Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s racing ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s racing ciao

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 550)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fredzzz
    Moderator

Ziet er super goed uit, mooie vooruitgang…
      Waar zijn de mooie hooglans witte zijkappen gebleven? Dan is die pas echt af, nu zit er veel te weinig wit op.
      In tegendeel van anderen vind ik het spatbord uiterst te gek…

PoliniCiao
      Bijdrager

Ja, hij is echt mooi! En ik denk met de witte kappen helemaal af! (a)
        Alleen ik zou er dus echt geen twinner opzetten, de calibrata staat hem super!

barry
        Topic starter

Daar ik er nog zéér veel aan sleutel,laat ik de kappen er nog af,om beschadigingen te voorkomen,want dat zou doodzonde zijn.

barry
          Topic starter

Trobbels!!!
            Ik rijd gisteren een stukje.Af en toe eens flink doorgejaagd,krijg ik plots enorme vibratie.Direct gestopt en de brommer stilgezet.
            Na even kijken blijkt alles ok te zijn.Dus start ik hem terug & begin terug te rijden,niets aan de hand,tot ik de kraan opendraai.
            Weer die vibratie & me’n riem vliegt kapot.Dan ben ik toch thuisgeraakt met deze riem.Dus monteer ik direct een nieuwe.Meteen gestart en eens rijden.Terug die vibratie,waarna ik het genoeg vond & de boel in de garage gezet heb.
            Ik knijp een beetje de riem tezamen,om de spanning ervan te voelen,zie ik de voorvario bewegen.
            Beweeg ik met de voorvario,gaat het vliegwiel gezellig mee bewegen.
            Kan het dat de lagers al kapot zijn?Deze zijn eigenlijk nog nieuw & hebben hooguit 200km achter de rug.
            Ik zie er echt tegenop om deze te vervangen,daar zoveel verschillende merken onderdelen gebruikt zijn.
            De krukas heb ik laten testen op de X-Y as en is zo goed als in balans.Kan het zijn dat door het vermogen lagers defect geraken,ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.Of er zit een verschil tussen de speed-engine & het eurocilindro kleine carter,zodat de krukas iets scheef zit.
            Dit is werkelijk een grote tegenslag,omdat er zoveel dagen & uren werk in dat motortje zitten om alles op elkaar pas te maken.
            Iemand nog een idéétje wat er fout kan zijn?

michel o/

ik heb een tijd geleden een blokje in elkaar gezet met een pinasco zij inlaat en een std groot carter maar die vibreerde ook een beetje maar niet zo erg als jij het zegt 😐 maar toen werd mij ook verteld dat er altijd een beetje verschil is in elk carter…. mja dat vibreren van mij was na 400/500 km d8 ik… maar draaid de krukas wel gewoon soepel? want dat was bij mij niet zo…

barry
              Topic starter

Er is geeneen krukas die zo soepel draait.Ik denk gewoon dat 1 van de 2 lagers vroegtijdig gestorven is.

80cc
                Bijdrager

messchien lager tewarm geweest met het er om zetten
                  en met zo veel toeren kan dat vataal zijn

Steffen
                  Bijdrager

egt cool , beter kan niet barry , schitterind ,;)

barry
                    Topic starter

Steffen :

Vind jij het schitterend dat me’n motor defect is????

G-no
                      Donateur

Dat is wel ff een tegenvaller ja, maar jou kennende zal het snel opgelost zijn;)

ArvidW
                        Donateur

barry :

Steffen :

Denk eens verder dan je neus lang is Barry :pest Natuurlijk vind hij het niet leuk dat jouw motorblok kapot is, hij geeft je gewoon een compliment voor je (letterlijk) schitterende Ciao;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

crossfreak
                          Bijdrager

bij mij ging het ook ongeveer zo als jij het zegt barry…bij mij voelde je best wel harde tikken in het blok.en me koppeling ging alle kanten op.ook lager stuk.

barry
                            Topic starter

ArvidW :

barry :

Steffen :

Denk eens verder dan je neus lang is Barry :pest Natuurlijk vind hij het niet leuk dat jouw motorblok kapot is, hij geeft je gewoon een compliment voor je (letterlijk) schitterende Ciao;)

Ik ken Steffen al wel hoor & weet ook dat hij het niet op mijn motor bedoelt.;)

barry
                              Topic starter

Blok is gedemonteerd.Het zijn dus de lagers die al kapot zijn.De schade aan het grote lager valt doed mee,maar het kleine lager is volledig blauw geworden & verbrand.
                                In het carter zat olie genoeg,maar lagers zijn kurkdroog.
                                Dus als de lagers stuk gaan voordat de cilinder ingereden is,ben ik bang,om echt eens door te gaan binnenkort met deze combinatie.

Heeft er iemand een idéé hoe het komt dat deze niet gesmeerd worden?
                                En graag een oplossing,want ik vind deze combinatie reuze & zou deze graag houden.

henny
                                Bijdrager

wat voor lager heb je gebruikt?
                                  een lager heeft toch altijd een beetje speling, zodat er een dun filmlaagje tussen je twee lagerdelen komt te zitten voor de smering..
                                  laat je anders bij de ijzerboer even informeren wat voor lager het beste voor jou zou kunnen zijn.
                                  misschien een lager voor hoge toetentallen???hoge temperatuur???

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 550)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.