Vespa-Ciao.NL
:: Barry’s mini-ciao

Home Forums Perso’s Projecten Barry’s mini-ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Topic starter

De mini is eindelijk klaar.Enkel van de prijs voor de afwerking & spuiten ben ik even moeten gaan zitten.
      Kostte maar liefst 462,50euro.
      Maar voor die prijs is hij geplamuurd & geschuurd.
      Daarna volledig gespoten met spuitplamuur.
      gespoten met grondverf.
      Meerdere malen gespoten in groen metallic & vernist,waarna de ganse boel gebakken is.
      Maar de hoge prijs is ook een beetje aan mij te danken!!!
      Ik heb achteraf nog een paar onderdelen binnengebracht om te spuiten,maar wist niet dat de spuitcabine 100euro kost.Dit houd in:
      opstarten
      volledige schoonmaak achteraf.
      Ik heb er gisteren mee gereden & deze rijd SUPER!!!
      Enkel bij een zeer hoog toerental kan ik het stuur niet meer vasthouden van de trillingen.Nu zit er een 80mm poelie onder,met een Belgenkoppeling.Maar ik ga een kort riempje zoeken zodat er een 55mm poelie onder kan.
      Motorisch:
      43mm polini race kit,met gesmede zuiger & bijgeleverde trekveren.
      Geboord & gefreesd carter.
      Gefreesde kruk-as
      Eigenbouw 13/13 carburator
      66 sproeier
      Omgelaste Techno terugloop uitlaat
      Electronische ontsteking
      Malossi koelkop
      hierbij enkele foto’s alvast,maar op de meeting te Groningen LIVE te bewonderen.

let ook even op de gespoten details.

cittatuner
      Bijdrager

=)echt mooi gedaan en hoe hard rijd ie strax? hard zat zeker:D

timschilders
        Bijdrager

barry, je moet even bij de foto’s achter de link zetten.
          dan zie je ze meteen en hoef je niet op de link te drukken.

maar barry, ziet er goed uit!

gooi hier de vario maar eens op! trekt als de malle moer lijkt me met die wieletjes

Edjuh
          Bijdrager

Geweldig! Alleen de uitlaat vind ik niet mooi, maar dat is niet zo makkelijk geloof ik om iets goeds te vinden/maken.

Mooie setup ook.

Die prijs van het spuiten vat ik niet echt, kijk naar thomas en fredzz die hebben een fractie van jouw bedrag betaald, ok zonder plamuren maar toch vind ik het erg duur:|

Ik zie hem graag tegemoet op de meeting!!en jou er op natuurlijk

Kay
            Bijdrager

Is heel erg mooi geworden!Ik vind alleen het zadel niet zo mooi.Hoe hard gaat hij nu?

barry
              Topic starter

Edjuh :
                Geweldig! Alleen de uitlaat vind ik niet mooi, maar dat is niet zo makkelijk geloof ik om iets goeds te vinden/maken.

Mooie setup ook.

Die prijs van het spuiten vat ik niet echt, kijk naar thomas en fredzz die hebben een fractie van jouw bedrag betaald, ok zonder plamuren maar toch vind ik het erg duur:|

Ik zie hem graag tegemoet op de meeting!!en jou er op natuurlijk

ja,de uitlaat,of ze zijn te klein & laten ze amper gas door,of je hebt iets goed,en dan is hij bijna groter dan het brommertje zelf.Maar nu trekt & rijd hij zoals ik het wil.Keihard dus.De top weet ik nog niet,mijn handen doen bij volgas pijn van de trillingen.Dus eerst het mini poelietje erop,en dan zien we wel.
                De prijs is echt veel.Maar de carrosier heeft er in totaal 10uur aan gewerkt.De volgende ga ik zelf doen,maar alleen in de winter heb ik meer tijd,dan worden er minder zwembaden geplaatst.En dit gaat er ééntje worden met een zijspan.

Jelle89

barry :
                  En dit gaat er ééntje worden met een zijspan.

bij EPC in sittard staat een supervette in de winkel, een mini-ciao MET zijspan..;)..

PoliniCiao
                  Bijdrager

Ja die hadden wij vorige week ook gezien, die is ook echt mooi afgewerkt!
                    Hoe had die dan de uitlaat gemaakt? Want daar had ik niet echt op gelet. Misschien weet colin dat wel.

Barry ga je de volgende dan zelf lassen??
                    Moet je een mooie page maken zodat we die vorderingen kunnen volgen :thumb

Leuk dingetje ! 🙂

hansieb
                    Moderator

Ziet er mooi uit barry, hij zal straks wel veilig bij mij in de schuur staan :thumb

barry
                      Topic starter

kunnen jullie niet een paar detailfoto’s nemen van de zijspan & bevestiging????Als het mag van die mensen tenminste.

Jelle89

vraagje, kom je naar die meeting in sittard? zoja, dan kan je hem zelf zien..;)..nee? dan moet ik of roel ff foto’s ervan maken en naar jou doorsturen als we naar de meeting gaan..;)..

edje
                          Bijdrager

ziet er fett uit 😉

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

egt een vette mini, vooral alle accentkleuren zijn zeker leuk.

t enige wat ik zou veranderen is een ander zadel en de poelie had ik gepolijst of iets dergelijks.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

Ties
                              Bijdrager

juist meegespoten poulie is net teveel van het goede verder zeker weten geinig dingetje:D

miss kan je voor de grap eens kijken ofje een seatpipe-je gelast krijgt…haal je achter uit frame klein stukkie zodat hij daar doorheen kan, en aangezien het wiel tog zo klein is past er wel een uitlaat tussen het wiel en binnekant van het spatbordje?

miss voor de grap eens een poging wagen waard?

naja

tot de 5de joh!
                                sprocatti blijft thuis?

KennyVespa
                                Bijdrager

Ram vet jah 😀 maar wat ties zegt jah met die seatpipe 🙂 lijkt me wel vet 😀

Maar hij ziet erook toppie uit, en de set-up is ook niet mis 😐

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.