Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Geil maar wanneer vordert het project optisch weer een beetje dan ?

Bartjee
      Topic starter

Tsja als het goed weer is ga ik de stang op maat maken. Mn vader wil namelijk niet binnen slijpen. Dus ik hoop dit weekend nog of volgend weekend ofzo. Dan binnenkort laten lassen (Iemand toevallig hier in de buurt die echt heeel netjes kan lassen? anders gaat ie maar naar een prof lasser) en dan poedercoaten. Hoop het frame over een maandje of 2 toch wel klaar te hebben. Dan kan hij daarna nog rustig in elkaar en kan ik ondertusse verder met het blokje! Hij moet begin augustus in ieder geval wel klaar zijn

Bartjee
        Topic starter

De stang is gister eindelijk op maat gemaakt:D Het is echt de perfecte maat vind ik, 42mm. Zit nu op school maar zal vanmiddag eens wa foto’s maken. Nou nog even een goede lasser zoeken en dan wordt ie binnenkort gelast.

Bartjee
          Topic starter

Hier dan de beloofde foto. Ik had de stang er alleen niet helemaal goed in liggen kwam ik net pas achter, dus aan de achterkant zit ie iets hoger.

Wat vinden jullie ervan? Is een mooie dikte toch?

gijsjah
            Bijdrager

ziet er goed uit, ik kan zo niet beoordelen, moet met het totaalbeeld 😛
              nou maar eens spuiten die hap:P

Bartjee
              Topic starter

Hij moet nog gelast worden eh aap:P Hij is alleen op maat gemaakt. Vandaag had mn vader ff een smit gebeld en die vroeg of ik ermee de openbare weg op ging. Nouja mijn antwoord was dus ja (beetje dom:P) en toen zei ie dat hij het niet wilde lassen omdat dat officieel niet mag en hij de verantwoording niet wilde nemen.. dusja nog fftjes iemand vinden

ArvidW
                Donateur

Deze stang is echt de goeie dikte, andere zou idd wat te dik zijn.

Ik vind het wel jammer dat stang eigenlijk net iets te kort is gemaakt, ik vind het het mooist als hij echt tot precies het balhoofd komt. Jouwe scheelt niet veel:) maar ik weet dat er toevallig nog zo’n stuk staat bij de staalboer…. Kunt denk ik nu nog beter eventjes 2.50 extra besteden aan een stang zodat als hij gecoat is dat je er dan 100% tevreden mee bent:)

Is je citta btw nog recht of is die crash echt behoorlijk geweest ?:o

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

LeMoN
                  Bijdrager

Mooie stang hoor bartje ennuh ben je op je bek gegaan :O!?

.-{2F4OV}-.

Ongeluk met je autowheely citta gehad bart??:o

Deze buis heeft idd de goede dikte en die 21 dellie ziet er nice uit:thumb

william
                      Bijdrager

mooie stang bartjee zeker nice:D
                        toch al wat meer vooruitgang in je project!
                        wat is er met je citta gebeurd:'(

groetjes william

hansieb
                        Moderator

Stang is nu goedgekeurd, ik vind em zelfs nog wel goed zitten :thumb

Bartjee
                          Topic starter

Ik vindt hem zelf eigenlijk ook wel best goed zitten zo:) Maar Arvid, je had het misschien beter iets anders kunnen vermelde:P Nu denkt iedereen dat IK op mn plaat ben gegaan:P

Afgelope donderdag liet ik een collega van me op mijn citta rijden, en ik zei nog zo: Niet vol gas optrekken, hij heeft autowheelie! Dusja hij rijdt weg, geeft net iets teveel gas, het wiel vliegt van de grond af (en aangezien ik voetrem heb kon ie ook niet remmen hahah:P) hij laat gas los en wiel komt weer op de grond en uit reactie trekt ie nog een keer vol da gas open:P Dus hoppaa daar lag ie op de grond:P

Gelukkig niet echt ernstige beschadiginge. Alleen mn homemade dashboard is helemaal naar de klote, mn lampekapje is helemaal scheef, mn turkevanger is helemaal scheef en beschadigd, mn handvat is een beetje beschadigd, het steuntje van mn voetrem is beschadigd, mn uitlaat klein beetje bij de demper en hij is het ophangpunt bij de cilinder verloren en een scheurtje in het zadel. Ook lijkt het voorwiel een klein beetje scheef te staan..

.-{2F4OV}-.

Nou dat zijn tog een hoop beschadigingen;) Ik vond die voetrem van jou wel handig:D Wel ff wennen natuurlijk mja..

Daarom laat ik nooit andere mensen op mn vespa rijden. Al helemaal niet als ze geen brommer ervaring hebben. Het kan heel leuk zijn, maar als er iets gebeurd is t je eigen schuld. Jij hebt hem/haar immers erop laten rijden. Als het een std vespatje is kan men er meestal nog wel mee rijden. Maar met vario, 80cc oid houd ik mn brommer tog graag voor mezelf;) Laat staan met een blok van meer dan 1000 euro erop en een overbrenging van ongeveer 350 euro…:|

Bartjee
                              Topic starter

Mwoah als je het ziet valt het wel mee hoor:) En krijg wel geld van die kerel dus das dan wel mooi.

Hij heeft zelf ook een scooter dus rij ervaring heeft ie wel, alleen hij had nog nooit op iets gereden wat ook wel vrij goed optrekt en autowheelie heeft:P

diac
                                Bijdrager

haha ja, laatst had ik ook een jongen laten rijden op mijn vespa.
                                  ik zei ook van trek het gas niet open want dan lig je op je rug.
                                  nou, hij wil omdraaien, komt aan het gas en gaat het gras in.
                                  maakt hij eerst een dikke burnout in het gras, komt die op de weg terecht.
                                  en grip dat die kreeg ging de brommer omhoog, het ging gelukkig maar net goed.
                                  als hij had los gelaten vloog me brommer weg.

nooit meer dat ik iemand zonder rij-ervaring laat rijden.

suc6 verder bartjee:thumb

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.