Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

nou dat vind jij bartje, maar dan heb je een flinke pukkel op je brommer en das lelijk, als ik zo naar je foto kijkt dan hangt er er aan de voorkant wel net boven, en het word rond gepompt door je pompje dus volgens mijn kan het wel, ikz ou het gewoon is testen 😉

1-feb
      Bijdrager

Ik zou zeggen lemon bouw je eigen racer met “pukkel” oner de stang;)
        Bart ziet er allemaal super uit!:thumb

LeMoN
        Bijdrager

1/2 waar slaat dat nou weer op xD? in een perso mag je kritiek leveren en ik zeg gewoon mijn mening tegen bartje, hij weet zelf ook wel dat dat zo is, en hij moet zelf weten wat hij ermee doet, maar je kan het makkelijk testen of het werkt je kan hem namelijk gewoon vast maken met tayrips zoals hij nu heeft gedaan en dan even rijden en kijken of de boel rond gaat.. werkt het niet kan het als nog boven op de stang…

Bartjee
          Topic starter

@ Lemon, geloof me hij hangt er niet boven. Of hij hangt er net onder of hij hangt gelijk, maar dat risico ga ik niet nemen.
            Volgens mij wordt het reservoir niet meegepompt maar is dat gewoon om de druk van het systeem op te vangen en voor reserve vloeistof en als hij onder de radiateur hangt werkt dit niet meer.
            Ook kan ik hem niet “even met een tayrip testen” want ik ga een beugel voor dat reservoir op mijn stang laten lassen en voordat mijn blok rijdend is is mijn frame allang gepoedercoat.
            Ook heb ik je al gezegd, in het echt ziet erboven er veel mooier uit als eronder. Ik vind het zeker fijn om commentaar te krijgen zodat ik dingen kan veranderen maar als blijf aub niet doordrammen over iets wat toch niet gaat werken zoals ik je al eerder heb verteld..

@ 1/2, dankje:)

LeMoN
            Bijdrager

nouja ik blijf gewoon van mening dat bovenop je stang niet zo mooi is als eronder, maar het is jou brommer dus doe ermee wat je wilt… Des al niet te min vind ik je projectje vet en een vd beste hier omdat je regelmatig update, maar ik zou sommige dingen anders doen 😉

KennyVespa
              Bijdrager

nou bartje ik vind het allemaal bulsshit hoor :S sry dat ik het zeg

bekijk het eens van deze kant:

als die eronder hangt, hangt je slang ook 2cm naar onder dan als die erboven hangt, denk je dat die 2cm je hele systeem verandt :S denk het niet he

zou het zelfde zijn als je slang een andere bocht erin hat als een andere dag, dan zou het dus ook niet meer werken :S

ik weet wat je bedoelt met boven hangen en waarom het vaak zo gedaan word

dat de warme vloeistof omhoog stijgt bij overdruk en bij onderdruk is het koud en dan zakt het

net zoals bij warme en koude lucht

maar ik wil ook ff zeggen: in mijn volvo 480 hangt het rervior ook op de helft van de hoogte van het rad

dus ik zou het ook maar eens proberen zoals lemon zegt 😉

Bartjee
                Topic starter

@ KennyVespa, toch is het wel zo dat verzin ik niet zelf hoor;) Het reservoir moet boven de radiateur hangen anders is het geen plek meer waar de warme vloeistof heen kan als het uitzet, aangezien warme vloeistof stijgt. Niet de hele radiateur hoeft erboven te hangen maar er moet wel een stuk zijn wat er wel bovenuit komt.

En dus krijgt lemon ook eindelijk zijn zin:P Hij komt er namelijk toch onder te zitten:) Beugel etc is al klaar moet alleen nog op de stang gelast worden.
                  Ook ben ik erachter gekomen dat mijn voetsteunen gewoon passen. Zal wel komen omdat het luchtfilter zo lang is. Maarja nog ff de trapas een klein beetje verlengen en dan komt het allemaal goed:)
                  Heb het nu deze week vrij druk met school dus kan niet zoveel doen, denk dat de laatste dingen over een weekje ofzo gelast gaan worden en dan over een week of 2 naar de poedercoater

Edit: yeah alweer pagina 19:)

LeMoN
                  Bijdrager

Okey nice, ben benieuwd bartje!

Svennoow
                    Bijdrager

Echt een super gaaf project:thumb ben wel benieuwd wat je top is als die afgesteld is:D

KennyVespa
                      Bijdrager

zei tog dat het gewoon kon 😛

ben benieuwd hoe alles uitziet als het klaar is 😀

zal een zeer unieke ciao zijn, miss wel de uniekste

ArvidW
                        Donateur

Ik heb hem gister ff bekeken en dan kun je pas echt goed zien hoe vet die is=)

Ontsettend laag, helemaal volgehangen met vette spullen, ziet er stilstaand gewoon al retesnel uit:D

Vloeistofresevoir kan volgens mij ook nog op een andere plek, daar zou Bart nog ff over nadenken. Slangen zijn wel echt te dik.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

KennyVespa
                          Bijdrager

maar dat is ook waar iedereen op doelt, in de motor en auto wereld, dat als je stilstaat dat die dan al supersnel uitziet 😛 snapje

Bartjee
                            Topic starter

Leuke reacties:thumb

@ Kenny, ik hoop dat het de uniekste ciao wordt:P ik vertelde Arvid gister ook al dat ik toch wel een beetje doel op die “mooiste brommer wedstrijd” op de meeting. Hoop toch wel een goede kans te gaan maken:thumb

@ Arvid, plek ben ik nog niet echt over uit. Maar denk dat ik misschien toch dunnere slangen ga nemen en heel misschien toch doorzichtige. Samen met die blauwe vloeistof moet dat toch zeker vet worden maarja ben er nog niet echt over uit

KennyVespa
                              Bijdrager

denk wel dat je goede kans maakt, als peter komt van met zijn h2o ciao, dan heb je goeie competitie 😀

peter139
                                Bijdrager

haha grappig om te lezen… Die van bart is ook heel mooi. Vooral z’n snelle en aparte spulletjes.

15 berichten aan het bekijken - 886 tot 900 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.