Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s racing ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s racing ciao

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 550)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Topic starter

Maar Flappie toch,Ik heb dus GEEN C4 lagers gekocht.Maar lagers die ze gebruiken in de stoomindustrie.
      Dus deze kunnen er tegen dat ze weinig smering krijgen.
      Ik kan helaas het type niet neerschrijven,daar dit slecht gedrukt is op het lager & bijna niet leesbaar is.
      En op dit lager zit dus niet veel speling.Minder dan de C3 in ieder geval.

kapot
      Bijdrager

Ik ben benieuwd naar het resultaat barry 😀

barry
        Topic starter

Probleem:
          Gaten in de krukas boren gaat dus niet.Deze is van gehard staal.Als dit toch moet,moet hij uit elkaar,in het vuur gelegd worden,om hem terug zacht te maken.Dan boren,uitbalanceren & terug in elkaar laten persen.
          Voor dit werkje ben ik zojuist bij een motorenreviseur geweest.Hij kan dit jammergenoeg niet thuis.Net zoals de motor toen van de R1.
          Zo’n zaken moeten op zijn werk gebeuren.Zijn baas wil absoluut niet dat die man zomaar aan onderdelen werkt in de pauze,enz……
          Kostenplaatje ongeveer & schrik niet 3 à 400 eurotjes.Dus vergeet het maar,dit ga ik niet laten doen.
          de sleuven ga ik toch eens proberen.
          Binnenkort meer,want met dit goede weer heb ik weinig tijd.

kapot
          Bijdrager

Zoveel prestatiewinst zal het idd niet opleveren dat het 400 euro waard is? Of doet het wel degelijk wat?

FonS
            Bijdrager

het gaat ook niet om prestaties, maar om de smering van het lager 😉

jammer dat het zo tegen zit barry, en dat het zo duur en omslachtig is om het te laten doen…

barry
              Topic starter

Blok vandaag in elkaar gezet.Mag van de dokter even niet buiten,met me’n geroosterde rug.De plek waar de tatoeage zit,doet ongelooflijk zeer.
                Van het eerste duwtje draaide hij als een zonnetje.Toch even een paar 100 meter geprobeerd,maar nu mis ik precies vermogen & snelheid.
                Buiten sleufjes fresen & gaten vergroot,is er niets veranderd.
                Ik weet niet waaraan dit zou kunnen liggen.
                Hij rijdt terug & daar ben ik blij mee & niets , maar dan ook niets speling op de krukas.Dat vind ik prachtig.
                Of houd dat ene lager de motor tegen???Dat lijkt me sterk,maar wat ik al allemaal meegemaakt heb met dit blok,schrik ik er niet van.

hansieb
                Moderator

Draaide het hele handeltje soepel ?

Tonni
                  Moderator

Zal misschien weer even ‘wennen’ moeten. Heb ik ook wel eens na revisie. Mis ik eerste paar dagen iets van vermogen, komt uiteindelijk toch weer goed altijd..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

barry
                    Topic starter

Alles draaide soepel.
                      En misschien heeft Tonni gelijk,alles weer even laten wennen.
                      Heb zonet gekeken & er ligt nergens een druppeltje onder,dus de motor is perfect dicht.

LeMoN
                      Bijdrager

Ziet er supervet uit, ook die kleurencombi vind ik super gaaf echt mooi ding :D!

coda
                        Donateur

Ik heb het al eens eerder gezegd,maar speling op de krukas komt in de hoofdzaak van de krukas zelf,die lagers lijden amper,als een krukas wat versleten is op het deel waar de lagers overheen komen heb je speling,geen nieuwe lager die daar iets aan kan doen.
                          C2 lagers zijn prima voor onze vespa’s,en met een beetje smering lopen ze prima.

barry
                          Topic starter

coda :
                            Ik heb het al eens eerder gezegd,maar speling op de krukas komt in de hoofdzaak van de krukas zelf,die lagers lijden amper,als een krukas wat versleten is op het deel waar de lagers overheen komen heb je speling,geen nieuwe lager die daar iets aan kan doen.
                            C2 lagers zijn prima voor onze vespa’s,en met een beetje smering lopen ze prima.

Codakske,
                            Het lager kreeg GEEN smering!
                            Nu loopt het blok perfect,enkel zit er onder de brommer nu een origineel blok,wegens politie trobbels.

barry
                            Topic starter

Ik ga,als het terug rustig word,op zoek naar een firma die kan chroméren.Dus het houd absoluut nog niet op.
                              Ook kijk ik uit naar een Ducati,nogal een hoog nummer & één van de laatste nieuwe.

henny
                              Bijdrager

speling op je lagers waar dient die voor?

nou, om een filmlaagje olie/benzine tussen je kogels en de loopvlakken aan te brengen. dus kies nooit te weinig speling….

A¢iD

Haha lol,, weet je Barry, mijn brommerboer verklaarde me voor gek toen ik zei dat ik draad in mn uitlaatpoort wilde tappen. Wat een geldwolf, hij wil me natuurlijk een nieuwe 43 mm DR (geen evo) aansmeren. En dat grapje gaat dus niet door..

15 berichten aan het bekijken - 361 tot 375 (van in totaal 550)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.