Vespa-Ciao.NL
:: Bartjee’s RaceCiao en Citta

Home Forums Perso’s Projecten Bartjee’s RaceCiao en Citta

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 1,638)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Topic starter

@ Tom, reken maar dat je een elec vliegwiel nooit zo licht krijgt als mijn huidige vliegwiel. En dat is jammer want deze gasreactie is echt heeeeerlijk

@ Biko, hehe dankjewel. Rijdt je citta inmiddels al?

Daan777
      Moderator

Pinasco wieletje :thumb

(wel nog even plastic kap vastbouten :con, afdraaien:con, balanceren:con)

Bas94
        Bijdrager

vercoelen, zon zadel staat niet echt net op een gewone vespa, en in bergeijk rijd voor zover ik weet,
          niet zon nette ciao racer rond 😉

pindaa
          Bijdrager

Nee, Helaas anders was ik wel even langs gekomen.. Maar het blokje starte niet en heb hem opgestuurd naar iemand van het forum. dus alles komt goed ;).

Bartjee
            Topic starter

@ Daan, haha ja daar heb je het al:P En ik heb geen zin om op het moment zoveel geld erin te steken;) Vind mn brommeruitgave wel weer even goed geweest zo.

@ Biko, hmm oke jammer.. had het inderdaad op mn bankafschrift zien staan:P Naja ik hoor het wel als hij rijdt, dan kom je maar even langs:thumb

Bartjee
              Topic starter

Goed nieuws voor de mensen die mijn citta zo kaal vonden zonder kappen,
                Slecht nieuws voor de mensen die van goede foto’s houden..

Ben sinds vrijdag weer even aan mijn citta bezig geweest.
                Wilde heb toch nog even winterproof maken en wil ook iets fatsoenlijker rond rijden in de winter (en mijn mooie kit racing sparen met al die pekel etc dalijk). Ben dus blij als ik dalijk niet meer de hele tijd op hoef te letten met mijn kit racing en geen verlichting, waannnntttt:

Nieuw setup:
                50DR
                Standaard carter, inlaatje geveild
                Standaard krukje
                13/13 + Malossi filter
                Malossi voorvario + 90mm + 1:11.5 vertanding
                Simonini Racing

Heb net de eerste start gemaakt, rijdt echt super! Zou echt niet denken dat dit maar een 50cctje is, tering wat trekt dat ding hard (En ja, zelfs als je de kit racing gewend bent!). Heb de top nog niet getest aangezien mijn verlichting nog niet werkt en er hangt nu nog een proma cc onder omdat de simonini racing nog onderweg is.

Hier dan wat fototjes, betere volgen één dezer dagen.

Heb hem ook nog niet afgesteld, zit nu een sproeier 60 in en 7.8 grams rollen. Rolletjes zal wel ergens rond de 9 a 10 worden denk ik en heeeeel misschien de 1:13 vertanding als ik dit nog te hard vind gaan. Updates volgeeennn.

TimoO_
                Donateur

Mooi dat mn ex-DR zo goed werkt :thumb je bent er tevreden over?

niceVespa
                  Bijdrager

het blijft een mooie citta:thumb😀

GTZ NV

n!ck*s

ik vindt dit echt de vetste citta, mooi combo, niks speciaals aan het uiterlijk etc:thumb
                      & velgstriping springt er ook goed uit met de flits:D

Bartjee
                      Topic starter

Danku danku!

@ Timo, ge-wel-dige cilinder. Had echt niet gedacht dat een 50cctje zo goed zou rijden! Zag er ook nog super uit trouwens, maar dat had je denk ik wel gelezen in de offline berichten op msn he?

Mike
                        Bijdrager

heel mooi bart!

vind je het zelf nou niet mooier als die naakte citta van je:P

Mike

ArvidW
                          Donateur

Ik vind hem zo ook wel mooier:), naakte citta had wat vreemde verhoudingen omdat het die lange si brug had en hij in mijn ogen veel te hoog op zijn poten stond. Op aangeklede citta staat dat stuk beter.

Naakte citta moet gewoon zo laag mogelijk zijn (a) Ook al zie je er dan belachelijk uit als je een beetje lang bent:haha

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

FonS
                            Bijdrager

Ik vond hem zonder kappen ook erg leuk 😉

Bartjee :
                              Heb net de eerste start gemaakt, rijdt echt super! Zou echt niet denken dat dit maar een 50cctje is, tering wat trekt dat ding hard (En ja, zelfs als je de kit racing gewend bent!).

Mijn home-tuned 50 DR trekt ook heel behoorlijk op m’n snor Ciao, top rond de 60-65 km/h (ook vario, Malossi + 90mm + 1:10,5).
                              Rijdt net zo goed als m’n 43mm Polini met m’n zelfbouw zij-inlaat.

Maar waarom zo’n zware rollen? Ik had er 7,5 gr in (had even niks anders) en toen had hij een dip met optrekken.
                              Nu zit er 6 gr in en dat gaat prima :thumb

Bartjee
                              Topic starter

Mwoah vond het altijd wel vet zo kaal, vooral omdat iedereen je zo raar aankijkt als je op zo’n ding met 70 voorbij komt:P
                                Maar zo issie echt super netjes, ben er wel blij mee!

@ Fons, ja klopt vind m ook echt behoorlijk hard optrekken. Zal morgen ofzo eens wat harder op top rijden, ben benieuwd. En wist niet dat 7.8gr nog vrij licht was voor zo’n cilinder, dacht dat de meeste mensen met een normale 50cc zelfs met 10+ gram reden?:O

FonS
                                Bijdrager

Tja, dit is geen normale 50cc he (mijne in ieder geval helemaaaal niet) :p Hij trok vanuit stilstand wel harder op met 7,5 gr maar daarna viel hij dus in een dip.
                                  Ik heb ook een laagtoerigere uitlaat dan jij, ronde Leo (racing, squadrata, hoe je hem wilt noemen).
                                  Komt de mooiste Vespa knetter uit die ik tot nu toe gehoord heb, love it :worshippy

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 1,638)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.