- Dit onderwerp bevat 549 reacties, 79 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door barry.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 januari 2007 om 21:34 #270369
pier :
Mooi barry! laat mij wel even weten hoe de eurocilindro loopt op een speedengine,, ben er zeer benieuwd na:)@ timo: is geen zeta
oh ja verrekt is eurocilindro 🙂
maar Barry, als je die brommer er echt tot het toppunt uit wil laten zien, moet je er ECHTWEL de watergekoelde kit onder leggen. gaat wel ten koste van de prestaties maarja het zal echt bruut staan (misschien er effetjes onder leggen voor te showen (a)
21 januari 2007 om 21:42 #270370ej timo goed idee zeg:p
eurocilindro watergekoelde kop
43mm eurocilindro
eurocilindro zijinlaat met 19mm carb
en polini speedengineleuke combo:D
21 januari 2007 om 21:45 #270371Dat is ook een ideetje , maar dan zou ik de polini radiator nemen , maar daar moet ik dan nog het reservoir van hebben.
21 januari 2007 om 21:47 #270372en wat het HELEMAAAAL af zou maken is een waterpompje. maar het kan ook een beetje “overkill” worden 😛
ach als je mij toch niet had he Barry……. dan zou je die radiateur ook niet hebben :P.
21 januari 2007 om 22:03 #270373TimoO_ :
Robbert :
Groot gelijk Timo dat denk ik dus ook dat dat egt vet uit gaat zien met die Summit eronder aan de ene kant zijinlaat en aan de andere kant de uitlaat

Maar wat je dan bedoelt met een goede cilinder voor een 70cc:?:P
ik weet niet of je een leovinci krul onder een zeta wil leggen? iets in de richting van polini top one/SP lijkt me dan beter omdat het toch wat geschikters is voor 70cc (wat dikkere cilinders)
Zo bedoel ik het niet je bedeolt tg uitlaat of niet?
21 januari 2007 om 22:13 #270374Barry probeer anders eens die proma summit of hoe heet die? Die cross-look-a-like uitlaat…toch ook speciaal

succes hoop dat dit beter voor je uitpakt:bier
21 januari 2007 om 22:15 #270375Die Summit gaat ook niet passen,net zoals onder de SI.Je zit met die variobol & die zit dan in weg.
21 januari 2007 om 22:39 #270376Robbert :
TimoO_ :
Robbert :
Groot gelijk Timo dat denk ik dus ook dat dat egt vet uit gaat zien met die Summit eronder aan de ene kant zijinlaat en aan de andere kant de uitlaat

Maar wat je dan bedoelt met een goede cilinder voor een 70cc:?:P
ik weet niet of je een leovinci krul onder een zeta wil leggen? iets in de richting van polini top one/SP lijkt me dan beter omdat het toch wat geschikters is voor 70cc (wat dikkere cilinders)
Zo bedoel ik het niet je bedeolt tg uitlaat of niet?
ow ja je hebt gelijk 🙂 moet uitlaat zijn.
Barry, steel G-no’s idee en maak aluminium platen als kap zodat je de vario ziet en de zij inlaat extra mooi ziet. (als u dat mooi vind natuurlijk)
22 januari 2007 om 00:02 #270378Toch vreemd i.d.d. van die cilinder uitlaatpijp. Ik heb er toch ook al meerdere laten lassen in het verleden. Is me er nog nooit weer een van opnieuw afgebroken. Wel liet ik er altijd een stalen pijp van iets langer aan lassen, met het oog op de lasnaad waardoor de uitlaatmond er niet meer helemaal op ging.
Maar als je draad in die cilinder weet te maken zal het toch ook niet zo’n moeite zijn om dat pijpje erbij te draaien. Je bent immers in het bezit van een draaibank.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 januari 2007 om 09:13 #270379Daarnet het tandwiel van de trap as erafgedraaid.Het zit daar toch niets te doen & scheelt weer iets in gewicht.
Nu hoop ik dat die winkel vandaag open is,dan kan ik verder met het voorwiel.Winkel heeft sluitingsdag vandaag , dus pech.
Ik heb de vario al getuned , door er een Malossi-vertanding in te plaatsen & heb het achterwiel er eens ingezet.
Wel jammer dat er geen 100mm schijven op passen.Iemand een idéétje??????Scheelt toch weer trekkracht.
Dan maar verder gewerkt aan de Evo-engine van Polini.Nu staat er de ZETA 8-poorter op.In de 19mm carburateur zit een 85 sproeier,te groot?? te klein?? :'(
Met deze heb ik geen ervaring , dus tips zijn welkom.
En zo ziet de ZETA er aan de binnenkant uit:
22 januari 2007 om 12:48 #270384mooi Barry 😀 als je hem goed vindt rijden zal ik ook eens de prestaties met de Zeta 8 poorter erop bekijken. misschien zijn ze wel beter dan de 80 polini.
22 januari 2007 om 15:20 #270394Hoe zit dat eigelijk met dat achterspatbord? Nooit afgekomen is is dat opezettelijk wit? Die regeling is toch allang afgeschaft haha:P(ff flauwekul natuurlijk) Leuk blok hoor.Trouwens is die achtervario anders?
22 januari 2007 om 15:38 #270396barry :
Vespaflappie :
Wat voor cilinder en wat repareren??
Foto’s….:D!Uitlaatpoort afgebroken van een 80cc Polini.
Dat heb ik ook gehad met m’n 80cc Polini. Die ligt hier nu maar met een afgebroken uitlaatpoort… Had een beetje geinformeerd bij mensen die daar wel verstand van hebben enzo, maar zeiden dat het wellicht wel kan, maar iig niet gemakkelijk is om dat te maken. En een nieuwe cilinder kostte me weer €113,- . Daarom maar een ander blok direct gekocht van Coda:D
23 januari 2007 om 14:17 #270417Vandaag de afgebroken uitlaatpoort gerepareerd , wel jammer,want dit heeft maar een half-uurtje geduurd & nu zit ik dus weer te niksen.
Na deze mooi vlakgeslepen te hebben,even uitgeboord met een boor van 18mm.

Dan tappen met een tap van 1/2″

Dan op een stuk messing van 22mm , buitendraad van 1/2″ getrokken

Na een bezoek aan de draaibank

En nu “Ready to race again”
23 januari 2007 om 14:20 #270418mooi gedaan Barry 🙂 misschien een keer een grotere flens maken en dan een Barry-made erop 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.