Vespa-Ciao.NL
:: Athena Niet snel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Athena Niet snel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Topic starter

Ik heb dan nu een 43mm athena gekocht, en mijn carter super ver uitgeveild en geboort,

vantevoren reed ik met een 70ccDRevo en ene minimaal supah klein uitgeveild carter,

maar nu trek ik misschien ene beetje beter op maar ik rijd zeker niet eens sneller dan eerst, en athena is zeker sneller dan DR, rijd met sproeier 70 nu, en leo krul(weet dat dat nie echt snel is maar zou sneller moeten kunnen)

HELLRAISER
      Bijdrager

De krul houd ontzettent in, en heb je niet te ver geveild?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

sorry , maar je hebt hem er net op en gaat nu al volle bak ?

een cilinder moet zeker gaan wennen, en er moet ook een betere uitlaat onder.

erwinko en mike hebben met deze cilinder gereden, en zijn er zeker tevreden over

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Edjuh
          Bijdrager

Athena is zeker sneller dan DR

Waar baseer je dat op?

Mike
            Bijdrager

ik had mazzael dat ik mijne kocgt… mman had hem al 30 km ingerede.. ik kon meteen volle bak ( alu he:) )

en ik rijd er nu zo’n 80 85 mee op me malossi vertanding

Mike

erwinko
              Bijdrager

ik heb 80 gehaalt(setup hiernaast), ik weet niet precies hoe hard hij ging met inrijden.

-Roy-
                Topic starter

Nee ga nog niet volle bak, gewoon inrijden hoe het moet haha, maar ok zal wel eerst eens inrijden dan nog eens kijken:P

Maar kan het ook aan de cp liggen? want om 1 of andere reden gaan ze niet zo ver open dat ik de voelermaat er makkelijk tussen kan schuiven;s?

en zoals ik al zei, ik weet dat de krul geen snelle uitlaat is, maar nu mijn carter een stuk verder is geboord/geveild, en ik een andere cilinder heb, zou hij toch harder moeten kunnen?

Rebel

dan staan ze dus niet op .45 of .5 waar je ze op wilt?

of begrijp ik je verkeerd?

edit en hoe weet je dan dat hij niet zo snel kan gaan

ik mag hopen dat je niet meteen bent gaan kijken naar zijn top
                    de cillinder moet zowieso even wennen hierdoor kan hij iets minder hard gaan in het begin maar als je hem nog niet hebt opengetrokken weet je het toch ook nog niet?

-Roy-
                    Topic starter

kijk, ik zet ze op .45 maar ze gaan ietsje minder ver open? kweet niet waarom?:S, en ik heb eerst paar km wel 25 maar gereden maar ook 1 of 2 seconden open getrokken dat moet toch ook? maar gewoon heel weinig en niet lang

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

als je cp niet goed open staat rijd hij ook niet zoals hij moet, even de cp GOED afstellen dus, je moet eigenlijk met een 2schroevendraaier in het 3hoekje klemmen zodat hij vast blijft.

0.4 – 0.5 zetten.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

erwinko
                        Bijdrager

die combo van poulie 80 op een leo krul is ook verkeerd

leo is laagtoerig, hij zal nu wel harder wegtrekken, maar hij wordt nog meer afgeknepen door de krul..

-Roy-
                          Topic starter

ja klopt, trekt wel redelijk weg ja, en van dat afstellen kan dat ook als het blok eronder hangt met die 2 schroevedraaiers? of moet ales er dan af?

pier
                            Bijdrager

kan gewoon als het er onder hangt. alleen moet je opletten dat de punten zeg maar open staan dat die nokjes tegen elkaar zitten. ( dus dat uithangsel van de punten ) en van de spie ( spienok )

ja beetje moeilijk uit te legge zo..

-Roy-
                              Topic starter

ah ok de meeneemnok moet tegeover het spietje TEGEN de ontstekingsnok staan bedoel je dnek ik he?
                                ga het zo proberen

edit: is een leo handmade wel al beter voor mijn setup dan de krul? want ik heb er nog 1 liggen maar die moet ik even vermaken

HELLRAISER
                                Bijdrager

Leo hm schijnt een top pijp te zijn voor 50/70cc in ieder geval 10x beter dan je krulletje.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.