:: Bandenmaat op 17" velg
-
78tijnTopic starter
Hoi,
Ik heb in mijn ciao frame (denk mix uitvoering) 17″ spaakwielen gekocht, en hiervoor 2.25 banden gekocht. Echter loopt het wiel vast op het buisje in het spatbord.
Nu mijn vraag , zou de velg wel vrijlopen met een 2.00 band (weet iemand dit voordat ik een nieuwe band koop)
Thanks martijn
Die 0,25 of kwart bovenop de 2.00 staat voor de breedte van de band en niet zozeer de hoogte dit zal dus weinig verschil kunnen opleveren. Wel valt mij op dat je 2 lange boutjes gebruikt voor het vastzetten van je spatbord. Ik zal deze omdraaien of kortere boutjes gebruiken. De kans dat je band hierop aan loopt is ook vrij groot.
Ik vind overigens wel dat de buis voor de geleiding van je draadboom vrij fors is uitgevoerd. Dit ken ik zo niet bij andere type Ciao’s.
FonSBijdrager
Deze is specifiek voor de Ciao Mix en niet zo zeer voor de kabelboom, maar meer voor de olie slang. (Daarom zit er trouwens ook een uitsparing in het achterspatbord, ook specifiek voor de Mix.)
Het geeft normaal geen problemen, omdat de Mix 16″ velgen heeft. Als je het Mix systeem niet meer gebruikt, kun je natuurlijk ook dat buisje verwijderen.
Ik zal ook eens kijken naar mijn Ciao mixjes gezien ik er 17″ Bernardi Mozzi velgen en de 5 spakers ook 17″ onder heb liggen zonder problemen.
78tijnTopic starter
Fons en martino bedankt voor de reacties, @martino hoor graag jouw reactie over jouw bandenmaten op je mixjes
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.