Vespa-Ciao.NL
:: barry’s citta restauratie

Home Forums Perso’s Projecten barry’s citta restauratie

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 154)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

Barry mooie bestelling heb je geplaatst. Welke kleuren ga je hem maken?

TimoO_
      Donateur

@ kapot: ja verhoogt de compressie. je decompresseur lekt zo minder omdat hij beter afsluit, en ja dan heeft ie meer compressie eh 😉

barry
        Topic starter

Ik ben van het zwart-wit afgestapt.Sandra ziet eigenlijk liever een frisse kleur,dus zoiets als blauw , groen en dan waarschijnlijk de kappen zwart laten.Zelfs met het edelcorund wil het stralen niet echt vlotten.Die Epoxiverf is werkelijk keihard.Sommige delen van de brommer ging als een fluitje van een cent,maar het frame is dus andere koek.Maar de coater heeft nog even geen tijd,dus kan ik elke dag rustig een stuk doen.
          De compressor heeft ook zijn afkoeling nodig.

barry
          Topic starter

Update:
            Ben nog aan het stralen,bijna ten einde.Hoop alle stukken morgen naar de coater te doen.
            Hetgene waarmee ze het frame vroeger gedaan hebben is reuze van kwaliteit.Het rood is er snel af,maaar daaronder zit een witte laag die vreselijk moeilijk te verwijderen is.Het is echter geen poederlak.
            Maar doe toch stug verder vandaag.

VespaAvanti
            Donateur

Ik ken dat verschijnsel Barry:'(
              Dat spul wat er orgineel opzit is echt DE goede kwaliteit.
              Zo’n kwaliteit vindt je bij nieuwe brommers/scooters niet meer zo snel;)
              Ik laat die laag altijd zitten met stralen, ik spuit het toch altijd zelf i.p.v dat ik het laat coaten.:lol

LeMoN
              Bijdrager

Rebel :
                Ja ik vroeg alleen of het speciaal was?
                omdat ik wou weten wat het verschil dan is

en ja die kappenset kost al 75 euro ja dan krijg je wel 360 vol inderdaad

kappen set kost 115 euro 😛

maar goed barry, aan de verhalen te lezen gaat het de goede richting uit! als je hem naar de poedercoater brengt zou ik hem groen geel doen ofzo 😛 met zwarte kapppen 😛 maar dan echt knallende kleuren ook dus :D!

En nu ik de foto zie van Sandra die met de velgen bezig is, heb je best wel een grote ruimte om te sleutelen, daar moet je bij mijn niet op rekenen hoor :P! Ik heb hier maar een klein schuurtje met daarin geen werkbank ofzo, ik heb wel een workmate 😛

barry
                Topic starter

Zo,alle onderdelen zijn klaar voor de coater.Enkel even de tijd vinden om ze weg te voeren.

En me’n nieuwe aanwinst van vanmorgen is al helemaal uit elkaar & heb ik ingestreken met speciaal reinigingsmiddeL.Achteraf enkel afspoelen met water en alles is schoon.Dan misschien nog even parelstralen.

Edjuh
                  Bijdrager

Zo, je bent vast blij dat het achter de rug is!

En nou een lekkere laag poeier dr op.

Wat zou het ook al weer worden?

barry
                    Topic starter

Iets fris in elk geval.

Bo3T
                      Bijdrager

da ziet er wel heeeeel mooi kaal uit haha.

crossfreak
                        Bijdrager

als ik jou was zou ik echt alle onderdelen echt goed kaal stralen.

ik heb toen ook kleine onderdelen gestraalt op me vorige werk en alles ging redelijk makelijk.

toen moesten me wielen nog stralen, dat ging niet echt makelijk en heb het dus daar bij gelaten…had het beter laten stralen door prof, eindresultaat van die wielen is er niet mooier op geworden….de poeder wat normaal gesproken zo hard word als staal bladerde er gewoon af op somige plekken omdat de oude verf laag er nog op zat :'(

barry
                          Topic starter

Ja crossfreak;Ik heb echt na me’n werk uren staan stralen & dit bijna elke dag.Ik hoop dat het goed is,maar denk het wel daar ik nergens nog iets zie zitten,behalve op plaatsen waar geen coat mag kome & niet zichtbaar zijn.

stfu>>

kan je het niet gewoon laten stralen en coaten ineen? of is dat te prijzig (kan mij niet voorstellen na die bestelling hehe)

LeMoN
                              Bijdrager

Alleen coaten is altijd goedkoper! Maar ik laat het ook helemaal stralen en poedercoaten bij mijn citta 🙂

barry
                                Topic starter

Zo,corund is uit de cabine gehaald,en terug gevuld met fijne glasparel.Dus is de achterklok zonet gestraald.
                                  Hij ziet er uit zoals nieuw.Morgen even een joint snijden-knippen & hij kan in elkaar.Dan de rest van de vario schoonmaken.
                                  Maar is het eigenlijk wel te doen???Een citta met vario.Heeft kleine wielen namelijk.Of moet er dan een Malossi vertanding gebruikt worden ter compensatie.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 154)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.