Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Welke 48mm willen jullie er dan onder zien? De 48mm van simonini die compleet geen low-end power heeft en uiteindelijk net voordat hij warmloopt 11pk levert ?:lol

Dan moet er nl ook nog een dure 46slag krukas in
      Dan moet er nog een 30mm uitlaat gelast worden (moet echt een groot stuk van de bocht van de proma cannon af)

Moet wel betaalbaar blijven hè….:?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Bartjee
      Topic starter

Dankjewel Arvid. Ik wor een beetje gek van da gezever over dat ik een 48mm moet nemen. Dat is helemaal niet wat ik wil.. Ik wil gewoon een lekker getunede 46.5 malossi:) Als ik nog een keertje harder wil kan ik altijd nog een 48mm nemen ofzo..
        En nou heb ik voor een zeeeer nette prijs een malossi volle wangen gevonden, dan ga ik niet voor de dubbele prijs een krukasje kopen zodat er een 48mm cilinder op kan hoewel ik dat niet eens wil.

(Ow en Arvid, er komt waarschijnlijk een calibrata (of als ik hem kan vinden een fabrizi racing) onder, niet de cannon;))

diac
        Bijdrager

ow, ik dacht dat die krukas daar juist voor was gemaakt? 46-48mm..
          ooh dan heb ik niks gezegd..:lol
          hard gaat die zowiezo wel.. maar ook hard genoeg:P

wat ga je met je oude blokje doen dan:?

LeMoN
          Bijdrager

Achja bart, je mot het zelf weten.

@Diac, hij gaat nog een ciao kopen en hij heeft nog een citta staan :P!

19INCHciao
            Bijdrager

he bart heb zelf zn blokie legge , maar je moet ff krukas bestelle @ http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3294

rijd ff btr als die glimmende of stnd assie

mvg woutr

hansieb
              Moderator

Bart heeft voor de malossi gekozen omdat dat een 43mm slag is

De simonini krukas is voor de 48mm siminoni met een 44mm slag.

Goed hoor bartje gewoon lekker knalle met die 46,5 malossi met arvid zijn gouden handjes gaat die het vast wel goed doen :lol

Bartjee
                Topic starter

@ Diac en Lemon, Kga geen nieuwe ciao meer kopen voorlopig. Moet nog best wel veel doen met de racer en we hebben niet zoveel ruimte. Het 42alu blokje komt waarschijnlijk onder mijn citta te zitte met een citypuffer en variotje.

@ 19INCHciao, ik heb deze krukas al gekocht http://jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3255 zal t vast ook wel goed gaan doen:) Iemand nog geinteresseerd in een zgan race krukas, pm maar even dan:)

ArvidW
                  Donateur

Die vario van jou citta moeten we btw nog ff aanpassen hè… die begrenzende koperen bus moeten we er ff vanaf vijlen / draaien.;)

Home made engine dyno

Bartjee
                    Topic starter

Ik had van de week de drukveer vervangen door een standaard en dan met 7 grams rollen. Liep echt voor geen meter dus ik dacht net van ik ga het allemaal weer even terug veranderen. Dus ik haal die achterkoppeling eraf, en ik zag al dat de schijven helemaal in de achterbrug waren gaan schuren. En dan niet een beetje maar ook gewoon echt een diepe gleuf. Nouja ik loop met die achterkoppeling naar de werktafel toe om die grote moer eraf te halen, zie ik dat de moer gewoon al helemaal los zit. Dus ik draai hem eraf en zie dat de nokken van mijn 90mm schijven helemaal vernaaid zijn:O Daag daag schijf.. Gelukkig is het de kleine schijf (die dus WEL nieuw te bestellen is:D!) en niet de grote want anders dan had ik dus niks meer aan mijn 90 schijven. Best wel klote maja heb nu de 100mm schijven eronder liggen met 5.6 gr en gele drukveer. Trekt echt als een malle, maar helaas begint hij vanaf 60-63 overtoeren te krijgen:(
                      Zit nog even te denken wat ik ga doen. Denk dat ik het voorlopig toch maar zo laat. Dit blokje komt binnenkort toch onder mijn citta en mijn ciao gaat over 2 weken ofzo alweer uit elkaar (Voor de mensen die dat nog niet weten, hieronder komt even een plan van aanpak te staan:P) dus dat boeit me eigenlijk niet zo veel aangezien ik er toch niet zo vaak op rijd.

Hieronder ff wa foto’s van de nokken. Op de foto’s ziet t er iets minder erg uit maar int echt zijn ze gewoon helemaal vernaaid.

Hier dan de plannen tot aan de meeting in groningen (dan hoop ik hem dus helemaal perfect te hebben)

Over 2 tot 4 weken gaat de ciao weer helemaal uit elkaar. Ben gewoon niet tevreden over de lak en er zitten te veel kleine gebreken aan. De stang wordt ertussen uit gesloopt en er komt een nieuwe tussen. Dan ga ik mijn frame een beetje aanpassen en misschien een beetje verstevigen voor mijn nieuwe blokje en ga het plamuren en alles ook weer helemaal perfect maken.
                      Het frame wordt dit keer gepoedercoat! Mijn zelf gespoten velgen houden het raar genoeg super goed vol, maar mijn frame is gewoon 10x niks. Overal beschadigingen, bij de stang is het aant scheuren en het zet op sommige plaatsen op, beetje kut dus.

Als dat helemaal gebeurd is gaat ie weer in elkaar. Ik ga proberen de voorvork recht te zetten en probeer een beetje de dingen te fixen die de eerste keer niet goed gegaan zijn. Daarna komt mijn dikke blokje eronder en kunnen we beginnen met inrijden/afstellen. Hoop dat die in Augustus helemaal perfect rijdt en alles maarja dat gaat hopelijk wel lukken.

Dingen waarbij jullie me fftjes mogen helpen:
                      -Wat moet ik kiezen als nieuwe kleur voor het frame?? Het moet iig iets origineels zijn en niet te saai!
                      -Ik zit te twijfelen tussen 1 dikke stang of bijv 2 iets dunnere stangen onder elkaar. Iemand ideeen?
                      -Kan de waterkoeling die ik er nu op heb ook op een 46.5mm cilinder? Of is de kop daar te klein voor? Anders moet ie maar de kast in ofzo want onder mn citta wil ik hem niet:P

Hmm volgens mij had ik nog wat dingen te vertellen maarja hier laat ik het maar fftjes bij.

erwinko
                      Bijdrager

kijk, nog een achterkoppeling aan stront.

controleer de spiebanen nog maar even goed, waarschijnlijk een klein beetje uitgelubberd.

komt puur omdat 5?pk op de krukas op die kleine iele pennetjes komt te staan
                        de andere schijf kan gewoon draaien en daar is het probleem

spie gedeeltes aan de poulie worden eraf getrokken en automatisch draait de moer ook los (er moet eigenlijk gewoon linksdraad op) en als je het nog niet door hebt draait de moer verder los. slijten de schijven in de brug en slijt de moer de behuizing van de keerring in je klok naar de tering.

leuk he die vario 😀

Tim
                        Bijdrager

je kan die watergekoelde cilinderkop wel uit laten kotteren of draaien naar 46mm.

Wouz-LwB
                          Donateur

Eventjes iets kleins , Als je je frame laat coaten kun je niet gaan plamuren 😉
                            Die 2 gaan niet samen…

st3yn
                            Bijdrager

Kut van die achterkoppeling!

Ik ben echt benieuwd hoe het gaat worden en of hij in Augustus helemaal af is voor dé meeting. Dan wil ik hem natuurlijk even in het echt kunnen bewonderen :thumb

Ik zal trouwens wel even nadenken over het kleur van je frame Bart 🙂

ArvidW
                              Donateur

Zonde van die schijven zeg, volgende keer de boel nog strakker vastdraaien dan maar 😮 Mischien is zo’n blokkeerring niet heel slecht idee, dus zo’n ring waarvan je lipje komslaat om de moer heen zodat hij niet los kan trillen.

iig fijn dat je koppeling niet verneukt is, kun je er tenminste nog mee verder rijden.

Over die Calibrata, best duur uitlaatje, maby kunnen we die beter zelf bouwen, moet ik natuurlijk wel ff tijd voor hebben maar kan je veel geld schelen ! (of een opmaat in de vorm van een calibrata….)

Gaat gave setup worden gok ik……:D

Home made engine dyno

Bartjee
                                Topic starter

Ben nu bij Arvid en we hebben net fftjes een filmpje gemaakt:) Is wel met 100 schijven en nog maar een top van 63 ofzo met overtoeren, maarja hij rijdt en trekt super op:D

LINKIE

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.