijk wel erg dun daar bij die lasnaad

De achterkant

En het reservoir

Martijnvanheerde
            Donateur

Echt mooi geworden!:thumb:

st3yn
              Bijdrager

NICEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :thumb 😀

diac
                Bijdrager

ziet er goed uit, mooi dat alles klaar is voor de poedercoater.
                  toch vind ik die verstevigingsbalken zo helemaal door tot achter toch nog geen succes:(

Bartjee
                  Topic starter

Bedankt voor de reacties:thumb
                    De balken helemaal naar achter vind ik juist echt vet:D Anders had je alleen zo’n klein dingetje opeens in het midden, zo is het meer 1 geheel.

sjaak trekhaak

ziet er goed uit bart maar wat mij wel opvalt ,de plek waar 9 van de 10 brommer frame scheure heb je niet verstevigd, onder de tank, of heb ik iets over het hoofd gezien?

LeMoN
                      Bijdrager

Netjes bart! Ik vind die versteviging erg nice, en zeker zo ver naar achter, anders heb je zo’n bult op het frame 😛

TimoO_
                        Donateur

netjes Bart, ziet er goed uit :thumb

alleen effe 1 opmerking. je hebt je vliegwiel nu tot 33mm afgedraait, net als mij, net als op het polini blaadje stond. hoe ga je hem nu weer eraf halen? want ik denk dat jij nu ook geen schroefdraad meer hebt ofwel?

Rebel

Breng je hem zo naar poedercoat

opzicht wel jammer
                            op de fotos lijken die lassen nogal slecht afgewerkt vooral achteraan die balkjes.

heb ik toen ook laten doen met mijn frame maar had er toch spijt van omdat je steeds die las blijft zien.
                            ik weet dat plamuren niet kan met poedercoat maar ff met dremel beetje die lasjes bijwerken?

diac
                            Bijdrager

citaat voor jou Rebel;

“- ben nu bezig met alles af te werken, zaterdagochtend wordt ie naar de poedercoater gebracht!:D”

Bartjee
                              Topic starter

@ Sjaak, nee je hebt niks over het hoofd gezien, maar ik denk dat hij wel stevig genoeg is hoor.

@ Lemon, thnx, vond dat naar achter lopende zelf ook vet:D

@ Timo, nope ik heb ook geen schroefdraad meer. Maar er zijn nog meer oplossingen om het eraf te halen hoor. Je kan bijv ook via dat gat van de ontsteking een schroevendraaien erin douwen en dan erop slaan.

@ Rebel, precies wat diac zegt;) Ben nog bezig he

TimoO_
                                Donateur

ja zo kan het inderdaad ook, de beun manier.

hoe ik het ga doen:
                                  aan de zijkant van het vliegwiel een 5mm oid afdraaien. als ik het vliegwiel eraf wil hebben poelietrekker op m’n krukas en de haakjes aan de zijkanten van m’n vliegwiel zetten. of schroevendraaiers of iets dergelijks (omhoogwippen vanaf de zijkant).

maar met een schroevendraaier een beetje in je vliegwiel gaan timmeren ben ik niet echt een voorstander van :con

15 berichten aan het bekijken - 961 tot 975 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.