Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s racing ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s racing ciao

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 550)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Topic starter

hansieb :
      Je hebt toch alleen het grote carterhelft nodig , daarom 🙂

blablabla,en dan te voet naast de SI lopen?????Neeeeeeeeeeee , deze vlieger gaat niet op.

KennyVespa
      Bijdrager

zeg het ze mar barry :P,

hansieb
        Moderator

Hahaha barry 🙂

Naja dan nog steeds ipv de speedengine gewoon een simo carter kopen 🙂 kan je altijd nog eens nadenken of er een 28mm carb opkan incl simo deel.

barry
          Topic starter

Ziezo,vandaag was de “GROTE DAG” , om eens wat te doen.
            Eerst ben ik begonnen met het bijwerken van de poorterij.Aan de onderste heb ik nikske gedaan , omdat het daar niet nodig is & anders zou ik kunnen lekken krijgen,daar het oppervlak dat moet afdichten héél smal wordt.

En hier even de cilinder eropgezet.Toch mooi hé , al zeg ik het zelf.

Hier zijn de lagers gemonteerd & het carter definitief in elkaar gezet.

Zal wel aanzuigen zeker???

Och ja , bijna vergeten het gaatje dicht te maken.Even een plaatje gemaakt in messing , deze gevlakt & een joint gesneden.
            Zo , even gemonteerd,anders problemen met valse lucht trekken , enz…….te vermijden.

Na een hele hoop problemen & de nodige aanpassingen aan het frame , is deze kit er toch ondergeraakt.Als deze gemonteerd was , heb ik de ganse zij-inlaat gemonteerd.

Beetje dichter getrokken.

Daarna ben ik begonnen met de montage van de uitlaat.Nu beginnen er terug problemen op te steken , want daar ik een scheve poot gemonteerd had , kan ik nog onmogelijk de ZIRRI-of de CANNON monteren.
            Dus na passen & kijken naar verschillende uitlaten heb ik er deze Proma ondergehangen.Op de foto misschien onduidelijk , maar hij staat er dus echt RACY onder.

Ook de meeste dingen zijn aangesloten,zoals gas , achterrem , decompressor zijn aangesloten.Vario is nu ook gemonteerd.Fredzz zijn vertanding zijn vervangen door de vertanding van Malossi.

Nog een fototje van de bovenkant getrokken.

Ik heb hem al gestart , maar wil niet draaien met een sproeier 80.Als hij op choke staat & ik geef gas hoor je bwoooooop & valt hij uit.Ik heb nog geen luchtfilter , misschien ligt het daaraan???Met choke UIT gaat het helemaal niet!!!!
            Of is die 19mm carburator een beetje teveel van het goede????

Jacky
            Bijdrager

Misschien met luchtfilter proberen ja: Dan krijgt tie meteen minder lucht he, want alstie alleen met choke beetj loopt betekent toch dat tie minder lucht nodig heeft he(of meer benzine natuurlijk). Maar dat wist je al denkik:P

hansieb
              Moderator

Het wel bekende BWOAP = sproeier te klein

Luchtschroef 1.5 slag uitgedraait ?

Wat je al zegt zonder luchtfilter = UBER veel lucht dan mag er wel sproeier 90 in wil je em goed gestart krijgen , btw koop zon XSH / TWIN air filter dat zijn de goeie!

barry
                Topic starter

Wat word er dan aangeraden van sproeier.Ik ben niet van plan er 20 te kopen.Kan er me ieman raad geven,dan koop ik een paar maatjes kleiner & groter.

timschilders
                  Bijdrager

nice barry! ziet er netjes uit.
                    idd zou ik sproeier 85 of 90 even proberen. en ook even een goede luchtfilter erop.
                    ziet er netjes uit, ben alleen niet zo weg van die uitlaat

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

De luchtschroef is alleen voor fine tuning, iedereen zegt altijd 1,5 slag uit maar dit is maar om globaal te kijken..

Ik plaats hier even een simpele How-to hoe ik mijn luchtstelschroef afstel.

-zet je brommer in de vrij. (zodat het wiel LOS van de grond staat) (bij schakel brommers in zijn VRIJ.)

-draai je luchtstelschroef helemaal dicht/in.

-stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer blijft lopen zonder gas te geven. (maakt niet echt uit hoe hard ie stationair loopt , maar niet te overdreven)

– Je scooter/brommer moet nu dus aan staan.

-draai rustig je luchtstelschroef weer open/uit.

-Je brommer/scooter gaat dan ineens veel harder stationair lopen.

-Op het hoogste toerental laat je de luchtstelschroef staan.

-Stel je stationairschroef af zodat de scooter/brommer weer normaal rustig stationair loopt.

-Zo staat je luchtstelschroef goed.

Het BWOAP geluidje kan ook een te GROTE sproeier wezen, want hij kan ook TEVEEL benzine krijgen en erin verzuipen

Ik zou eens een sproeier 85 proberen..

*edit* er helemaal vergeten bij te zetten, het ziet er echt gelikt uit barry !! goed werk

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

G-no
                      Donateur

ZEER! mooi=) Nu krijg ik zelf ook heel erg veel zin om het blokje van mij af te maken, aleen ik zit nog met het pobleem van de pistonpen/krukas:(

barry
                        Topic starter

G-no :
                          ZEER! mooi=) Nu krijg ik zelf ook heel erg veel zin om het blokje van mij af te maken, aleen ik zit nog met het pobleem van de pistonpen/krukas:(

Koop je een 12pen zuiger,dan ben je gesteld & kan je eindelijk gaan monteren!!!!!:boos
                          Zo zien we van uw kant ook iets & kunnen we elkaar helpen met afstellen.
                          Ik wil dit ook doen hoor , maar dat gaat je een vlaaitje kosten .:lol

TimoO_
                          Donateur

barry :

G-no :

Koop je een 12pen zuiger,dan ben je gesteld & kan je eindelijk gaan monteren!!!!!:boos
                            Zo zien we van uw kant ook iets & kunnen we elkaar helpen met afstellen.
                            Ik wil dit ook doen hoor , maar dat gaat je een vlaaitje kosten .:lol

haha alle brommers bij elkaar en dan grote afsteldag bij Barry 😛 voor mijn brommer zou u dan veel vlaaitjes nodig hebben :con ik word er echt gek van…….

maar kan dat dan een pen 12 80cc DEPS zuiger bestellen?

ow ja Barry. erg mooi dingetje alleen de proma replica vind ik er niet zo mooi bij. de dempers van dat ding vind ik ECHT OER maar dan ook OERLELIJK. sorry 😛 dat moest eruit.

barry
                            Topic starter

He Timo , moest je deze cadeau krijgen , zou je hem dan niet aannemen????Gelukkig maar , anders was ik een collectiestuk kwijt.Als je deze ziet in het echt , staat hij echt mooi.Maar ik heb pijpen genoeg , dus kan ik nog naar hartelust expirementeren.
                              Ik ga wel kijken , of ik de Gianelly van de SI niet kan ruilen met de ZIRRI , als de Si er maar mee accoord gaat.hahahahahahaha.OOk heb ik de GUN nog liggen.
                              Eerst is het belangrijkste dat de motor goed loopt & dan gaat het uiterlijk verder.

Jelle1989
                              Bijdrager

kom je 3 dagen niet op het forum, en dan zie je dat barry eens effe iets moois in elkaar heeft gezet:P, leuk blok hoor..maar is die 19 mm niet gewoon een beetje groot voor 70 cc cilinder..lijkt me..nja we zullen wel zien als ie loopt, en hoe die dan loopt, suc6 met sleutelen;)

TimoO_
                                Donateur

barry :
                                  He Timo , moest je deze cadeau krijgen , zou je hem dan niet aannemen????Gelukkig maar , anders was ik een collectiestuk kwijt.Als je deze ziet in het echt , staat hij echt mooi.Maar ik heb pijpen genoeg , dus kan ik nog naar hartelust expirementeren.
                                  Ik ga wel kijken , of ik de Gianelly van de SI niet kan ruilen met de ZIRRI , als de Si er maar mee accoord gaat.hahahahahahaha.OOk heb ik de GUN nog liggen.
                                  Eerst is het belangrijkste dat de motor goed loopt & dan gaat het uiterlijk verder.

nee ik zou hem inderdaad niet aannemen 😛 ik zou niet weten wat ik met 2 moest en ik vind het zielig voor u :P. ofja 2, ik heb er wel 1 maar alleen de expansie ervan (de dempers + splitsingstukje heb ik er maar van verkocht). ik ga ooit nog wel een dubbele demper van maken maar dan anders dan hoe die gewoon is (veel te veel bochten en hij zit echt raar??).

u moet gewoon de uuuhmm… tis zo moeilijk he zoveel mooie uitlaten :P…. cannon erop gooien. en anders de zirri al de cannon niet goed presteert (je weet maar nooit).
                                  tenminste, dat is wat ik zou doen.

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 550)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.