Vespa-Ciao.NL
:: Bart#24’s back to the 90’s ciao

Home Forums Perso’s Projecten Bart#24’s back to the 90’s ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dubracer
    Bijdrager

ziet er goed uit kerel;)

nu nog die kapjes wat over de voorvork heengaan en de nummerborden die ooit zijn uitgekomen voor de ciao helemaal 90’s yeahh:)

citta1234
      Bijdrager

Ziet er goed uit Bart!
        Hopelijk gaat deze Ciao niet in onderdelen weg net zoals je sprinter;)

bart#24

hallo,

ondertussen weer wat gedaan.

ik heb mijn blokje helemaal uit elkaar gehaald en gereviseerd.

het blokje is compleet ontvet zodat er geen vettigheid meer op zit en toen antraciet grijs gespoten.

ikzelf vind dit erg strak staan.

ben nu bezig met een tweede ciao te kopen voor onderdelen met namen de witte delen die nog ontbreken heb ik hard nodig.

op het moment dat ik alles heb word hij gecoat.

ondertuseen ga ik me richten op het blokje kwa cilindertje etc.

reacties of kritiek welkom!

bart#24

hallo,

lang niks laten zien hier,

ben steeds erg druk geweest, waardoor ik weinig heb kunnen doen aan de ”back to the 90’s ciao”.

wel heb ik er nog een sloop-ciao bijgekocht voor de wielen en spatborden.

ook zat er een cp blok onder wat ik al helemaal heb losgehaald en nu aan het wachten is op een revisie.

ik ben nog naar de brommerzaak gegaan om samen met de verkoper naar een geschikte zuigerveer te zoeken voor de ipermatic die te koop stond, eerst dacht hij dat ie hem had gevonden maar dit bleek helaas niet het geval.

nu ga ik deze binnenkort bij EPC sittard laten honen en dan een 41,2 overmaat ipermatic zuiger erin.

ik zocht nog een 41mm kopje voor de cilinder en wat is er nou leuker dan zelf een 41mm kopje te maken?

ik heb met de dremel steeds een klein randje weggefreest totdat ik op 41mm zat.

ook maar gelijk de verbrandingskamer gepolijst.

kijk en huiver:

nu wacht de ipermatic replica dus voor een hoonbeurt en zuiger.

de ciao wordt als het goed is eind augustus gecoat dus dan kunnen we weer langzaam opbouwen.

gr bart

bart#24

hallo,

na een lange tijd niet veel gedaan te hebben, is vandaag het frame en toebehoren naar de coater!!

als het goed is is het sowiezo na het weekend klaar.

dan kunnen we langzaam opbouwen en dan nog wat blokjes samenstellen..

kappen en plastic delen worden allemaal prof. wit gespoten dus dat komt helemaal goed!

na het weekend meer

mvg

ktmgek
              Bijdrager

hallo Bart

dat cilinderkopje zou ik nog wel even vlakken als ik jou was,want dat ziet er behoorlijk afgerond uit.
                ik denk dat die lekt als een zeef.

gr leon

bart#24

kopje is gevlakt, en gepolijst…..

bart#24

hallo,

mijn frame+toebehehoren is gecoat en het is heel netjes geworden!

ik heb gekozen voor een licht blauwe kleur. lekker 90’s en fris.

ben al begonnen met de bagagdrager en achterspatbord te monteren. ook de voorvork is gereviseert en is weer helemaal fris!

nu binnenkort nog even naar de brommerboer voor een balhoofdsetje.

de velgen nog klaar maken voor de spuiter.

ook zal er zsm een bestelling gedaan worden om hem fris op te bouwen.

hierbij foto’s:

komende weken ga ik me bezig houden met opbouwen. tevens nog 2 blokjes in elkaar zetten.

mvg

tompiebozzel
                    Bijdrager

Lijkt wel veel op je sprinter, is dit ook nog de zelfde kleur toevallig? Veel verschil zie ik niet namelijk. Succes met de opbouw:thumb

bart#24

hoi,

de kleur van de sprinter was een heel stuk donkerder, ral kleur weet ik niet meer precies.

in elk geval is deze kleur veel lichter.

we gaan proberen er wat van te maken!

mvg

Edjuh
                        Bijdrager

Altijd fijn om projecten te zien waarbij grondig wordt gewerkt.

bart#24

hallo,

-een tijdje niks laten horen, omdat ik erg druk ben met school en dus alles in de late uurtjes moet doen..

de afgelopen maand heb ik me bezig gehouden met de voorkant deze is nu klaar. details moeten er nog op natuurlijk.

voorvork nieuw lagersetje, lekker fris weer.

tankrekje gekocht en netjes gespoten op me werk. deze wordt compleet bevestigt op het moment dat de kabels etc getrokken zijn zodat alles niet nog eens los hoeft.

ik ben nu met de wielen bezig, deze worden wit. gecoat, gespoten of op me werk weet ik nog niet..

de vespa tot nu toe:

– ook heb ik via via wat stickers gekocht waarvan ik niet alles ga gebruiken maar ook voor de verzameling:)
                            de komende tijd ga ik nog meer verzamelen kwa zeldzaam spul, daarover later meer…

mijn lang gezochte 90’s spetterset’s voor op de wielplaten:

voor de 2 speed kapjes van de citta (voor in de verzameling)

en wat details voor later:D

ik heb nog veel meer 90’s stickers die later op de ciao komen!

reacties/kritiek welkom.

Wilk1985
                            Moderator

Gaat de goede kant op met deze Ciao, als je iets goed wilt doen moet je er de tijd voor nemen en je vooral niet laten opjagen 🙂

Dat tankrekje vind ik vet, het nut ontgaat me een beetje want wat ga je er mee vervoeren? Maar het is een erg leuke en vrij unieke accesoire net zoals de handbeschermers 🙂

Guido
                              Donateur

Spetterstickers, heel nineties!
                                Ik ben benieuwd naar het resultaat!

SpeedyVespa
                                Donateur

Ik zou wel een nieuwe witte zadelhoes om je zadel heen frotten 🙂

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 70)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.