Vespa-Ciao.NL
:: Athena boosterpoortjes

Home Forums Techniek Motorisch Athena boosterpoortjes

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

-Roy-
    Topic starter

Ik en mijn maat Bo3t hebben nu net een athena allebei binnen gekregen,

hij een 46mm ik een 43mm, maar bij mij zitten de boosterpoortjes helemaal dicht en bij hem zijn ze matig open.

hoe moeten wij dit open maken?

R.oel !

met een dremel, en een klein freesje kun je de poorten voorzichtig wat groter maken, dus eigenlijk meer die braampjes wat erin zitten weghalen ..

-Roy-
        Topic starter

Ah tis al gelukt, voor de mensen met zelfde probleem je hoeft niet persee met dremel ofzo gaan werken,
          ik en boet hebben gewoon met schroevendraaier erdoorheengeprikt ging zonder problemen

LeMoN
          Bijdrager

-Roy- :
            Ah tis al gelukt, voor de mensen met zelfde probleem je hoeft niet persee met dremel ofzo gaan werken,
            ik en boet hebben gewoon met schroevendraaier erdoorheengeprikt ging zonder problemen

dit kan wel voor beschadegingen zorgen, want het kan een stuk van het alluminium menemen wat je niet wilt, met een dremel en frees word het weg geschuurd, en dat is dus veiliger 😉

TimoO_
            Donateur

ik had het bij mijne gewoon ook met een schroevendraaier gedaan. ofja bij m’n 50cc alu. maar afwerken en groter maken met dremel.

Bo3T
              Bijdrager

jaah ik ben al niet zo goed met dremel, en vind de poortjes nu wel groot zat 😉 haha. met dremel maak ik het alleen maar kapot ben ik bang voor.

TimoO_
                Donateur

als je van buiten naar binnen dremelt kan je niet veel kapotmaken :).

Jelle
                  Moderator

ik heb nu mijn athena 43mm binnen, maar wat zijn dat voor mini poortjes…
                    heeft iemand die al groter gemaakt en heeft het nut?

Mike
                    Bijdrager

die van mij heb ik groter gemaakt ook, vet simpel:) en het zal vast wel schelen.. heb alleen niet getest met die kleine poortjes;)

Mike

Jelle
                      Moderator

heb je er ook een foto van…

heb je ze gewoon breder gemaakt?
                        of kan ik van twee één grote maken, zodat ik ipv 4 mini dingen 2 grote heb?

barry
                        Donateur

Ik heb ze zelfs nog moeten openboren.Daarna heb ik ze vergroot,want als het blok loopt,gaat het niet meer open achteraf.

Edjuh
                          Bijdrager

Ik wou van mijne ook 2 grote maken zoals jelle zegt en zoals nicol back van ciaocrossclub had gedaan(als het er nog op staat moet je bij ‘discoremoto’ kijken).

Fluitpoortjes wou ik ook vergroten, kijken of het wat oplevert.
                            jelle: ik kan het niet vinden

sieger
                            Bijdrager

ik heb zelf ook een athena 43 mm heb ook die 4 poortjes uitgevreest maar het helpt je niks om het uit tefrezen als je die poortjes niet doortrekt in je carters lijkt mij…
                              ik heb het wel doorgetrokken en het gaat goed hard;)
                              heb um bijna ingereden

barry
                              Donateur

Ik heb ze wel doorgetrokken in het polini carter & het kleine simonini carter.

sieger
                                Bijdrager

anders werkt het niet hea;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.