Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s racing ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s racing ciao

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 550)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

wel shimringen gebruikt? of zitten er al randjes op de krukas.

zijn die kanaaltjes in het carter wel open?
      die van onder je cilinderhemd naar je lager gaan voor de smering

barry
      Topic starter

Henny;Dat ga ik zeker eens vragen.
        Erwinko;er zitten randjes op de krukas.

Maar toch worden ze niet gesmeerd,terwijl de oliekanalen open zijn.

KennyVespa
        Bijdrager

ik vind het zeer raar barry, je kan het beste c4 lagers gebruiken, ik ga deze ook gebruiken in me evo carter, citta driver hat die ook, deze hebben net ietsjes meer speling en smeren daarom beter en deze kunnen beter tegen warmte en geweld wat een 80cc Produceert, en het zijn lagers van polini zelf

ik zou deze gebruiken barry

Groetjes Kenny

Vespaflappie
          Bijdrager

KennyVespa :
            ik vind het zeer raar barry, je kan het beste c4 lagers gebruiken, ik ga deze ook gebruiken in me evo carter, citta driver hat die ook, deze hebben net ietsjes meer speling en smeren daarom beter en deze kunnen beter tegen warmte en geweld wat een 80cc Produceert, en het zijn lagers van polini zelf

ik zou deze gebruiken barry

Groetjes Kenny

Grootste crap ooit….

Mijn rs reed met 70cc alu nog perfect met c3 lagers, en die maakten net even meer toeren en pk’s als een 80ccje.. Die speling is nodig op extreme toerentallen, niet voor meer smering…

Zou wat zijn, dingen hebben meer speling zodat olie ertussen kan? De speling is voor de hitte zodat ze dan pas perfect zijn, meer uitzetting kunnen die dus aan….

Ze zijn ook nog eens niet van polini maar van SKF….Zit wel idd vaak een leuk polini zakje omheen…Doet het goed voor de verkoop…

Verspil er aub je geld niet aan, heb er alleen maar kut ervaringen mee!

PS: Wat zou extra speling toevoegen aan de sterkte tegen het “geweld”? Door de grotere speling ramt de krukas ook onregelmatiger en veroorzaakt zo extra slijtage…(omdat ze niet warm genoeg worden)

Ik heb het nou over een vespa blokje a 5,5 pk, kun je niet vergelijken met mhr scooters die +12000rpm draaien en zo wel de bedrijfstemperatuur van die lagers halen..

Sorry als het overkomt als afbranden, zo is het echt niet bedoeld, maar dit soort fabels geven mensen verkeerde ideen…

barry
            Topic starter

ok,maar nu weet ik nog steeds niet wat te doen.En dit blok moet zo snel mogelijk terug draaien.

ArvidW
              Donateur

Probeer de smeringskanalen veel groter te maken

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

coda
                Donateur

Wat flappie zegt klopt.
                  Een bromfiets handelaar in de buurt hier raadde aan in het kleine carter (wat een stuk heter wordt als het grote) en c4 lager te zetten (meer speling)
                  In het grote carter zette hij altijd een normale of c3 lager.
                  Dit schijnt goed te werken.

ArvidW
                  Donateur

Maar de lager in het grote carter is juist degene die kapot is:con

Die enorm grote lager in het kleine carter is nog wel okey:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

hansieb
                    Moderator

C4 lagers zijn voor zaken die 14.000+ toeren draait. En voor echte races en getunde cilinders. Iets wat een vespa blok nooit draait en niet heeft.

C3 is prima

C3 heeft al redelijk wat speling, deze kun je op je scoot gebruiken tot ongeveer 16000 toerenp

Vespaflappie
                      Bijdrager

barry :
                        ok,maar nu weet ik nog steeds niet wat te doen.En dit blok moet zo snel mogelijk terug draaien.

Geen c4 lagers nemen iig!

Probeer je smeergaten te vergroten zoals ArvidW zegt?

hansieb
                        Moderator

Zat al te denken net als scooters , daar draaien ze de lagers af voor meer smering.

Ik denk dat dit bij vespa niet goed wil, maar misschien kan het een onderste van een milimeter?

barry
                          Topic starter

Thanks mannen.
                            Ik ga de smeergaten aanpassen.Ook ga ik in de krukas 2 gaatjes boren tegenover de inlaat.
                            Ik heb vandaag een lager gekocht,dat tegen zéér hoge temperaturen & toerentallen kan.Kost wel 16 euro in de groothandel.
                            Eerst zaten er C3 lagers in.

Vespaflappie
                            Bijdrager

barry :
                              Thanks mannen.
                              Ik ga de smeergaten aanpassen.Ook ga ik in de krukas 2 gaatjes boren tegenover de inlaat.
                              Ik heb vandaag een lager gekocht,dat tegen zéér hoge temperaturen & toerentallen kan.Kost wel 16 euro in de groothandel.

Boh, je leest mijn verhaal totaal niet he? Gegarandeert dat je c4 hebt gekocht of nog erger….
                              Je brommer draait geen zéér hoge toerentallen, en de temperatuur word ook niet extreem…Waarom zou je het dan kopen??

Als je lagertjes hun kogeltjes gaan verliezen piep je vast wel anders…(meerdere keren meegemaakt, cilinder en carter stukken uitgerukt)
                              Die eerste keer was vast gewoon pech maar ach, veel succes ermee…

(vraag me af waarom ik nog moeite doe om mensen iets duidelijk te maken:?)

AC RACING
                              Moderator

barry :
                                Thanks mannen.

heb ik ook ooit eens gedaan, gaten in kruk, werkt goed :thumb
                                betere smering door en voor de kruk:p

hansieb
                                Moderator

Vespaflappie :

barry :
                                  Thanks mannen.

Boh, je leest mijn verhaal totaal niet he? Gegarandeert dat je c4 hebt gekocht of nog erger….
                                  Je brommer draait geen zéér hoge toerentallen, en de temperatuur word ook niet extreem…Waarom zou je het dan kopen??

Als je lagertjes hun kogeltjes gaan verliezen piep je vast wel anders…(meerdere keren meegemaakt, cilinder en carter stukken uitgerukt)
                                  Die eerste keer was vast gewoon pech maar ach, veel succes ermee…

(vraag me af waarom ik nog moeite doe om mensen iets duidelijk te maken:?)

Idd .. wat draait een vespa blok 9000 toeren max C3 dus perfect.

Wel humor bij c4 lagers zit er dus zoveel speling tussen de binnenring en de buitenring dat je hem gewoon kan bewegen (binnenring)

Maar op scooties rijden 50cc lui zelfs met c4 lagers 😐 rijden er opzich wel goed mee maarja.

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 550)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.