- Dit onderwerp bevat 549 reacties, 79 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door barry.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 januari 2007 om 17:24 #270564
hmm dop heb ik wellciht wel liggen…maar durf t niet met zekerheid te zeggen…
verder succes met de vader, zal wel goed komen….30 januari 2007 om 17:29 #270565Ik heb er ook nog wel eentje liggen als het goed is. Kan je gerust hebben.:D
30 januari 2007 om 18:00 #270566Barry succes met je vader, familie gaat voor he da zal iedereen ook wel snappe;)…maar waarom gooi je je calibrata er niet onder…
30 januari 2007 om 18:10 #270568Ik heb héél goed nieuws:
-Met mijn vader is nu alles OK.Er zijn geen uitzaaïngen meer te zien.
-zojuist iemand doen stoppen met een Honda camino & de tankstop geprobeerd & deze past perfect.Dus morgen heb ik een camino-stop.Bedankt aan de jongens die al aan het zoeken zijn.
Jammer dat de site een paar dagen off-line was,anders had ik dit al eerder kunnen neerschrijven.31 januari 2007 om 16:40 #270572Daarnet weer vlijtig bezig geweest.Tankdop gehaald van een oude camino & was nog gratis ook.
Dan maar de gespoten kap bewerkt voor de carburator.
Ook heb ik vershoudfolie om de luchtfilter gewikkeld & nu loopt plotseling het moteurke nagenoeg perfect.
Dus ga ik in het aanzuigrubber een epoxy plaatje verlijmen & dit opboren tot hij goed draait.Met een powerfilter kan je niet afstellen.Véél te weinig onderdruk in de carburator.Natuurlijk kan je beginnen met je stationair sproeier te vergroten,maar dat vind ik een straatje zonder einde.Ook heb ik het “leviér” van de voor-rem langer gemaakt,door er een plaatje tussen te lassen.Maar nu met het remmen,slaat het wiel zeker een kant uit,dus ben ik verplicht er een stabilisator voor te maken.

Dan nog met de gauwte een ‘paddock’ steun gelast.Dat helpt ongelooflijk,met de werken die ik aan de brommer doe & ook voor het afstellen,staat het achterwiel van de grond.
Nu zit ik eigenlijk nog met die ZIRRI pijp in mijne kop.Maar als ik deze wil monteren,staat die scheve poot in de weg.
Nu ga ik proberen er zelf ééntje te maken , welke dan aan de rechtse kant zou komen te staan & zou ik de ZIRRI kunnen monteren.
31 januari 2007 om 16:45 #270573Ziet er mooi uit, de groene kabels hebben ook wel wat.
dat folie om de filter lijkt mij niet echt wat, maar als die zo beter loopt..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel31 januari 2007 om 16:46 #270574=) Wow weer heel mooie verbeteringen die er gebeurt zijn aan je ciao. Vind het wel spijtig van de kap, maarja je kunt natuurlijk niet anders.
Doe zo verder zou ik zeggen.31 januari 2007 om 16:47 #270575waar is t achterspatbordje..
word dat vervangen. of tog rood meegespoten..
vond dat destijds altijd het grote -punt aan die ciao..
stak zo af van de rest..
verder moet er eigenlijk dat rode reedvalve blok onder;)
en een voetenkapje van plexiglas…maja, dat zijn wellicht zorgen voor later!
31 januari 2007 om 16:48 #270576echt netjes barry het gaat er goed op vooruit.
die gun staat hem anders ook heel mooi.31 januari 2007 om 16:48 #270577Herr FlicK :
Ziet er mooi uit, de groene kabels hebben ook wel wat.dat folie om de filter lijkt mij niet echt wat, maar als die zo beter loopt..
lezen he flick(er) de flick….
dat gaat hij vervangen door plexiglasje31 januari 2007 om 17:15 #270578En barry, voelt ineens een stuk beter als alles een heel stuk makkelijker werkt in vergelijking tot je sprocratti gekloot
31 januari 2007 om 17:26 #270579@ Ties,het spatbord vond ik niet mooi,te breed & niet goed bevestigd.Komt zeker terug een wit op,maar dan aangepast zodat het vasthangt,en niet meer op de achterband loopt.
@ Flickerdeflick,in het aanzuigrubber komt een EPOXY plaatje wat ik ga bewerken.Dus het filter blijft,maar zonder het folie natuurlijk,of zie ik zo stom uit.In nood breekt wet & je moet toch iets proberen om de motor goed te laten lopen.
@Vesaciaopaul , met de Sprocatti waren er problemen , met deze ciao ook , je zoekt gewoon de beste oplossing & probeert alles in orde te krijgen.
1 februari 2007 om 13:30 #270583Vandaag gewerkt aan de koplamp.Eerst de donor voor dit alles geopereerd.De 10 LED’S liggen er al bij.
Voeding voor 12V ligt ervoor.
Dan in de reflector een verdeling gemaakt voor de 10 LED’S , geboord en deze op hun plaats gezet.

Daarna,de aansluitingen geplooid,gesoldeerd & dan de weerstanden gesoldeerd.De buitenste draad die rond loopt=negatief & de binnenste draad=12V positief.

En hoera,ze branden.

Dan het voedinkje aangesloten,en het boeltje in de koplamp gemonteerd met behulp van een lijmpistool.
In het midden van de reflector zit een gat,maar dit word opgevuld met een 3watt powerled.Deze heb ik moeten bestellen.Dus zullen ze me s’nachts wel zien zeker.
Ik heb eens de spanning gemeten die uit het blok komt,met uitgetrokken stekker.Ik meet 35volt namelijk,dit stijgt tot 44volt bij gasgeven.Met een lamp eraan,heb ik zo’n 8volt.
Daarom heb ik een voeding gemaakt.
Deze bestaat uit een bruggelijkrichter,een elco van 1000µF/63V , en een spanningsregelaar 7812.
Ik kon natuurlijk ook een 7805 nemen,maar dan moest ik de weerstanden die in SERIE staan met de LED’S aanpassen.
Daar ik alles thuis liggen had heb ik voor dit recept gekozen.
Nieuw probleem is nu,dat de spanningsregelaar een MAX.ingangsspanning van 35volt mag hebben.Op stationair branden de led’s op hun vol vermogen,maar als ik gas geef,branden ze nog maar amper,daar de regelaar zichzelf beveiligd.
Dus moet ik berekenen wat voor een weerstand ik nodig heb,om een deel van de spanning af te leiden.
Maar tegen straks is dat in orde.1 februari 2007 om 13:34 #270584supervet! =) als je een 50 cc elektrisch blokje hebt, is het dan ook realiseerbaar op deze manier ?:con:lol
1 februari 2007 om 13:38 #270585mooi werk barry
heb je echt mooi gedaan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.