Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Spuit even de bevestigingsplaatjes van de radiateur in de kleur van je brommer,zo vallen deze oerlelijke dingen toch wat minder op.Voor de rest word het zéér mooi.
      En eens met een grof schuurpapier over de schoenen gaan doet wonderen.Daarna nog even afspuiten met brake-cleaner.Ik doe dat altijd,want zonder je het zelf weet,kom je constant met vette handen aan die schoenen bij de montage.Ik betrap er me telkens weer op & dan weer even schuren-en weer brake cleaner.
      Trek me’n ciao maar eens dicht,dan ga je over kop ermee.

hansieb
      Moderator

Nice 🙂

Die beugeltjes zou ik niet spuiten maar gewoon polijsten , samen met die voorvork en die chromige letters ziet dat er prima uit!

Bartjee
        Topic starter

@ herr flick, weet je zeker dat het zo moet? Lijkt me natuurlijk wel het logischt, maar in de special van tonni was de onderste op de bovenste van de cilinderkop gezet, en de bovenste van de radiateur op de onderste van de kop?

@ Barry, weet nog niet wat ik met de bevestigingsplaatjes ga doen;) Misschien idd polijsten, aangezien dat wel zeer vet zal staan bij de letters, voorvork, stuur zoals hansieb al zegt, of misschien toch mirage spuiten zodat het al helemaal niet opvalt. Tijd zat om over na te denken:D
          Zal met de voorrem idd even proberen met schuren en remmenreiniger, aangezien Arvid al zei dat hij daar niks mee kon. En dan zullen we zien:) Achterrem wordt in ieder geval wel onder handen genomen.

@ Hans, thnx:thumb

Bartjee
          Topic starter

Probleempje.. Heb net het voorwiel er weer uit gehaald en de remmenzooi helemaal schoongemaakt, geschuurd en met remmenreiniger vol gespoten, maar het leverde niks op.. Maarja dat is nog niet het ergste, want toen ik wilde testen of de voorklok lekker in het wiel liep, kwam ik erachter dat de as gewoon helemaal scheef is:o Dat ding zwiept gewoon alle kanten op als je hem rond draait.. Nouja, ik zoek dus een nieuwe voorklok. Als iemand er nog eentje heeft liggen, laat het me dan even weten via pm of voeg me toe op msn: ut_turtle@hotmail.com
            De remmen moeten het uiteraard goed doen, en het liefst heb ik hem met een witte buitenkant!

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

als je je wiel rond draait, en je houd hem met de as in je handen. en je beweegt.
              voelt het heel erg raar, alsof hij krom is maar dat is niet zo..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Bartjee
              Topic starter

Ja maar ik zie dat hij scheef is;) Want als ik het wiel neerzet en ik draai de rempot rond zie je dat uitstekende stuk as alle kanten op gaan.. lijkt me iig niet zo goed haha:P

Bartjee
                Topic starter

Weer wat nieuws. Vandaag een nieuwe voorwiel as set gehaald en gelijk gemonteerd. Heeft jammergenoeg qua remmen niks opgeleverd:( Maarja hij moest er toch op aangezien die vorige scheef was. Nou ga ik dus waarschijnlijk een rempot van mike overnemen:)

Verder heb ik net mijn blokje (voor het eerst:o:o:P) beetje uit elkaar gehaald. Even gekeken of de cilinder nog helemaal mooi was etc en t zag er allemaal nog perfect uit:D De cilinder gaat waarschijnlijk vrijdag mee naar ArvidW, en dan gaan we even kijken wat er allemaal aan kan gebeuren:) Morgen even nieuwe pakkingen halen en dan kan het blokje dit weekend ofzo weer in elkaar.

De zuiger is inmiddels helemaal schoongemaakt en ziet er nou weer perfecto uit:)

LeMoN
                  Bijdrager

ziet er goed uit, zuigertje lichtjes opschuren, althans de kop zodat die weer mooi blank is 🙂

Bartjee
                    Topic starter

Dankje:) De zuiger is inmiddels al helemaal mooi schoongemaakt:) Ziet er weer als nieuw uit.

Bartjee
                      Topic starter

Vandaag naar Arvid geweest. Was een leuke middag!:) Eerst zijn we even benzine gaan halen dus ff stukje gereden. Heb nog ff op zijn cittatje gereden. Pfff das wel echt meer power man zo’n 70cctje in vergelijking met die 50cc op mijn citta:P Alleen jammer van die citypower die eronder hangt. Daarna hebben we even de achterrem van mijn ciao gemaakt, en toen ook gelijk ff die van mn snitta meegenome:) Slipt lekker nu:P en even mn voorrem aangedraaid waardoor ik nu zelfs richting stoppie ga haha:P Binnenkort komt Arvid nog een keertje hierheen om naar mn ciao en mn 42 alu te kijken dus dat is mooi:) In ieder geval bedankt he :thumb

Edit: owja en we zijn erachter gekomen dat de achterkoppeling die ik voor mn ciao ga gebruiken geen 100mm schijven, maar 90mm schijven zijn:) Hoop dus nog wat harder te kunnen met mn ciao dalijk:D

.-{2F4OV}-.

90mm schijven in combinatie met malossi vario is perfect:thumb

Denk dat t beter loopt dan met 100mm schijven!=)

hansieb
                          Moderator

Je gaat ietsje harder.

Tonni zei ook al je gaat maybe ietsje harder et boeit bijna niks 100 / 90mm schijven.

Arvid is da man 😀 oftewel 4,7 gram rollen hehe

ArvidW
                            Donateur

4.7gr rulleren zeker icm met gele drukveer :duivel

Direct bij Bart zijn citta 2 rolletjes (van de 8 ) eruit gehaald om op een wat hoger toerental te rijden, ik denk zelfs dat er nog 2 extra uitmogen …. 🙂 (hij trok zo wel wat harder op, maar nogsteeds geen overtuigend toerental:()

Dus Bart als je ff 10minuutjes tijd over hebt…. 🙂

Die tnektoeren set is echt super wazig, echt ineens op 20km/uur schakelt hij over naar een super laag toerental en trekt dan voor geen fuck meer :o, Het rijdt mischien wel zuinig maar vond het niet echt ideaal.

Maar zo’n geheel std citta + homoet met vario is eig wel erg relaxt, citta van Bart rijdt zo heerlijk rustig 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Bartjee
                              Topic starter

Haha achja t is maar mn cittatje he:P Op mun ciao komt gelukkig wat meer snelheid:D Denk dat nog 2 rolletjes eruit echt niet veel beter zal lopen.. want nou met die 2 rolletjes die er al uit zijn schakelt ie bij de 25 ongeveer over (eerst bij de 20 al) en trekt ie redelijk door naar de 33/34 en daarna gebeurd er niet veel meer:s Hoewel die eerst na het overschakele nog wel goed naar de 37/38 trok en dat het daarna heel moeilijk verder ging. En trouwens, je had de grote moer van mn achterklok niet goed vastgetikt:P haha. Ik kom net terug van mijn werk, en opeens zwalkt dat achterwiel alle kante op:P Dus moet ik morgen ofzo maar weer even goed vastdraaien.

Bartjee
                                Topic starter

Updateee!

Vandaag mijn kappen weer even opnieuw gespoten! De vorige keer dat ik dat had gedaan waren ze nogal statisch en bleven er allemaal pluisjes, haren en shit op zitten:P Zag er dus niet zo mooi uit. Dus vandaag nieuwe spuitbus mat wit gekocht, de kappen even opgeschuurd met p1000 en toen mooi wit gespoten:D Uurtje daarna de blanke lak erover gedaan en nu zien ze er weer perfect uit!:thumb Daarna even het racegaas erop gelijmt, ziet er allemaal superrr uit:D
                                  Ook heb ik even mijn voorvork ingevet, was ik namelijk vergeten toen ik em de eerste keer erop zetten:o beetje dom maarja:P Ik hoop ook morgen mijn voorremgebeuren binnen te krijgen. dus dan kan mijn voorwiel weer in elkaar en hoop ik dat dit keer de rem het wel doet:)

Hier dan maar de foto’s van de kappen:thumb

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.