- Dit onderwerp bevat 69 reacties, 24 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 3 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2013 om 17:44 #493113
bart#24project is nog lang niet af, tevens is een nieuwe witte zadelhoes lastig te vinden. zeker zonder gilera is een behoorlijke opgave.
ik heb contact met een zadelstofferder die een nieuwe witte zadelhoes kan namaken tegenover een originele.er komt dus nog veel meer appart spul op.
3 oktober 2013 om 17:50 #493114Bart, hoeveel kost dat? want ik wil ook namelijk PERSE een witte zadelhoes. Heb er ook nog geen kunnen vinden
3 oktober 2013 om 17:50 #493115Bart, hoeveel kost dat? want ik wil ook namelijk PERSE een witte zadelhoes. Heb er ook nog geen kunnen vinden
3 oktober 2013 om 17:54 #493116
bart#24ik gok rond de 25-40 euro.
ik informeer hier morgen over, en dan laat ik het weten.
mvg
9 december 2013 om 22:20 #440044
bart#24goedenavond,
ten eerste, de komende tijd (wintertijd) ga ik meer in dit perso posten, aangezien ik het heel druk heb door de week met mijn opleiding kom ik weinig aan sleutelen toe, het motorcrossseizoen is voor ons nu afgelopen en dus ook daarmee heb ik het even wat minder druk..
vandaag had ik eindelijk weer tijd/zin om iets te doen, dit werd dan de achterklokrevesie (pouli tot nu toe)
alles schoongemaakt en lagertjes bekeken en/of vervangen, nieuwe schroefjes.
pouli dan ook maar even gepolijst zodat deze ook weer bij de ciao past.

ook heb ik mijn witte zadel al een hele tijd terug van de stoffeerder, dit is netjes met sky-leer overtrokken en ziet er weer netjes uit!

ook ben ik me al zolang aan het ergeren op een setje 4 spakers dat maar niet lakloos wil worden, stralen,afbijt etc helpt niets..
daarom maar besloten om naar een heel net setje opzoek te gaan zodat ik de ciao verder kan opbouwen.
een bestelling bij jmpb is ook al geplaatst waarbij ik wat dingen heb besteld die ik nodig heb, komende week/en ga ik nog remsegmenten halen en en een vooras, en dan wachten op een setje nette 4 spakers.
dan ga ik voor en naar variosetje etc.
keep update, en ik hoop op reacties.
10 december 2013 om 00:23 #452584Dat is een lekker ciaotje en kleurtje zeg leuk bezig ;)! Spullen zien er allemaal netjes uit mogen even een aantal mensen wat van opsteken
.10 december 2013 om 06:23 #453068Strak werk weer, wat was je nou uiteindelijk kwijt voor het stofferen?
10 december 2013 om 20:56 #462325Ja ziet er top uut

Maar dat zadel…. Is dat zo uitgelubberd of is dit “schijn”?10 december 2013 om 21:04 #492058
bart#24dankjullie!!
Wilk1985: ik was wonder boven wonder maar 20,- euro kwijt, dit heb ik via een kennis laten doen.
CiaoRacing75: het de randen moeten nog worden gelijmd (ik weet nog niet of ik dit doe aangezien het zonde is van zo’n nette hoes.
11 december 2013 om 17:28 #453886O oke, maar dat zal ik dan wel doen!
16 december 2013 om 18:26 #454719
bart#24hallo,
om jullie toch maar iets te laten zien
ik heb gisteren en vandaag gewerkt en de voorrempot, deze compleet kaal gemaakt, en netjes wit gespoten.
ik had vrijdag al nieuw segmenten gehaald zodat de rempot weer als nieuw is, het heveltje etc alles nieuw erin.
ik hou wel van vers en nieuw.

het zwarte stofje in het midden is dus een stofje, geen beschadiging

als het goed is kan ik binnekort meer vooruit en zal de ciao snel rollend worden!
hoop op reacties en tot snel
16 december 2013 om 18:45 #466112Netjes! Goed bezig!
22 december 2013 om 19:55 #491416
bart#24hallo,
de afgelopen dagen weer wat klaargemaakt zodat de brommer als het goed is de komende 2 weken redelijk af komt!
ik had van mijn sprinter (zie mijn oudere perso’s) nog een zeer leuke tankdop liggen helaas was van het gepolijste niet veel meer over aangezien hij al overal had gelegen…
toen maar even opnieuw gepolijst en een andere nippel geplaatst zodat er een nette slang kan worden geplaatst voor de ontluchting.

ook moest ik nog een zijstandaart, deze had ik nog liggen alleen niet meer netjes, alles kaalgemaakt, de schroeven die altijd flink wat roest vormen uitgeboort en vervangen voor een imbusbout met borgmoertje, nieuwe veer gemonteerd.
bovenste deel hoogglans met. zwart gespoten en het onderste deel wit.ook vind ik de standaarts altijd erg snel roesten, hiervoor heb ik dun rubber gebruikt dat ik op de onderkant geplakt heb met speciale lijm zodat de standaart lang netjes blijft, helaas heb ik hier geen foto van.
dus nu heb ik een buzetti maar dan toch net iets beter..

nu is het wachten om de rest van de onderdelen voor kerstmis:con
dan kunnen we volle bak verder met de ciao,
graag reacties!
24 december 2013 om 21:34 #464815
bart#24goedenavond!
de kerstdagen/vakantie is prima voor de brommer, eindelijk de tijd inhalen die ik tekort kwam de laatste tijd.
ik heb heerlijk wat onderdelen aangeschaft namelijk:

alles om het blokje lopend te krijgen, het enige is nog een bougi en een nieuwe 13/13.. natuurlijk iedere brommerzaak was dicht dus ff snel een stuk gereden voor de laatste dingen en dan vergeet je die dingen, agja gelukkig kunnen die dingen wachten!
ook had ik laatst een n.o.s wit kappensetje gevonden via marktplaats natuurlijk was dit ideaal dus gelijk besteld.
nu nog een witte treeplank.ook kabels en natuurlijk de roze/witte kabelhoezen besteld,
tevens heb ik een zeer net setje 4 spakers kunnnen bemachtigen via lars-ciao deze probeer ik morgen in de primer te zetten en héél misschien in het wit maar dit weet ik niet zeker aangezien ik ook het blokje wil doen.
als het goed is komt de brommer redelijk af in de vakantie op de details na dan..
ik wil iedereen alvast een fijne kerst wensen!
mvg bart
25 december 2013 om 18:27 #461523
bart#24goedeavond,
vandaag gingen we beginnnen met het reviseren van het blokje, eerder in dit perso had ik een p12 blokje gereviseert aangezien dat dit niet echt goed uitkwam omdat ik met een 41mm ipermatic wil gaan rijden heb ik maar een p10 blokje gereviseert.

blokje heeft een zo ongeveer max gevijlde inlaat en deze gepolijst.
het blokje is nu weer als nieuw dus hopen dat ik over een week of iets hem aan het lopen krijg.
ook heb ik naar mijn koppeling gekeken ik dacht dat moet beter kunnnen, natuurlijk alles netjes gespoten en nieuwe segmenten, groene trekveertjes.
toen ben ik ze gaan verlichten naar eigen wens en ook heb ik de voering aangepakt, ik had nieuwe segmenten maar heb met een vijl groeven erin gemaakt voor beter oppakken.
kijk en huiver:

ik ga zeker proberen om hiermee winst te boeken maar dat gaan we over een week zien ongeveer.
helaas ben ik niet aan de velgen toegekomen omdat het blokje en koppeling genoeg tijd kostte.
de velgen ga ik morgen doen!
reacties stel ik op prijs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.