Vespa-Ciao.NL
:: b.baens’ Perso

Home Forums Perso’s Projecten b.baens’ Perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

b.baens
    Topic starter

Ja, dat kan natuurlijk ook.

gelukkig heb ik nog genoeg kleine carerhelften en blokken aluminium,
      dus kan nog vaker proberen als het mis gaat(Y)

b.baens
      Topic starter

Hallo Sleutelaars, ik heb eigelijk een vraagje, en wil jullie mening/ervaringen wel eens weten. Ik ben aan het twijfelen over wat ik ga aanschaffen voor cilinder voor mijn volgende project.
        ik twijfel tussen een 46 mm Polini en een 48 mm Avionic.

Verder zou ik wel eens willen weten waar je de avionic nog kan krijgen ?

alvast bedankt

En vanavond ga ik beginnen aan het pasmaken van de aluminium blok op het lager en de kleine carterhelft.

Jarco
        Bijdrager

Avionic 48 word lastig om te vinden, zijn redelijk zeldzaam.
          Overigens heeft deze cilinder naar horen van zeggen vaak last van warmlopers, ik vermoed door de vinnen die tegestreidig zijn met de geforceerde koeling, en de aparte zuiger die erbij zit om de 48mm mogelijk te maken.

Als ik jouw was zal ik voor de polini gaan. :thumb
          Makkelijker te krijgen en goedkoper ook. 😉

b.baens
          Topic starter

Update 20-12-2010

Ik ben eruit gekomen en heb ook al vandaag aangeschaft van mikerosauer van het forum een 46 mm Polini.

hier wat foto’s:

Nog zuigerveren bestellen, en dan komt hij onder mijn set-up voor de zomer.

Groete
            B.baens

b.baens
            Topic starter

weer een jaartje ouder. :bier
              17 jaar alweer.

Dylan
              Donateur

Happy Birthday! :bier

En leuke aanwinst natuurlijk 😉

b.baens
                Topic starter

21-02-2011
                  Na lange tijd ook weer eens aan de brommerhobby begonnen, een tijdje niet veel kunnen doen. Maar nu het goede weer er weer is weer vollop zin om te sleutelen & vooral rijden.

Heb mijn setup eens flink onder handen genomen.
                  De oude setup was:
                  65 DR Evo
                  CP Speed engine
                  12/10
                  Leovince Handmade.

De ‘nieuwe’ setup is alsvolgt:

80 Polini
                  CP Speed engine
                  DR krukas
                  13/13 @ 75.
                  Ninja Usine.

De Ninja verkeerde in bagger staat mag wel gezegt worden, en heb hem ook voor 20 euro mogen meenemen bij de vorige eigenaar. heb hem hier thuis de roest eraf geschuurd en mooi strak gemaakt met fijn schuurpapier.
                  Daarna blanke lak erop gezet en de hals zwart gespoten(hitte bestendig uiteraard)
                  Ook mijn eerste poging tot het branden van de lasnaden gedaan, alleen viel dit best wel tegen naar mijn mening:(

Het eindresultaat van men eerste opknapuitlaat:

Ik heb nu ook mijn blok eronder gelegt en alles aan de gang gekregen ( met hulp van Joris van het forum)
                  De brommer staat nu klaar voor weer een mooie meeting/tour hoop ik.

Foto’s

Tips mogen altijd, ik wil altijd proberen dingen te verbeteren & te veranderen.

Reacties en vragen ook:D

Groete
                  B.baens

just1991
                  Bijdrager

Ja zie je ! En ik altijd maar denken dat ik de enige was die er moeite mee had !

Het probleem is dus als hij blauw word dan word het gelijk zo’n grote doffe blauwe vlek zeg maar.

Nu heb ik dus gemerkt dat als je met aceton je uitlaat schoonmaakt en vervolgens super dun die olie er op smeert en dan gewoon met een rustig vlammetje het best nog wel redelijk te doen is.

Maar zo super strak als zeebodem ze krijgt nee… ik vraag me echt af wat zijn geheim is.

Martijnvanheerde
                    Donateur

Andere olie en smal brandertje. En stralen van te voren.

just1991
                      Bijdrager

Wat maakt de olie uit ?

En ik heb al een behoorlijk smal brandertje zo’n zelfde als zeebodem heeft.
                        Volgens mij moet het zandstralen ook niet echt uitmaken zolang je het maar goed schuurt toch ?

mikerosauer
                        Bijdrager

mag jij weer rijde dan? ik meende dat jij rijbewijs kwijd was .leuk brumke

b.baens
                          Topic starter

@just1991: ja ik meende ook met die olie, maar waarom lukte me dan een stuk met de uitlaat wel, en bij de bocht niet? Ik meende dat het er aan lag dat er daar teveel lasnaden naast elkaar lagen, en je daardoor de blanke lak te vaak verhit op het zelfde gebied?
                            Wat jij zegt klopt ook, heeft een vriend van me ook gedaan, maar dan word het er zeg maar 10 procent beter op.
                            Ik heb het redelijk fijn geschuurd. Weet niet precies de maat, had het schuurpapier al weggeflikkerd, maar het kan er redelijk aan liggen, omdat het recht stuk wel goed strak is he?

@Mikerosauer: ja ben ook idd men rijbewijs kwijt, maar deze is gewoon voor meetings enzo, kan het evengoed niet laten om te blijven sleutelen he:D. Dit is btw ook jou cilinder die erop ligt.

Ik krijg hem ook niet afgesteld weet iemand waar dit aan ligt? Hij valt echt met iedere sproeier, luchtfilter of afstelling met de luchtschroef uit ??

Hopelijk weten jullie hier iets op:D

rickerd
                            Bijdrager

Echt een vette ciao!
                              En die uitlaat is ook wel chil.
                              ninja is best fijne uitlaat.

gr rickerd

b.baens
                              Topic starter

Update 10-05-2011

Na een hele tijd stil te hebben gelegen met de sleutelhobby aan de vespa door school toch maar vorige week weer eens begonnen met sleutelen, ofja gedwonnen sleutelen. Ik heb in de tussentijd alleen maar wat rondgereden/afgesteld. Maar nu begint de lak kuren te vertonen op een of andere manier:S.

Dus ik ben maar begonnen met het strippen van de brommer, en ga er (poging tot in ieder geval) een sneluitziende brommer van maken.

kwa looks dacht ik aardig op weg te zijn, maar komen nog wat aanpassingen:

Blok: speed engine met 80 polini, 13/13
                                Overbrenging: Poelie@ 70-80 mm
                                Uiterlijk: Zadelpen verlagen, achterspadbord eraf, frame stralen, velgen stralen, frame laten doorlassen(tig), nieuwe bekabeling en kleine details zoals killswitch. De voorvork blijft de EBR.

Dus ben vanavond maar begonnen met het uit elkaar halen van de hele brommer:

Blokje, uitlaat, kappen eraf.

Onderdelen, de ninja krijgt een poetsbeurt(A)

Nog meer onderdelen/blokje. En tot mijn grote verbazing een flinke smeltplek in de kap door de uitlaat.

Spatbord eraf, wielen eruit & voorvork pleiten.

Ik had al verf gehaald voor een nieuw ‘project/opknapbrommer’
                                Maar deze lak ga ik dus bij deze brommer gebruiken.

De kleur die ik ga gebruiken voor het frame is Rally Metallic Red/purple, van Motip natuurlijk:D.
                                De detailonderderdelen, de velgen, kappen worden wit. Leek me wel mooi. Ik kon het natuurlijk ook niet laten om al even een voorproefje te nemen op wat de nieuwe kleur van de brommer gaat worden. Dus ik het spatbord mooi glad geschuurd, voor zover dat mogelijk was. en primer erop gedaan. Net de lak erop gespoten, en het valt me echt niet tegen vind het een super mooie kleur, hopelijk steekt het wit er straks mooi af!

Hier een paar foto’s van het achterspatbord in de garage/schermering.

Buiten:

Dat afblijven is voor iritante vaders/zusjes die overal graag aan zitten als je iets gedaan/gemaakt/gespoten of geverft hebt. En er dan vooral NIET van kunnen afblijven ipv wel:P.

Dit was de update voor vandaag. Ik hoop dat ik snel iemand in de buurt vind die mij het frame voor een redelijk (uiteraard zo laag mogelijk) prijsje kan stralen. Dan kan ik het fijn doorlassen, plamuren, in de grondlak zetten, en in de lak.

Ik denk dat dit niet op heel korte termijn gaat gebeuren aangezien ik het nogal druk heb op school, werk, en andere hobby’s en verplichtingen. Dus denk dat dit Zomervakantiewerk word om het frame te maken:D.

Groete
                                b.baens

b.baens
                                Topic starter

Na heel lange tijd weer eens een update, zal binnenkort foto’s plaatsen van de brommer in opbouw.

– Rally metallic Red
                                  – Witte velgen + kappen
                                  – Chrome details.

tijdelijke set-up:
                                  Polini Speed engine — 80 Polini — Ninja — 13/13

Toekomst — hopelijk een Simonini 2007.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 78)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.