- Dit onderwerp bevat 549 reacties, 79 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 6 maanden geleden door barry.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 februari 2007 om 22:36 #270766
‘Mijn ervaring is dat die open-air power filters niet goed afstelbaar zijn op brommers.
Vooral onderin is het vaak klote.
Regelmatig lukt het wel hoor, maar o zo vaak is het k#t.
Als ik iets opgebouwd had dan was de basis altijd een gesloten inlaatsysteem, loopt alles goed kun je altijd nog proberen met opes-air spul.12 februari 2007 om 01:33 #270769Ik heb zelf ook 2 van die zij inlaatjes gehad wat jij nu hebt barry. En een vriend van mij had er 1. Dingen waren ten eerste neit af te stellen. Welke sproeier je ook probeerde het liep nog steeds kut. En het was 1 en al boegie killer echt vaaag. Dus maar meteen weggedaan voordat ik het in de sloot ging gooien. Werd op een gegeven moment zo gek en kwaad. En wil ze ook niet meer zien. Maar ik wens je heel veel geduld dat heb je echt nodig en je ciaotje is echt mooi:) veel plezier met je project binnenkort post ik mijnes ook hier met veel foto’s
12 februari 2007 om 22:20 #270795Ziezo,daarstraks de eurocilindro cilinder overgezet naar een getuned kickblok & loopt perfect nu met een 13/13,met 66 sproeier & cannon uitlaat.
Volgens mij ligt het aan de zij-inlaat waar ik nu pas een lekje gevonden heb.Ik ga deze onderdelen eens mooi vlakken & er dan eens terug aan beginnen.
Maar eerst ga ik de simonini zij-inlaat testen,op een héél nieuw blok wat ik ga bouwen.15 februari 2007 om 07:32 #270822Is het probleem van afstellen misschien te wijten,dat het membraan niet voor 100% afsluit????
15 februari 2007 om 08:25 #270823dat zou goed kunnen ja 🙂
15 februari 2007 om 12:46 #270824Vandaag ontvangen,de 3watt witte powerled , die nog in de koplamp moet komen.Daan ga ik dus nu aan beginnen.
15 februari 2007 om 14:27 #270825nouzeg. effe nieuw membraamklepjes kopen en overnieuw proberen! of misschien heeft een vriend van u nog wat klepjes liggen hoeft u niet hele nieuwe te kopen. ik hoop dat het daaraan ligt dat hij gewoon totaal geen druk heeft.
15 februari 2007 om 14:38 #270826ik ben benieuwd naar het effect barry, en trouwens effe vraagje, ik ga de aansluiting maken voor de sprocatti uitlaat en de ophangbeugel en dan neem ik die mee en zou je me die dan erop kunnen lassen, heb geen lasapparaat namelijk
sry voor offtopic
15 februari 2007 om 21:52 #270827waar heb je die groene kabels gekocht barry?
die zijn wel super mooi.
succes met je ciao verder
15 februari 2007 om 21:55 #270828Tim :
waar heb je die groene kabels gekocht barry?
die zijn wel super mooi.
succes met je ciao verder
Kabels zijn bij Jayton te verkrijgen.
15 februari 2007 om 22:24 #270829of kijk op marktplaats topic, daar had ik laatst een link gezet van een kartbedrijf (ofzoiets) die ook zo’n soort kabels verkochten. zal wel niet veel slechter zijn maar zijn wel goedkoper. 0,60 cent per meter.
17 februari 2007 om 12:01 #270830Ziezo,de koplamp is helemaal klaar nu.Wel een gepriegel,om dit allemaal in te bouwen,maar is gelukt.
Het alu dient om de 3watt powerled te koelen,want zonder deze word de led binnen de 2 seconden +70° , en is onherstelbaar defect.Ook heb ik een schakelaar op de lamp gezet,dat ik de powerled,kan in & uitschakelen.De 10 andere leds branden altijd.
Ook is de combinatie Speedengine-Eurocilindro zij-inlaat volledig uit elkaar geweest & gefreesd,zodat er een 80cc polini inpast.Dit werkje ging perfect met de frees van Malossi.
Naderhand alles terug samengesteld.
In plaats van de membraan van Eurocilindro,heb ik het deel van de Simonini zij-inlaat gebruikt.Past perfect op elkaar.
Het probleem zit hem in het membraan van Eurocilindro,wat niet volledig afsloot & zo veel brandstof terugspuwde.
Nu loopt de brommer lekker,maar fijnafstellen met hoofdsproeier moet nog gebeuren.Nu zit er in de 16mm carburator een 80 sproeier.
Binnenkort ga ik de 19mm er eens opbouwen,om te zien wat het verschil gaat zijn.
Ook heb ik de ‘ZIRRI’ er eens opgebouwd.Ik had hoge verwachtingen van deze mooie uitlaat,maar vind hem niet goed presteren.Ik vind de GUN & DE CANNON beter.
misschien dat het nog aan de afstelling ligt van de hoofdsproeier,op een andere filter ben ik nog aan het wachten.Lichtere gewichtjes mogen er ook nog in de voorvario.Maar kan ook weer aan de uitlaat liggen.
Maar op het moment is me’n humeur weer 100%,na het gezeik van de laatste dagen.17 februari 2007 om 12:11 #270831Mooi werk Barry
Dat de zirri niet lekker loopt vind ik niet heel vreemd, deze was geloof ik toch gemaakt voor een oud blok met roterende inlaat (iemand op forum heeft die) Dat blokje zal ook wel 15pk geleverd hebben. Hang je 100cc simonini uitlaat maar eens onder de polini 80, dan verwacht ik dat deze ook niet lekker zal lopen.
Het is natuurlijk niet 100% te voorspellen, maar ik denk dat die zirri een beetje overkill is voor de polini 80.
Verder fijn dat je de eurocilindro gefixt hebt, het was dus het membraam zoals je zelf al had bedacht. Ik ben zeer benieuwd naar de preformance van de Ciao, maar deze zie ik geloof ik op de meeting wel:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 februari 2007 om 12:17 #270832Als ik naar de meeting kom is het met de mini.De ciao gaat zo niet in de auto & ik heb geen zin om hem te demonteren.
Ik zoek nog steeds een oplossing,om de brommer mee te nemen,zoals bv.die hollanders met hun fietsen achterop de caravan.
Ideeën hierover zijn van hart welkom.Zo kan de race-ciao achterop de race-Xsara.17 februari 2007 om 12:28 #270833Hey barry egt wel uber vet he :D, verkoop wel niet die eurocilindro 38,4 alu niet he want die wil ik nog hebben :P, egt wel netjes dat je de zij inlaat mooi hebt laten lopen :D, de sprocatti exhaust van mij zal ook wel niet goed lopen maar lijkt me wel mooi, en wilde je hem nog lassen dus het ophangpunt en de aansluiting (die neem ik zelf meej)
succes barry
, en ik zie het wel weer binnekort -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.