- Dit onderwerp bevat 1,637 reacties, 120 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 10 maanden geleden door Bartjee.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 november 2007 om 22:47 #262266
sjaak trekhaakziet er netjes uit dat lc setje ,en je brommer is gewoon te bruut man ,vooral dat m stuur
9 november 2007 om 23:28 #262267Wordt zo te zien een mooie ciao Bart
Nog ff zo’n Big-ass OCC koplamp erop en kwa uiterlijk is hij af ! 😀LC radiator zou ik niet tegen de onderkant van je tank schroeven, het staat dan mischien wel mooi maar veel rijwind koeling krijg je er niet van. Liever beetje naast de tank hangen waar hij dan wel goed koelt:)
Owja, als je slangen koopt, kijk dan ff na of ze goed tegen hitte kunnen, onze tuinslang vond 90graden heet water van mijn NSR niet prettig, en met een verdampingskit loopt temp gemakkenlijk op naar 100graden 😉
Waar eigens in EHV woon je eig?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 november 2007 om 11:30 #262268maaru, bij zo’n eurocilindro setje zonder polini pompje stroomt dat water toch niet echt? tenminste niet dat je het duidelijk ziet. ik vind het best jammer dat je er doorzichtige slangen op doet, ben er zelf niet zo’n fan van :(.
trouwens dat je de radiateur zo klein vind, je kan nog altijd op jacht gaan naar een Polini radiateur 😀
10 november 2007 om 13:19 #262269@arvid: als je een telescoopvork hebt, en de radiator zo hoog mogelijk zet, krijgt ie genoeg rijwind hoor 😉
hoger dan de mijne dus :con maar ik rij er toch geen lange stukken mee

sowieso, icm telescoopvork ben je het beste af als je hem in het midden zet, anders zit je achter een vorkpoot
10 november 2007 om 19:31 #262275@ ArvidW, Grote koplamp komt er niet op;) Vind ik namelijk niet zo mooi:P Er komen waarschijnlijk geen lampen op, en als er iets op komt is het van die afhaalbare fietsverlichting. Vindt verlichting de boel namelijk een beetje verpesten.
Ik ga hem niet naast mijn tank monteren. Dat vind ik er echt niet uitzien. Ik denk dat ik hem gewoon bevestig volgens de manier van de standaard beugels die erbij zitten, en anders iets hoger. Waarschijnlijk wordt hij wel gewoon goed gekoeld hoor, aangezien ik geen spatbord heb en een ebr voorvork;) Hij hangt dus gewoon alsnog recht in de wind.
Ik woon trouwens in blixembosch;) Aan de kant van Son daar.@ Timo, De koelvloeistof stroomt wel gewon hoor;) Door de warmte van je cilinder en door de hoeken ofzo van die radiateur gaat da strome ofzo dacht ik. Ikzelf vind t wel echt vet, van die doorzichtige slangen. Dan zie je mooi dat blauwe koelvloeistof er doorheen stromen:)
@ Fons, Hij komt ongeveer net zoals bij jou te zitten;) Maarja net zoals jij doet ga ik er ook geen lange stukke mee rijden waarschijnlijk. Dus ik zie wel:)
10 november 2007 om 19:39 #262276
N!CKsals er toch geen licht op komt kun je net zo goed je radiator tussen je 2 kroonplaten hangen:D
dan krijgt hij zkr genoeg lucht=)10 november 2007 om 19:47 #262277ik dacht dat er alleen verplaatsing van de moleculen plaatsvind, en dat het dan niet stroomt. en als het zou stromen, betwijfel ik nog of het zal stromen :con
10 november 2007 om 19:51 #262278Ja tuurlijk stroomt het? Want in de radiator wordt het gekoelt, waardoor het koude koelvloeistof naar de cilinderkop gaat en zo door. Of zie ik het nou verkeerd? Anders had je net zo goed gewoon een cilinderkopje kunnen vullen met koelvloeistof en dan was het ook goed, als het toch niet stroomt. En nouja het zal wel niet echt “stromen” maar ik denk dat je het wel ziet bewegen toch?
10 november 2007 om 19:54 #262279Timo, het warme vloeistof stijgt, koele vloeistof daalt 😉 daardoor krijg je circulatie 😉
11 november 2007 om 18:29 #262286Vandaag even de bevestigingsbeugels van de radiateur op maat gemaakt, en vervolgens de radiateur onder mijn tank bevestigd. Pfff wat was dit een klote werk zeg. Omdat er van die lipjes zitten zeg onder mijn tank kwam ik er niet goed bij om die moertjes vast te maken, maar uiteindelijk is het gelukt:P Waarschijnlijk ga ik morgen doorzichtige slangen halen en misschien komt arvid deze week even langs om de cilinder tuning te bespreken:duivel(y)
11 november 2007 om 18:34 #262287foto’s ? 😀
11 november 2007 om 18:49 #262288Heb net geprobeerd foto’s te maken maar da was 10x niks omda t zo donker is:P Zal het morgen even opnieuw proberen;)
13 november 2007 om 18:24 #262313Weer een kleine update. De brommer ligt weer gedeeltelijk uit elkaar. Had namelijk de remmen even geprobeerd, en zowel de voor als de achterrem deed gewoon helemaal NIKS als ik hem vol indrukte:S Kon de brommer nog net zo makkelijk naar voor duwen als normaal. Bij de voorrem was het volgens Arvid gewoon een kwestie van poetsen, en dan zou die het moeten doen. Voor de achterrem ga ik vrijdagmiddag naar hem toe, en dan gaan we die even maken:)
Verder heb ik er weer wat aanwinsten bij. Heb vandaag een tankdop met slot, trapas, voetensteuntjes, zijstandaard en chrome tankletters gehaald. Deze onderdelen krijg ik jammer genoeg pas met sinterklaas bij mn opa’s en oma’s:P Maarja, scheelt me weer 50 euro he:P
Ook heb ik even een stuk transparante koelvloeistofslang gehaald en 4 slangenklemmen.

Voor degene die het niet helemaal kunnen lezen, er staat ciao:P

Zo hangt ie er op het moment bij:P

13 november 2007 om 18:51 #262314mooi waterkoelingkje,
sluit hem wel goed aan he 😛 ? anders heeftie nog geen nut (onder op onder, boven op boven)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 november 2007 om 18:58 #262315LeMoN :
Timo, het warme vloeistof stijgt, koele vloeistof daalt 😉 daardoor krijg je circulatie 😉what you think, i’m stupid? als je een bak pakt en het van onderaan verwarmt, stijgt de warme vloeistof toch ook, en daalt de koele vloeistof toch ook, maar zie je ook geen ciculatie omdat het alleen om moleculaire verplaatsing gaat? denk je dat als het windstil is alle moleculen in de lucht stil staan omdat er geen wind voelt? daar raakte ik mee in de war.
het punt is dat er een circuit gevormt is, de warme koelvloeistof is gedwongen de bovenste koelslang op de cilinderkop te nemen, en daardoor ontstaat waarschijnlijk circulatie. maar ik betwijfel (ik weet het wel zeker) dat je het niet ziet stromen.
maar toch, als je ervan houd zijn doorzichtige slangen wel leuk, omdat je dat kleurtje van de koelvloeistof ziet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.