Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

vet hoor, maar wat wouz al zeg, plamuur & coat gaat niet, plamuur is namelijk geen ijzer 😉 maar ik ben benieuwd hoor bart hoe het eruit gaat zien allemaal :D!

sjaak trekhaak

ben ook wel benieuwd hoe die eruit gaat zien ,miss kun je hem kawasaki groen make ofzo;)

Bartjee
        Topic starter

@ Lemon, ja had idd de post van Wouz gelezen.. Das wel kut want met plamuren is wel mooier.. hoe doet de rest dat hier dan allemaal?? Ook gewoon met de lasnaden dus?

@ Sjakie, Ja ik heb al een beetje wat kleuren in mijn kop, maja het moet wel echt een originele opvallende kleur zijn. Zat meer te denken aan: Donkerblauw, felrood, knalgeel, knalgroen.

@ Steyn, voor die tijd issie wel klaar hoor:) dan kende em live zien hehehe!

Bartjee
          Topic starter

Malossi volle wangen krukas binnen!:D Barry heel erg bedankt! Ziet er super uit en heb er nog een nieuwe naaldlager, krukaskeering en een moer bij gekregen:)

En hier fftjes in vergelijking met mn race krukas. Btw als iemand die nog zou willen hebben, pm me maar:)

ArvidW
            Donateur

Zeker nice 🙂

Weeg beide krukassen eens, ben wel benieuwd wat een volle wangen meer weegt 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Edjuh
              Bijdrager

Mooie stevige krukas! Is dat schroefdraad nou platgefreesd?

En wanneer kunnen we de rest van je setup bewonderen?

Bartjee
                Topic starter

@ Arvid, heb t geprobeerd, maar we hebben zo’n kut weegschaal:P Neem ze anders morgen ofzo wel mee naar jou alst kan.

@ Edjuh, dankje:) Is idd aan 1 kant platgefreesd. Rest van de setup.. tsja:P De simonini carters staan een pagina terug en de cilinder + carb etc komen in de komende 1 tot 3 maanden;) Ligt aan mijn geld. Wil namelijk niet alles in 1 keer kopen maar ook een klein beetje overhouden ehh:P

Tim
                  Bijdrager

dat is altijd bij een malossi krukas dat hij aan een kant een beetje plat gefreesd is omdat de schroefdraad groter is en hij anders boven de schuine kant van de kruk uitsteekt.

Bartjee
                    Topic starter

Tim :
                      dat is altijd bij een malossi krukas dat hij aan een kant een beetje plat gefreesd is omdat de schroefdraad groter is en hij anders boven de schuine kant van de kruk uitsteekt.

Yep klopt inderdaad. Schroefdraad is wel echt een stukk dikker dan op bijv mn race krukas

Rebel

Ja is speciale moer geloof ik

wel jammer van de nadelen van de kruk 🙁

dure spietjes
                        en alleen vario (of je moet je koppeling al bewerken)

Voor de rest wel mooie aanwinst 😀

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

Voor normale koppeling moet je je segmenthouder ff naar 10mm opboren, lijkt me geen probleem.

spietjes zijn idd duur, maar die heb ik nog nooit kapot gehad dus eenmalige investering.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                          Gele Racefrikandel

hansieb
                          Moderator

Mooi bartje is dat ook weer binnen :thumb

Bartjee
                            Topic starter

Weer een kleine update

Gisteravond even snel begonnen met de ciao beetje uit elkaar te halen. Blokje etc is er onderuit dus alleen het frame met velgen en voorvork staat er nog. Ook had ik de waterkoeling even van het blokje afgehaald en heb de normale cilinderkop er weer op gedaan (Aangezien dit blokje onder mijn citta komt en ik daar de waterkoeling niet onder wil)

Cilinder ziet er nog mooi uit, begint alleen al beetje dof te worden binnenin. Ook was de zuiger nogal zwart maar die is inmiddels weer schoon:) Ook was de waterkoeling best wel vies:P Dus die krijgt binnenkort ook een grote schoonmaakbeurt

Toen ik het blokje weer in elkaar wilde zetten kwam ik erachter dat de tapeindes dol zijn.. Dit was schijnbaar al langer het geval. De cilinder en cilinderkop zaten dus niet goed vast en daarom lekte mijn cilinder al tering hard (Alles zat elke keer onder de olie) en WAARSCHIJNLIJK is dat dus ook de oorzaak geweest van dat mijn ciao niet zo hard wilde! Compressieverlies ofzo denk ik.. Nouja heb net een bestelling bij jmpb gedaan (nieuwe 90mm schijf en tapeind set) dus vd week blokje weer in elkaar en dan misschien nog even onder mijn ciao zetten om te testen hoe hard hij nou toch maximaal gehaald zou kunnen hebben. Als ik hier geen zin meer in heb pleur in em gewoon gelijk onder mijn citta.

Bartjee
                              Topic starter

Vandaag de nieuwe tapeindes erop gezet en het blokje onder mijn citta gepleurd. Ben net klaar met alles (Echt veeeel werk, allemaal kleine dingen die niet mee zaten:S) en hij rijdt echt super! Dat voorwiel vliegt gewoon echt zo de lucht in, zoveel power heeft ie:D Op hogere toeren doet ie alleen niet zo veel (Maakt wel veel toeren maar gaat niet zo hard, komt door vario en de uitlaat die eronder ligt). Had hem eerst geprobeerd met de homoet en std voorvario. Top was ongeveer 45 met veel overtoeren, optrekken deed ie wel echt super.
                                Daarna mn citypower (vanmiddag nieuw gekocht) eronder gegooid en malossi voorvario en nou rijdt ie echt prachtig:D Optrekken is echt niet normaal en top ligt iig boven de 45, maar tegen de 45 aan begint ie ook al overtoeren te maken. Maarja dit blokje blijft er iig onder, met de zuiderzeetoer moet 60 wel makkelijk te halen zijn met poelie en proma cannon:D

hansieb
                                Moderator

Jeah 🙂 !

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.