Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

nee eerst olie en dan blanke lak 😉 olie over blanke lak is tegen de roest ;)! las naden brand je ook eerst erin voordat je het lakt!

erwinko
      Bijdrager

jij bent helemaal een mooie

eerst brand je die uitlaat vol vet en dan probeer je hem te spuiten. no way dat de lak goed blijft zitten

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Wil net zeggen, dat is het domste wat ik heb gehoord ?
          zelfde idee als ontvetter over je frame spuiten, en dan je frame gaan overspuiten right..

Je uitlaat eerst gasbranderen (lasnaden e.d)

als je dit gedaan hebt, complete uitlaat heetstoken en daar de blanke lak op spuiten, hittebestendig blanke lak hecht alleen op hele hete objecten.
          dit weten veel mensen niet maar bij deze.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

LeMoN
          Bijdrager

wat ik bedoelde was dus dat hij eerst de olie inbrande en daarna pas blanke lak aanbracht en als blanke lak erop zit en goed is uitgehad dan kan je hem nog eens in de olie smeren zodat hij niet snel roest….

Bartjee
            Topic starter

Ja maar Lemon dat is dus fout.. Olie moet er pas op nadat je er blanke lak op gedaan hebt.

@ Flick, dankjewel:) Ga alleen geen lasnaden in mn cannon branden. Heetstoken doe ik denk ik ook niet, aangezien mijn cannon op het moment nergens onder past (De beugel die er nou op zit past niet op mijn citta en mijn ciao ligt uit elkaar) heeft de blanke lak genoeg tijd om uit te harden voordat de olie erop gaat dus denk niet dat heetstoken noodzakelijk is.

.-{2F4OV}-.

Ziet er beter uit zo die cannon! Netjes bart:thumb

TimoO_
                Donateur

ik weet het niet hoor, maar volgens mij moet je de uitlaat toch echt onder de olie smeren, dan dat erin branden zodat hij bruin wordt vervolgens ontvetten (ja dat bruine blijft dan) en dan spuiten, dit hoef je niet onder een bepaalde hitte te doen zolang je hem als hij uitgedroogt is maar wel heetstookt zodat de lak kan harden. zo heb ik het ook gedaan.

dat is toch precies hetzelfde als dat je lasnaden erin brand? en dat doe je ook niet nadat je de blanke lak gespoten hebt.

niet doen wat je zelf denkt, maar wat motip je aanraad 😉

ennuh herr flick, als ik kleine onderdelen spuit ontvet ik ze ook eerst met ontvetter (dus geen wasbenzine dreft e.d.) , droog ik ze af met papier en dan nog met de compressor. dat lijkt mij toch echt het beste te werken hoor.

Zer0r0nin
                  Bijdrager

@TimoO_: ik heb ook wel eens mensen gezien die idd de (hete) uitlaat (na het schuren) insmeerden met olie, om vervolgens de olie er nog eens in te branden. Hierdoor kreeg de uitlaat een mooie bruine glans. vervolgens hebben ze de boel ontvet. en daarna hittebestendige lak eroverheen.

Olie er op wordt ook wel eens met auto onderdelen gedaan. Die flikkeren ze in een badje met kokende olie, dan komt het er bruin-gekleurd uit. hier zie je het een beetje (onderaan pagina)
                    Of ze stoken het stuk metaal warm in plaats van de olie, dat is meestal wat veiliger.

Daarna moet je de boel idd even vrij maken van al het vet/stof/rotzooi.
                    Motip-Spuit-Tips

Hammerite zegt dit over het gebruik van hittebestendige lak.

@Bartjee: als je het zekere voor het onzekere wil nemen, loop ff Car-Care binnen naast vd Burg. Of Lamberts Autoschade, tussen de videotheek&boerenbond.

Bartjee
                    Topic starter

@ Tom, oke dankje, denk je trouwens dati k daar ook terecht kan om mijn fabrizi te laten maken?

st3yn
                      Bijdrager

http://img189.imageshack.us/img189/4423/mhruitlaat2ov.jpg
                        (foto van brommerforum)

Hier heeft iemand ook z’n uitlaat met olie ingesmeerd, en vervolgens erin gebrand. Dat ziet er best gaaf uit!
                        Olie erop –> Gasbrander erop –> laag blanke lak erover. Klaar. Af en toe het vuil eraf poetsen met een vette doek en je uitlaatje blijft mooi!

sombrero
                        Bijdrager

weet iemand ook welke olie je het beste daarvoor kunt gebruiken

LeMoN
                          Bijdrager

gewone goedkope 2takt olie werkt prima 🙂

Zer0r0nin
                            Bijdrager

@Bartjee: ik denk van wel ja, dan lassen ze er een stalen buisje op en trekken ze de deuk er uit. (mits het metaal van uitlaat niet te dun is)

Je houdt btw wel een laspuntje over denk ik zo, maarja beter als een deuk:)

En met een beetje mazzel willen ze het voor een kratje baf nog wel doen. (denk ik.:D)

@sombrero: soort olie kan je zelf kiezen, alle verschillende soorten olie hebben weer een ander effect qua kleur-uitslag. De een wordt meer blauw, de ander meer bruin. Gebruikt/ongebruikt verschilt ook!

Bartjee
                              Topic starter

Goed nieuws!:D
                                Vandaag mijn NIEUWE 21mm dellorto carb binnengekregen!:D Echt een prachtig ding, en heb hem van marktplaats voor maar 50 incl, hoewel ze normaal nieuw 70 euro zijn! Helaas wel met de stelschroeven links maarja daar kan ik wel mee leven:)
                                Weer een klein stapje vooruit in mijn project! En dat mocht ook wel eens want er is allang niet echt meer iets gebeurd.. Als het goed weer is die stang maar eens op maat maken met de slijptol.

Hier zie je dat ie vrij groot is:P Jammer dat ie op de foto’s niet zo mooi uitkomt, in het echt issie prachtig haha:P

LeMoN
                                Bijdrager

mooi dieng

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.