- Dit onderwerp bevat 1,637 reacties, 120 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 10 maanden geleden door Bartjee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 december 2007 om 13:36 #262751
Het is maar net wat je veel toeren vind hè…. Ik houdt van lekker licht en heb Bart dus ook 5.5 aangeraden om mee te beginnen, trok veel harder dan met 6.5
Bij Thomas heb ik gezien dat mijn DR626 met 4.7grams rollen en Gele drukveer gewoon het hardste optrok, nou is een 42Alu geen DR626 maar toch vind ik dat hij toeren moet maken om vooruit te komen.
Wat we over een tijdje met de cilindertuning van de 42Alu vooral gaan doen is de powerband naar een nog wat hoger toerental leggen met meer vermogen maar ook een hogere top (vanwege hogere toerental) En natuurlijk is die Cannon ook een mooi uitlaatje voor hoge toerentallen 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno25 december 2007 om 15:17 #262757Vandaag weer even verder gegaan met afstellen. Ben er achter gekomen dat lichter dan 5.6 eigenlijk niet zo goed is..
Hieronder ff een lijstje met wat ik allemaal heb geprobeerd (heb alleen even gemeld wat hij op top doet, optrekken gaat namelijk bij allemaal wel goed)5.6 grams rollen, gele drukveer, 90mm schijven: Super, 70.4 op top (plat op de brommer)
5.1 grams rollen, gele drukveer, 90mm schijven: Slecht, overtoeren en lage top
5.6 grams rollen, std drukveer, 100mm schijven: Slecht, overtoeren en lage top
5.1 grams rollen, std drukveer, 100mm schijven: Slecht, overtoeren en lage topHoewel je dus meestal met een lichtere drukveer ook lichtere rollen kan nemen is dit bij mij dus niet zo’n succes..
Ik blijf dus bij de gele drukveer en denk ik ook bij de 90mm schijven. Dit rijdt namelijk wel goed, scheelt een paar km/u op top en nauwelijks verschil met optrekken. Morgen of misschien dalijk nog fftjes proberen met gele drukveer, 90mm schijven en 6 grams rollen ofzo, kijken of hij dan harder gaat dan 70.4. Ik denk gewoon niet dat er nog zo heel veel meer uit te halen is…:S Misschien iemand nog ideeen?25 december 2007 om 15:21 #26275870 km/h is toch een nette snelheid met vario hoor, probeer anders gewoon eens 90mm schijven met 6.5 grams rollen?
gewoon eens wat zwaardere proberen, denk dat je dan wel de 75 kunt halen (plat).
maar iig, leuke snelheid hoor8)25 december 2007 om 16:17 #262759Mwoah tis wel een redelijke snelheid maar ik hoopte gewoon wat harder te gaan. Nouja nog ff met wat zwaardere rolletjes proberen en dan zien we wel weer he:)
25 december 2007 om 17:55 #262760Whahaha, was wel een super gok dan van mijzelf die 5.5gram :D:P
Ik zou nog proberen: Std drukveer + 6 a 6.5gr.
En dan nog met die 100schijven en die dunne snaar, maby doet dat nog wonderen:)
En ik blijft het verrekte wazig vinden dat een std drukveer bij jou meer toeren geeft dan gele drukveer 😕
@ Diac, waarom zou je zware rollen monteren zodat je buiten je powerband optrekt?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno26 december 2007 om 11:57 #262761Haha was idd een mooie gok ja Arvid:P Vandaag ga ik maar weer fftjes verder. Ga nog eventjes proberen met std drukveer, 100 schijven en 6.3 grams rollen en daarna nog fftjes met gele drukveer, 90mm schijven en 6.3 grams rollen. Kijken wat daarmee te halen is:) Maar denk dat ik bij de gele drukveer en 90mm schijven blijf. Met de gele drukveer rijdt ie toch het beste denk ik..
26 december 2007 om 15:49 #262762Hmm het blijft echt vaag man:P Net weer verder gegaan met het afstellen. Heb het volgende nog ff geprobeerd:
std drukveer, 100mm schijven, 6.3 grams rollen: Top van 67, optrekken+doortrekken niet zo super
Gele drukveer, 90mm schijven, 6.3 grams rollen: Top van 55-60 (???), optrekken+doortrekken niet super en overtoeren op top (???)Daarna weer de gele drukveer met 90mm schijven en 5.6 grams rollen erin gedaan en toen reed ie gewoon weer super! Echt hard optrekken en de top van 68-70. Ik snap er echt helemaal niks meer van:P Normaal rijdt lichte rolletjes en std drukveer toch juist beter dan lichte rolletjes en gele drukveer??? En raar genoeg maakte die iets van overtoeren of weet ik veel wat met gele drukveer en 6.3 grams rollen, hoewel dat bij de std drukveer en die rollen niet zo was. Echt vaaaaaag allemaal.. In Loek zijn perso staat dat hij de standaard drukveer heeft met 7.7 grams rollen en daarmee 70-75 plat op de brommer haalt. Dus dat ga ik anders ook nog maar eens proberen, en anders blijf ik mooi bij de 5.6 grams rollen met gele drukveer:)
1 januari 2008 om 22:39 #262787Goed nieuws!:) Donderdag komt Tim even mijn simonini carters brengen:D Waarschijnlijk komt er geen 46mm Athena op, maar een 46.5mm malossi. Dit omdat ik denk ik nog wel de uitlaatpoort naar 27mm wil vergroten (nouja niet ik, Arvid mag dat mooi even fixen:P) en dat is wat fijner met de malossi he..
Ook ga ik morgen toch nog even verder met het afstellen. Denk toch dat er iets meer uit te halen valt.. In de perso van Loek stond namelijk dat hij met de std drukveer en 7.7 grams rollen richting de 75 ging als hij plat op de brommer lag. En als je ook kijkt naar die tests van mij: std drukveer met 5.1/5.6 grams rollen is overtoeren op top en lage top, met 6.3 grams rollen haalde die al de 67. En dat was ook nog eens met 100mm schijven. Dus als ik nou de 90mm schijven erop zou zetten en nog iets zwaardere rollen zou proberen kan ik misschien met mazzel toch nog wat harder halen:D Maarja dat zien we morgen dan wel weer. Het kan ook zijn dat ik er helemaal naast zit, en dan blijven we gewoon bij gele drukveer en 5.6 grams rollen:) Want ik moet toch zeggen dat dat echt heerlijk rijdt:D
Ook ga ik morgen denk ik even een killswitch halen:) Niet dat het echt nodig is maar vin ik gewoon een relax accessoire:P Hoe moet da ding trouwens ook alweer aangeslote worden?
1 januari 2008 om 22:44 #262788Mooi man die simonini carters,
je moet je vario afstellen op de kracht van je cilinder, stel dat die 42alu bij de 6000 toeren kracht heeft stel je hem net voor die toeren op af (zodat hij op top nog doortrekt, en dan nog meer toeren maakt )
Succes ermee!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 januari 2008 om 22:46 #262789Ja maar hoe weet ik dan met welke rolletjes ofzo dat is, en bij hoeveel toeren die kracht heeft?
1 januari 2008 om 22:49 #262790
Paultje!bartje de killswitch moet op het groene draad van je bobine ik neem aan dat je electrische ontsteking heb??
1 januari 2008 om 22:50 #262791nope ik heb cp ontsteking;)
1 januari 2008 om 22:53 #262792neem asjeblieft geen killswitch, en totaal nutteloos (behalve als je een boot hebt ofzo)
maak dan een klein dashboard iets met een contactslot ofzo (toevallig omdat ik dat zelf heb) , maar dat vind ik leuker.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel1 januari 2008 om 22:58 #262793Goedzo bartje killswitch ownt 🙂 ik vind em ook kewl!
6 januari 2008 om 18:22 #262807Simonini carters zijn helaas nog niet binnen. Het afleveren ging niet door dus ik hoop dat ze dan begin deze week misschien verzonden kunnen worden.
Ook heb ik mn ciao net geprobeerd met de std drukveer, 90mm schijven en 7 grams rollen. Prestaties in 1 woord SLECHT! Trekt niet op, trekt niet door, maakt rare geluiden en top van 60-64 ofzo..:con Als ik tijd heb snel weer de vorige afstelling erin, die reed 100x beter:D:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.