- Dit onderwerp bevat 153 reacties, 33 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door TimoO_.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 oktober 2007 om 20:21 #451716
Hahah, Barry, ooit komt voor mij ook de dag dat ik cittavelgen moet gaan schoonmaken:o
Komen er bij jullie wel eens kinderen aan de deur voor “heitje voor karweitje” ? Kun je mooi voor 50cent je velgen laten schoonmaken:whistle
Bij jou ziet het er wel heel heftig uit zeg, sterk spul gebruikt 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno18 oktober 2007 om 20:45 #451717Het is verfafbeit van het merk POLYFILLA.
Kost 14,95€.Bijt je vel en alles eraf.Heb me’n oog goed gespoeld,maar ziet rood nu.
Nouja,van Griep naar oogproblemen,moet kunnen.
En hier komen ze niet aan de deur voor karweitjes.18 oktober 2007 om 20:48 #451718maaruh, wat ga je met die citta doen?
voor eigen gebruik?
of voor de verkoop?
belooft veel goeds te worden 😛
18 oktober 2007 om 21:03 #451719Barry,
Je kan je eigen verfafbijt-waterstraalmachine maken met de volgende middelen:
– verfafbijt
– een hogedrukspuit…dit werkt echt super en je haalt alles uit doe dode hoeken.
suc619 oktober 2007 om 05:21 #451723
N!CKsblokje ziet er zeer vet uit, met de gele vliegwiel(had hem eerder racing rood gemaakt:D)
maar dit is ook zeer speciaal, en blokje ziet er weer lekkerfris en schoon uit
wel jammer dat je de velgen niet kon stralen:(, dan moet het op deze manier maar.
19 oktober 2007 om 08:18 #451732kapot :
jup, die verfafbijt kan ik mij herinneren. Ik had nergens last van trouwens. Smeerde het gewoon uit mijn mijn vingers enzo, misschien omdat hij zo goedkoop was :S . Dat spul is wel erg agressief idd. je ziet de verf opbollen, en dan met een plamuurmes die vlokken eraf, jak… dat spul zit overal.En ik dacht dat ik het wel een nachtje kon laten zitten zodat het beter in zou trekken enzo, maar de volgende ochtend kon het weer opnieuw en was er roest ontstaan. Gelukkig zijn die wielen niet van staal toch?
Zeker weten dat de wielen van een metaal zijn, deze zijn van een alluminium gemaakt, anders kan je ze ook niet poedercoaten hey 🙂
19 oktober 2007 om 11:22 #451743Zei ik metaal? Ik bedoelde staal…
Nee ik zei wel staal… Ik weet dat ze aluminium zijn, ze roesten bij mij ook niet en je kan ze mooi polijsten enzo.
21 oktober 2007 om 08:09 #451787@Diac;Voorlopig blijft deze in mijn bezit,moest er iemand een dikke prijs voor bieden,gaat hij misschien weg.
@Fredzz;Ik heb je idéé geprobeert,maar in aanraking met water,word de verf meteen keihard.Niet goed dus.
Ik heb nu al een deel gestraald.Met de glasparels lukt dit dus niet.Dan heb ik een zak Edelcorund 0,7 gekocht.50€ voor 25 kg.Dit slaat wel putjes in Aluminium,maar dat zie je na het poederlakken niet meer.
Als ik terug carburateurs & carters,zuigers,enz…ga doen,vervang ik de corund terug door de glasparels.
De velgen heb ik ook proberen te stralen met dit edelcorund,maar lukt niet.Na navraag zouden de velgen met een soort kunstof behandeld zijn,dus enkel met chemische producten te verwijderen.Hier een foto van de al gestraalde onderdelen.
En speciaal voor Crullie: Liefde is…samen die klote velgen zien schoon te krijgen.

Ook is de bestelling bij JMPB gebeurd,hier is de lijst,
-Achterlicht inbouwmodel citta. -Koplamp compleet zwart.
-Koplamprooster zwart Citta. -Stofring subframe citta x2.
-Zijstandaard zwart citta. -Harleybeugel Zwart citta.
-Kappenset compleet citta. -Binnenpotenset citta.
-voorvorkkeerring citta. -km tellerkabel citta.
-Chokeknop rood citta. -Chokestang citta.
-Handvatset Pro-Grip Blauw. -Stofhoesset citta.
-Stuur zwart Citta. -Kabelgoot Citta.
-Rem+gashandel. -Athena 50cc(voor de racing ciao).Dit is het zowat.Heb alles in 1x gedaan,anders is het telkens 15€ voor de verzending en dat is weggegooid geld nietwaar.Dit is ongeveer een 360€ aan onderdelen.
Achterbrug was ook helemaal rot,maar ik heb nog een bravo achterbrug liggen,en die is geloof ik hetzelfde.
Deze is al bewerkt voor de simonini engine,dus kan deze er misschien later nog eens opkomen.
Vandaag zal er niet veel aan gebeuren,daar ik na een grote hengelwedstrijd ga kijken straks.21 oktober 2007 om 08:58 #451791
Rebel360 euro :O zijn allemaal maar wat kleine onderdelen?
en dat straalzand is dat zo speciaal?
want voor fijnzand (plastic te stralen) betalen wij hier 6 euro voor 25kg
en voor grof (dus ijzer leeg te blazen) betalen we geloof 6 euro voor 10 kilo21 oktober 2007 om 09:04 #451792
.-{2F4OV}-.Kdacht owk al;) 360 euro?:o
21 oktober 2007 om 09:47 #451795Ga eens terug berekenen.Maar er zijn toch zaken bij van 115€,25€,75€,enz……….En vele kleintjes maken groot toch.
21 oktober 2007 om 10:41 #451798ai, verfafbijt ja. als je dat op je fikken krijgt is net alsof iemand een sigaret op je hand uitmaakt, misschien iets minder.
maargoed Barry, gaat u het laten coaten, spuiten of spuit u het zelf?
21 oktober 2007 om 11:04 #451799
RebelJa ik vroeg alleen of het speciaal was?
omdat ik wou weten wat het verschil dan isen ja die kappenset kost al 75 euro ja dan krijg je wel 360 vol inderdaad
21 oktober 2007 om 11:09 #451800ennuh, een athena 50cc kost ook niet nix 😉
23 oktober 2007 om 21:28 #424749Wat bedoel je precies met de decompressieklep opnieuw inslijpen? Verhoogt dit de compressie?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.