Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Topic starter

ach dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit;) Ga alleen met goed weer rijden en dus vooral in de zomer dus boeit niet zo veel. En ik ben me toch een partij chagerijnig. Heb echtttt geen zin meer om het boeltje weer helemaal uit elkaar te halen en ik krijg gvd dat kutstuur niet recht in de voorvork:S Die kutvoorvork draait elke keer terug en ben echt al lang bezig maar t wil gewoon niet lukken:S Nouja mn pa komt zo thuis dus die moet me dan maar ff helpen. Vandaag trouwens ook ff de snelgas kabel en de voorrem aangesloten. Dat ging gelukkig zonder problemen..

Bartjee
      Topic starter

Net mn pakketje van jmpb binnen gekregen:) Toch nog iets om me weer een beetje vrolijker te make:P In t pakketje zat:
        Polini testrollen 5.6-7.7 gram
        Malossi variosnaar
        Spietje
        3x Remgreepnippel
        3x Remhandleboutveer

Bartjee
        Topic starter

Vandaag en gister weer een beetje bezig gweest. Heb gister de remmen en t snelgas aangesloten. De remmen doen het gelukkig allebei perfect! Dus dat is toch wel mooi na al die problemen ermee:D En t snelgas.. tsja, wat moet ik daar over zegge:P Wat een verschil zeg met een gewone gashandle.. Ik hoef dat ding nog geen 2 mm te bewege of ik rijdt al vol gas:P Net heb ik fftjes de achterkoppeling opengehaald. Wat zat dat ding vast zeg:O Echt niet normaal. Uiteindelijk (hoewel ik dit liever niet deed ivm verbuigen vd schijven) heb ik hem maar in de bankschroef gezet, een grote baco erop en er met een hamer opgeslage. Toen ging ie eindelijk los:D En wat zag die eruit zeg:P De schijven helemaal verroest en vies en alles. Dus de schijven helemaal opgeschuurd en ontvet en die zien er nou weer super uit en zijn weer helemaal glad:D Ook gelijk even de drukveer vervangen door een gele:) Morgen wordt de vario erop gezet en kijk ik even met mijn vader naar de voorvork. Hoop toch wel dit weekend de allereerste start te kunnen maken!

)2aptor

hi bro
            nice ciao :thumb

wjtjee
            Bijdrager

Vette ciao ik vin dat M stuur ook super :thumb Maar eh Rommel mag toch wel op je kamer liggen weetje ook waar je het de volgende keer moet wegpakken als je het nodig hebt

Bartjee
              Topic starter

Thnx:) Tuurlijk mag die rommel op mn kamer liggen:P Geef er zelf ook niks om haha.. maarja volgende week ofzo zal het wel weer netjes zijn, aangezien de brommer dit weekend weer naar beneden gaat.

Heb vandaag trouwens mn vario erop gezet. Allemaal superrr, alleen jammergenoeg was de snaar te groot die ik op jmpb had besteld:( Was vergeten dat ik 90mm schijven had dus dat die snaar helemaal niet pastte.. dusja, 15 euro verneukt :/

Bartjee
                Topic starter

GROOT NIEUWS!:D

Vandaag de eerste start gemaakt! Kreeg hem een beetje moeilijk aan, aangezien de decompressiekabel er nog niet op zat en ik dat ding in de kou met mn hand in moest duwen, maaaarr HIJ DOET HET!:D Wat een geluidje zeg hahaha echt mooi:P En die power:D Ziekelijk in vergelijking met mijn citta:P Alleen hij zuipt benzine zeg:O Niet normaal haha! Had pas een half uurtje ofzo dat ding aan staan (nog niet echt gereden, alleen ff op een weg in de buurt het gas opengetrokken en beetje door de straat) en de tank, die half vol zat, was al leeg. Moet hem nog wel ff afstellen want de top was niet hoger dan 60:S En dat haalde die al met moeite.. Heb er nu 7 grams (de één na zwaarste uit het testrollensetje 5.6-7.7) inzitten en een gele drukveer.. wat moet ik dan doen? Lichtere of zwaardere rollen?

Binnenkort komen er foto’s! Alleen donderdag begint mijn proefwerkweek dus voorlopig niet zo veel tijd meer;)

LeMoN
                  Bijdrager

Toppie om te horen, maak binnenkort is een filmpje 🙂

Bartjee
                    Topic starter

Yep filmpje komt ook binnenkort:thumb vergeten erbij te zetten:P

Bartjee
                      Topic starter

Hansieb zei dat het waarschijnlijk aan de snaar en 90mm schijven lag dat hij niet zo hard ging (had namelijk een nogal dikke autosnaar) Dus had er gister de 100mm schijven met malossi v-snaar onder gegooid met 6.3 grams rolletjes. Merkte jammer genoeg bijna niks van verandering in topsnelheid en ook bijna niet in optrekken.
                        Dus toen dacht ik vandaag van laat ik eens de koppeling van mijn citta erop zetten (die heeft namelijk nog de standaard drukveer ipv de gele malossi) en gelijk een sproeier 68 erin. Dus ik start dat ding en woooow wat een power zeg:P Zelfs met dat cross stuur vloog dat wiel zowat de lucht in (Dacht daarna om voor de lol eens een heel klein rukje aan het stuur te geven en dat doe ik dus ook niet meer:P Vloog bijna achterover haha heerlijk die power:D)
                        Hij trekt nu echt superrrrr op! Alleen de top is volgens mij nog steeds niet echt veel verbeterd.. Kan ook zijn dat de kilometer teller niet goed is ingesteld.. dat is iig iets dat wel zeker is, want hij gaat toch wel iets harder dan de 52 die hij aangeeft als ik vol gas rijdt.. denk dat ie toch wel zeker de 60 moet halen. Als ik mijn kenteken ontschorst heb en een verzekering heb afgesloten ga ik even naast mijn vaders auto rijden met de tomtom. Iemand trouwens enig idee met welk getal ik mijn digitale kilometer moet instellen met mijn 16inch (4-spakers) wielen?

Iemand anders misschien nog enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Want de 70 kilometer per uur die ik verwachtte haalt ie gewoon echt niet:S Ik heb er nou 6.3 grams rolletjes in en de standaard drukveer. Zal wel zwaardere rolletjes in moeten he? Maarja is zo jammer van de trekkracht:P

barend f
                        Bijdrager

haha lekker gevoel is dat he.. als ie top loopt;)
                          ga zo door jonkie;)

Bartjeee:Iemand trouwens enig idee met welk getal ik mijn digitale kilometer moet instellen met mijn 16inch (4-spakers) wielen?

stond bij mij op de verpakking van de KM teller( bijlage)daar stond alles op welke maten enzo..

masterman
                          Bijdrager

meestal moet je de omtrek van de band doen. kan je gemakkelijk meten door je ventiel beneden te doen en dan een krijt streepje op de weg te plaatsen en daan naar voren rijden totdat je wiel 1 rondje om is geweest en weer een streepje zetten. de afstand tussen deze streepjes opmeten bijvb= 1200mm dan moet je 1200 invullen

Bartjee
                            Topic starter

Ga het inderdaad maar op die manier van de bandomtrek doen.. lijkt me toch iets beter:P Ik had het eerst gedaan volgens de manier van de verpakking maja dat lukt niet zo goed..

Heb net even wat foto’s gemaakt. Jammer genoeg zijn ze niet zo superrr goed aangezien ik ze binnen moest maken met dit weer.. maja goede foto’s en een filmpje komen nog wel:) Ook voel ik me opt moment best wel kut.. de reden daarvan kan je op de laatste foto wel zien;) De kappen moeten er trouwens ook nog op komen he, maar dat doe ik pas nadat arvid (die vanavond of morgen avond komt) me heeft geholpen met het afstellen.

In het echt zijn dit chrome letters.. maja door het slechte licht niet zo goed te zien;) Staat wel vet hoor:)

De vario:)

De leovinci handmade.. kvin em eigenlijk een beetje te lomp dus er komt binnenkort een simonini racing onder:) Hij heeft trouwens wel echt een Super geluid!

Met mn citta

Het blokje

De waterkoeling.. helaas viel de koelvloeistof een beetje roze uit in plaats van rood:P Maja vin t er nog wel best vet uitzien:)

En hier dan het kutte:( De lak is bij de stang helemaal aant scheuren:( Zal wel komen omdat de stang niet helemaal rondom gelast is aangezien ik een beetje fout gezaagd had:(( Dus ik denk dat de plamuur aant schuren is omdat er druk op komt te staan… Tering wat baal ik hiervan! Vraag me af hoe het er over een maandje ofzo uitziet:?

bob
                              Bijdrager

ziet er zeer goed uit (Y)
                                Ik heb die chrome letters ook op me brommer zitten achterop me koplamp en op me zijkap.

ze blijven lang mooi en het lijk vet

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

netjes hoor, idd uitlaat is eigenlijk een beetje TE..

Je blokje moet je ook wat verder naar voren schuiven, vind je snaar wel een beetje op de poelies liggen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.