- Dit onderwerp bevat 1,637 reacties, 120 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door Bartjee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 juni 2008 om 15:37 #265267
sjaak trekhaak@lemon ,wat heb jij toch met je T_T?:pest
9 juni 2008 om 10:54 #265268Project staat inderdaad even stil jammergenoeg.. Heb het veeeeelste druk met school en kan nu niet echt veel meer doen aangezien het frame eerst weer even naar de lasser moet.
Enja ik was natuurlijk ook lekker aant toeren he!
9 juni 2008 om 11:05 #265269sjaak trekhaak :
@lemon ,wat heb jij toch met je T_T?:pestdat is een “smiley” die ik gewoon vaak gebruik 😛
ArvidW: Hier op VC werkt die niet en is het onduidenlijk wat het moet voorstellen dus kiest maar een andere uit.
LeMoN:
Google:
T_T ,
the face of crying
the horizontal lines of T represents the eyes
and the vertical lines represents tear
the _ represents the mouthArvidW: Boeit me geen fuck, het feit dat er gegoogled moet worden om uit te zoeken waar het op slaat zegt al genoeg. Gebruik dus gewoon de smilies hier van de site.
10 juni 2008 om 21:07 #265305Zooo weer eens een updateje, jammer genoeg alweeeer niet van mijn ciao maar weer eens van mijn citta.
Zoals de meeste wel meegekregen hebben denk ik heeft mijn citta het begeven tijdens de ZZT. Na een uurtje/anderhalf uur was hij weer gemaakt maar hij heeft de rest van de toer gewoon echt bagger gereden. (Ontsteking was niet helemaal lekker meer, massadraadje van de bobine meerdere malen gescheurd en de contactpunten schoten de hele tijd los en moesten opnieuw gesteld worden). Zelfs toen alles gemaakt was reed hij gewoon nog steeds KUT.
Nouja vandaag het boeltje eens helemaal uit elkaar gehaald. Blokje eronderuit en de cilinder er even vanaf getrokken. Niks raars kunnen ontdekken. Arvid is zelfs nog even langsgeweest en heeft alles even goed bekeken en het was allemaal nog goed dusja.
Dus mn ontsteking even goed afgesteld en een goed boutje ertussen gedaan met loctite. Ook heb ik de bobine van mn ciao erop gegooid aangezien die nog wel goed was.Daarna even naar mijn achterbrugspeling gekeken. Had vast ringetjes gekocht om ertussen te zetten maar dit kan schijnbaar helemaal niet omdat dat buisje wat er doorheen loopt veel te lang is. Nouja achterbrug speling is dus nog niet opgelost.
Toen het blokje etc weer in elkaar zat heb ik de vario er weer op gepleurd. Heb gelijk eens even een gele drukveer erin gezet.
Toen alles weer klaar was een poging gedaan om hem te starten. Kreeg hem (zelfs met decompressie in!) niet door de compressie heen…:S Het wiel bleef maar slippen. echt heel vaag, of mijn snaar staat gewoon te strak (alhoewel het blok helemaal naar achter staat).
Maarja uiteindelijk schoot ie aan, en terinngggg eey! Wat een powerrrr onderin. Ik schrok er gewoon van. Nou met die gele drukveer is het nog veel erger als met de std drukveer. Als je iets te ver achterover zit vliegt het voorwiel gewoon nog harder de lucht in dan dat ie eerst al deed.
Jammergenoeg rijdt ie nog steeds niet zo super. Ik hoor nog steeds 1 of ander raar getik maarja.Hier wat foto’s

En mn ciao die er jammergenoeg nog steeds hetzelfde bij staat. Deze week ga ik hem weer uit elkaar halen en met een beetje mazzel wordt hij binnen een week verder gelast.

Ciaoooo!
10 juni 2008 om 21:16 #265307wil niet zeuren he :pest maar zet bloos een koelkapje op je cilinder, want nu koelt die maar 1 kant :S, hier krijg je dus altijd vragen over over warmlopers :p, je bent heus niet de enige die die niet heeft 😉 maar het is er niet voor niks 😛
stuur je ciao snel naar de lasser en de spuiter 😀
keep up the good work
10 juni 2008 om 21:20 #265310Een warmlopertje krijg je niet als je een goede afstelling hebt en dat kapje vergeet.. jeez
natuurlijk met kapje is het wel beter, maar zonder is geen pure ramp!
@ bart, very nice heur
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 juni 2008 om 21:25 #265312Zuigerveren nog bekeken dan ? maybe dat de slotspeling erg groot is geworden ..?
Alleen de achterbrug ff fixen en knalle maar :)!
11 juni 2008 om 08:53 #265314@ Kenny, Heb heel de toer gewoon met kapje rondgereden, maar alle 7 maanden daarvoor zonder. Nooit een warmloper gehad, en mijn afstelling is perfect dus dat zal niet gebeuren denk ik.
@ Thomas, Danku
@ Hans, Arvid is hier langs geweest en heeft alles nagekeken. Slotspeling was nog goed volgens mij. Tenminste Arvid vertelde dat alles nog goed was.
Maybe kom ik trouwens eind van deze maand naar groningen toe en blijf ik bij wouter slapen dus dan kom ik ook nog wel even bij de andere groningers langs
11 juni 2008 om 09:38 #265315Gezellig , ff biertje in de stad drinken.
11 juni 2008 om 12:07 #265316ziet er goed uit bartjee! nu gauw dat ciao frame naar de lasser :D!
11 juni 2008 om 18:18 #265324ziet der netjes uit bart !
Wil je racer binnenkort wel eens int echt zien 😉We zien binnenkort wel ff voor een datum !
@hans ,denk je nou echt dat wij met jou een biertje willen drinken in de stad? 😕
11 juni 2008 om 20:39 #265332mooi Bart, knalt nu weer lekker zo te horen.
ik denk dat ik jou wel zie bij meeting Limburg? Gijs mag lekker niet mee, met z’n kutscooter 😛 gaan we effe racen :duivel
11 juni 2008 om 20:41 #265333Mwoah hij knalt nog niet zo super. Hij heeft nog een beetje een raar tikje:S Weet niet of dat uit het blok komt of ergens van het frame dus moet ik nog even naar kijken. Maar lijkt me toch raar als het uit het blok komt aangezien die helemaal uit elkaar is geweest en er was echt niks raars aan te zien..
Meeting Limburg weet ik echt nog niet.. moet ik nog even kijken
Tegen welke wil je dan trouwens racen?:P Mn racer of mn citta? Mijn citta trekt echt teeeering snel nu! Ciao rijdt tegen die tijd nog niet denk ik..:(18 juni 2008 om 18:40 #265360Ben ik eindelijk weer eens met een kleine update over de ciao.
Ten eerst: Er is nog steeds geen flikker aan gebeurd.
Weten jullie dat ook weer:P-Vanavond komt de lasser langs, en dan maken we even een afspraak wanneer de rest gelast gaat worden. Ik hoop dat dat dit weekend nog is, want dan kan volgende week het frame naar de poedercoater!
-De kleur is officieel nu, het wordt RAL 5015 (http://www.chambrair.nl/Ral%20kleuren.htm)
-Verder komen er nu toch maar transparante slangen op. Denk dat dat best vet gaat worden!
-Ook wil ik er velglint op gaan leggen, ik zat zelf te denken aan rood of oranje ofzo. Wat zal vet staan bij het blauwe frame en de witte velgen?
-Ik ga 1 van mn laatste bestellingen doen. Dit is hem:
Voorremkabel Vespa CIAO
Killswitch Rood Stuurmontage
Gaskabel Vespa CIAO
Decompressiekabel Vespa CIAO
Achterremkabel Vespa CIAO
Pistonpenclips Per 2 Stuks.
Trekveerset A-Kopp. Malossi Vespa
Rollenset Polini 4.2>6.3 Gram
Ontstekingsnok Citta
Vliegwieldeksel/Koelkap Citta
O-Ring Dop Citta
Bout Motorophanging Citta
Voetpakking Pinasco Vespa
Middencarterpakking Citta
Benzinefilter Klein blauw
Moer Malossi Krukas Vespa
Kabelbevest. Achterrem Citta
Krukasspie Malossi Vespa KrukasTotaal van uw aankopen: €91.00
Wilde eerst ook al malossi vertanding bestellen maar daar wacht ik nog even mee aangezien ik op het moment niet zo heel veel geld heb.
Nouja voor de rest niet zo heel veel meer te vertellen denk ik, ik hoop volgende week weer met echt leuke updates te komen want dan is hopelijk mijn frame weer een beetje verder:)
18 juni 2008 om 19:05 #265362Kan je niet beter investeren in een FOX vario ? kost ongeveer net zo veel als malossi vertanding + je gaat er een heel stuk op vooruit dan de normale vespa vario.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.