- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 augustus 2007 om 16:58 #173169
mijn vraag gaat alleen over de poorterij in de cilinder, dat in het karter is logisch
7 augustus 2007 om 00:43 #173170Het kan natuurlijk nooit kwaad als je die boosters optimaliseert. Je zou ze vanaf onder gezien per twee kunnen laten samenkomen als een U of V vorm zoals bij de polini 42mm alu. Je zou ook de stuurtijden van de zuiger nog kunnen aanpassen denk ik, maar dat zou ik dan eerst moeten zien.
Fluitpoortjes zou ik zelf niet te veel aan vergroten, alleen flowen voor zover nodig.I came, I saw, and I forgot what I was doing...7 augustus 2007 om 11:19 #173171die stuurtijden ga ik zeker niet mee kloten, alleen die ienieminie boosterpoortjes moeten gewoon groter..
en wat jij zei die U vorm zat ik ook over te denken, maar dan wordt dat nog steeds met kleine boosterpoortjes gevoed…
7 augustus 2007 om 11:26 #173172je moet sowieso de poort in de zuiger breder maken, die voedt maar 1 halve, 1 hele, 1 hele en 1 halve boosterpoort 😉
toch? (bij 50cc athena iig wel)
7 augustus 2007 om 11:30 #173173maar dan verzwak je de zuiger he chef
dat hebben ze gerust niet voor niks gedaan.als je die poort verbreedt, ben ik bang dat hij gaat inzakken. je hebt immers voor bijna de helft de grond onder de voeten weggehaalt
7 augustus 2007 om 11:45 #173174Het verlichten van zuigers kan gerust door het vergroten van de poorten in de zuiger. ik doe het al jaaaaren
en nooit problemen gehad met zuiger die het niet deden omdat ze te slap worden ofzo.
Verbreden kan, maar omhoog of omlaag heeft meer effect vooral omlaag geeft eerder en meer spoeling.
MAAR :! dan moet de uitlaatpoort ook ietjes groter om geen afstelproblemen te krijgen.TICKLING BARN7 augustus 2007 om 12:58 #173175jelle :
die stuurtijden ga ik zeker niet mee kloten, alleen die ienieminie boosterpoortjes moeten gewoon groter..en wat jij zei die U vorm zat ik ook over te denken, maar dan wordt dat nog steeds met kleine boosterpoortjes gevoed…
Ik bedoel dan ook meer dat je de uitsparing van de zuiger mooi laat overeen komen met de poortjes in de cilinder. Dit kan ECHT geen kwaad hoor..
Over de U-vorm: als je de poorten per twee samentrekt tot een U-vorm, en deze U doortrekt tot de onderkant van de cilinder, tot aan het cilinderhemd zeg maar, dan heb je toch ook meteen een bredere basis? Dan maak je de spoelers in het carter daarop pas.
Als je bedoelt dat de boosters IN de cilinder dan nog steeds vrij smal zijn, dan is dat natuurlijk ook goed aan te passen met de dremel.I came, I saw, and I forgot what I was doing...7 augustus 2007 om 16:54 #173176Dus gewoon van 2 Boosterpoorjtes 1 maken (krijg je zo’n breedte als in DR70evo)
ROOD = Origineel athena (jaja, het is een polini 42 alu, maar athena foto had ik zo 123 niet;))
GROEN = Zoals het moet worden, dus van 2 poortjes 1 maken (dus van 4, 2 maken)Let wel ff op je zuigerveertjes dat ze niet over die plek heen lopen !;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.