Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s racing ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s racing ciao

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 550)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

snap niet dat je de boel direct alweer verkoopt, die zij inlaat steekt uit dus moet je toch iets verzinnen voor je voeten.

dit is toch niet allemaal voor de show gebouwt ofzo?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

reiniero
      Bijdrager

nee snap ik ook niet goed nu heb je een dik blokje en alleen omdat je je voeten nergens neer kan zette verkoop je hem… als ik jou was zou ik fons zijn advies opvolgen en een lange as bouwen en dan lekker knalle;)

edit : of je maakt een filter die omhoog loopt zo’n ding wat ook op de rvs zit zo’n klein ding deze dus :

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3426

AA-T
        Sleutelbeheerder

ik kan barry wel weer een beetje begrijpen, zo’n lange as gaat der ook zo raar uit zien..

en op een brommer die ook grotendeels op de looks is gebasseerd, had ik hiervoor ook niet gekozen

als der echt een oplossing zou moeten komen dat dit blok er wel onder zou blijven zitten, zou je misschien der iets op kunnen vinden dat je inlaat omgedraaid is, dus de carburateur niet naar achteren staat, maar naar voren..

Fredzzz
          Moderator

Als dat blok nou echt weg gaat, laat me aub. dan even weten voor hoeveel.

barry
            Topic starter

Nog even voor de duidelijkheid:
              -Verhoogblok is gemaakt,omdat anders de carburator niet kon geplaatst worden.Nu zit deze perfect.
              -Kleiner filter is geen optie,omdat de carburator toch al te ver naar achteren zit.
              -Met me’n voeten op het treeplankje gaat niet hoor.Benen zijn te lang.Kijk maar naar Sil op de meeting te Groningen.Nee,zo ga ik echt niet rondrijden.

Maar ik ga de Athena wel overbouwen op het andere carter met de Eurocilindro zij-inlaat.
              Het is gewoon pech,maar daar ben ik niet boos voor.Ik ben gewoon blij dat het boeltje meteen startte & goed reed zonder haperingen.Moet zelfs nog beetje inrijden.
              Wat er wel is,dat de gasreactie vele malen sneller is dan een electronische ontsteking.
              Dus binnenkort weer aan de slag met een contactpunt speedengine.

En Thomas,ik bouw nooit iets voor de show,ik wil gewoon betere prestaties.Dus daarom blijf ik vastgebeten in de zij-inlaten.Op E-bay staat er ook een zij-inlaat te koop & daar ga ik een mooi bod op doen.
              Het blijft een kwestie van proberen.

LeMoN
              Bijdrager

Je hebt ook luchtfilters of opzet stukken dat hij een andere kant op wijst :O misschien is dat een oplossing!

barry
                Topic starter

Ik heb geprobeerd met een luchtfilter met een coude van 90°,maar dat lukt ook niet echt.

N!CKs

en als je de steuntjes verder naar achter plaatst. tussen zadelpen en brug in??
                    of chopperachtig, voor de carb ergens:D

reiniero
                    Bijdrager

ik heb nog 1 idee jij hebt tog een soort racer… dus je ligt er tog als het ware op nu zag ik laatst bij iemand op zijn ciao die had zich een paar stepjes gemaakt onderaan die stang waar je de bagagedrager vast maakt miss ook een idee voor jou;)

reiniero

TimoO_
                      Donateur

of wat meer naar achter. op die stangen lijkt me iets te hoog zo zijn je knieën veel te veel gebogen. gewoon 15 – 20 cm naar achter bij de normale bevestigingen van de stepjes. dit is wat ik trouwens wou doen, ook omdat mijn zadel nóg veel lager komt.

maar G-no heeft toch een simonini spruitstuk op z’n eurocilindro, deze wijst naar voren toe. u heeft beide spruitstukken dus zou 1 van de 2 naar voren wijzen, niet?

barry
                        Topic starter

Dat gaat niet timo,daar de carterhelften verschillen van elkaar.

ArvidW
                          Donateur

Wat dacht je van de voetstepjes naar achter verplaatsen, dan zit je echt op zo’n 50cc sprint race stijl 😀 (owja, verf heb je niet :()

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Jelle
                            Moderator

of je haalt een nog groter stuk uit je frame zodat het spruitstuk zonder dat opvulstuk op het carter kan en dan je lucht filter aansluiten op een slang zodat je gewoon je stepjes kan gebruiken, ik heb ook geen last van mijn carburateur (luchtfilter heb ik er nog niet op)

FonS
                              Bijdrager

ArvidW :
                                Wat dacht je van de voetstepjes naar achter verplaatsen, dan zit je echt op zo’n 50cc sprint race stijl 😀 (owja, verf heb je niet :()

was ook mijn eerste plan, maar de meeste uitlaten zitten dan in de weg,
                                met zo’n klein krulletje kun je dat idd wel doen (y)

ArvidW
                                Donateur

Jelle, geweldig idee ! :thumb

Barry: Haal je blok van MP af, en koop een flexibele slang en monteer je filter aan je achterbrug (ziet er denk ik zelfs nog wel cool uit 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 550)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.