Vespa-Ciao.NL
:: B.A.S. > Ciao

Home Forums Perso’s Projecten B.A.S. > Ciao

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

B.A.S.
    Topic starter

Ik ben nieuw op dit forum en dacht van laat ik meteen maar een eigen special aanmaken. Ten eerste heb ik vrij weinig verstand van brommers, maar heb al veel van dit forum opgestoken.

De vespa:
      Deze snor heb ik een aantal weken geleden gekocht van een gozer uit Angeren. In eerste instantie wilde ik hem alleen voor woon-werk gebruiken om daarna weer door te verkopen. Maar na t doornemen van dit forum heb ik maar besloten om de ciao te houden en flink aan te gaan pakken.

Wat ben ik nog van plan:
      – Buis lassen en frame versterken.
      – Polini 65cc met alles erop en eraan.
      – Vario
      – Andere voorvork of plaatsing dempers
      – Bromvertanding.
      – Uiterlijk.

Zo was ie gisteren, al na demontage van de achterunit:

B.A.S.
      Topic starter

De buis die er nu tussenzit is een allu buis, wel sterk, maar nog niet naar wens. Vooral de bevestiging en dikte zijn nog zeker onder de maat. Heb al een ander rvs spatbortje gemaakt en een tijdelijke steun voor t kenteken.

barend f
        Bijdrager

welkom B.A.S

leuk dinkie ( zit nog goed in de lak)

word vast wel wat mooi’s
          hou ons op de hoogte :thumb

(master nummerbord:D

Vespa-Style
          Bijdrager

Hallo,

welcome to Vespa world.
            Leuk ding zoals Barend al zegt goed in de lak,
            spatbordje staat mooi.
            Ga zo door en maak er wat mooi’s van.

Gr

ArvidW
            Donateur

Weet je zeker dat je nog uiterlijk iets aan dat ding wilt verbouwen…. 😛 Ik vind hem nu al echt heel leuk:) Mooie kleuren, mooie lak, en ik vind dat lange achterspadbord eigenlijk ook wel leuk staan 😛 (die RVS van jou vind ik niet zo mooi:()

Welke polini ga je voor, 43mm? De normale of de racing kit?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

hansieb
              Moderator

Ben benieuwd naar je plannen ermee , uiterlijk wat wil je ermee doen ?

Graag veel updates / fotos wil het een special blijven.

Fredzzz
                Moderator

Vers ding, maar ik zou er personelijk 2 dingen aan veranderen; ik had die stang op de lagere ophanings-stand gezet, en het achterspatbord (deze is trouwens erg mooi gemaakt) wat omhoog laten richten en niet zo recht.
                  Oh en zet er een set semi-slick/race bandjes onder…

welkom

N!CKs

idd. dat spatbord moet je wat omhoog zetten, en ik zou het persoonlijk ietsjes langer maken.

maar ik hou dit zkkr in de gaten, zal zkkr vet worden.

FonS
                    Bijdrager

qua lak niks aan doen, ziet er toch super uit zo?

inderdaad ff ook achter een vee rubber bandje leggen (die je voor erop hebt zitten, zit verkeerd om btw)

mooi ding (y)

B.A.S.
                      Topic starter

@ ArvidW: Het oude spatbord stond ook zeker leuk, maar deze had veel krasjes bovenop. Welke polini kit er komt weet ik nog niet. Ben me hier nog over aan t inlezen.

@ Hansieb: Het uiterlijk; het liefst een laag stuur en een kuipje erop, ben aan t kijken of ik geen donor kan gebruiken.

@Fredzzz: De stang had er dan beter uitgezien, maar daarvoor was is ie te kort, jammergenoeg. Persoonlijk vind ik dat recht er wel strak uitzien. Waarschijnlijk koop ik me nog een nieuw achterspatbord en past deze dan aan. Er moet voor zeker een nieuwe band op (lag er al idd verkeerd op).

De rest bedankt voor jullie input 🙂

Hier alvast een stevige steun gebouwd voor t kenteken:

Allu steun met rvs bouten en verchroomde bus.

B.A.S.
                        Topic starter

Heb nieuwe banden gekocht: michelin slinks en een 60cc DR, deze ben ik nu aan het inrijden. Iemand een goede suggestie voor een geschikte sproeier met mijn setup?

hansieb
                          Moderator

Leuke plannen maar nog geen special op dit moment , gemoved naar perso’s

Wouz-LwB
                            Donateur

B.A.S. :
                              Heb nieuwe banden gekocht: michelin slinks en een 60cc DR, deze ben ik nu aan het inrijden. Iemand een goede suggestie voor een geschikte sproeier met mijn setup?

Me broer rijd met sproeier 66

Zelfde setup als jou , alleen uitgeveilde inlaat.

B.A.S.
                              Topic starter

Ja prima dat het een perso is geworden. Momenteel te weinig financiele middelen om extreem te gaan. In de toekomst gaat dit wel veranderen.

De problemen zijn na wat afstelwerk voorbij. Hij rijdt als een trein en trekt van 15 per uur in een harde ruk naar de top! Nu alleen nog bromvertranding…

B.A.S.
                                Topic starter

Nu het weer wat mooier weer wordt heb ik de ciao weer onder handen genomen. De standaard carters wilde ik graag tunen, dus heb ze uit elkaar gehaald bij een vriends z’n autobedrijf. De inlaat is volgens de how to aangepast en de spoelpoorten zijn aangepast op de cilinder. Ook is de uitlaat iets vergroot. We vonden het wel een goed plan om de oude kop te vlakken, maar dit ging niet echt goed. LOL… Op de rechterzijde was hij iets verder afgevlakt dan de rest. Resultaat: de pakking klapte open.. De volgende dag maar een hd kop van Avionic gekocht en het verschil was zeker merkbaar. 10 per uur winst. Ook heb ik aan het uiterlijk iets veranderd, maar daar post ik zo foto’s van.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.