Vespa-Ciao.NL
:: Band verwisselen en eraf halen.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Band verwisselen en eraf halen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rizla
    Topic starter

Ik heb een nieuw setje banden gekocht. Maar eerst moet de oude er natuurlijk af. Ik heb grote bandenlichters dus niet die voor de fiets :P. Nu krijg ik aan 1 kant van de velg de band er af. Hoe krijgen jullie die andere kant los. Ik heb van alles geprobeerd en ik wil de velg niet beschadigen. Het gaat trouwens om een citta band.

ArvidW
      Donateur

Als je aan1 zijde de hiel van de band in de geul in het midden van de velg drukt dan pak je hem aan de andere kant zo van de velg af, zelfs zonder bandenlichter

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Rizla
        Topic starter

Super bedankt. Het is gelukt.

ArvidW
          Donateur

De hiel in de geul van de velg drukken werkt overigens ook goed bij het erop leggen van de band, voor beide kanten.

Home made engine dyno

Rizla
            Topic starter

Moet je trouwens de binnenband er eerst om leggen. Of eerst een deel van de buitenband

ArvidW
              Donateur

Eerst een kant van de buitenband, dan binnenband (die een klein beetje opgeblazen is) in de buitenband leggen

Home made engine dyno

Docs
                Donateur

Zowel het monteren als demonteren kan zonder lichters 😉 Het is de eerste keer wat gepruts, maar na een paar keer lukt het best goed 🙂 Kan ook met Citta wieltjes, want die heb ik zelf ook.

Rizla
                  Topic starter

Nou ik heb em er eindelijk om liggen. Wat een karwei. Ik kreeg hem niet met de hand er om. Dus ik heb het maar met me voeten (hak)gedaan. Maar hoeveel bar moet er in een bandje ?

Wilk1985
                    Moderator

Volgende keer moet je bandenvet gebruiken, kun je halen bij de meeste autozaken. Hiermee smeer je de randen van de band in die daarna wat week worden en dan glijen ze er zo op!

Rizla
                      Topic starter

Ik had nou was middel gebruikt. Volgende keer ga ik zeker bandenvet gebruiken.

Renaud
                        Bijdrager

zelf doe ik dat met een beetje afwasmiddel en 2 grote bako’s.
                          Ik gebruik een oude fietsbuitenband en knip er 10 tot 15cm af en gebruik het als bescherming van de velg.
                          Werkt super en is een goed alternatief.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.