:: Athena Alu 70cc of Dr 70 Evo
-
FransTopic starter
Hallo ik heb een vespa ciao, met 13/13 carb en polini sp, maar ik wil een nieuwe cilinder kopen wat voor cilinder kan ik dan het best kopen, ik zelf dacht aan een athena 70cc alu of een Dr 70 Evo maar als jullie een beter cilinder weten dan hoor ik dat graag.
Mvgr Frans
FranzBijdrager
pak maar die athena alu.
alu is beter vind ik.
die DR is ook goed maar die uitlaat flens breekt snel af dat is het enige nadeel.
bij ene dr 70 evo hebk nog nooit een afgebroken flens gezien; de 41mm daar integen……
RaalBijdrager
Ik heb allebei die cilinders gehad (de athena heb ik nog). Maar het licht er maar net aan wat je wil, hoge snelheid en matige kwaliteit en matige trekkracht voor een lage prijs (70 DR EVO) of een duurzame en degelijke cilinder met een brede powerband en iets minder hoge top voor een iets duurdere prijs. (70 Athena alu). en over die flens van een dr evo, hij wil tog wel eens afbreken. niet iedere dr evo heeft dat maar er zijn er die dat na een tijdje krijgen. ik heb 2 dr evo’s gehad en allebei na een tijdje de flens gesneuveld (1 was m’n eigen schuld omdat de uitlaat niet goed vast zat).
Ik heb net mijn 70cc DR Evo binnen en ik moet zeggen dat hij er heel netjes uitziet. Zeker voor de prijs die ik er voor moest betalen. Ik heb geen ervaring met de 70cc Athena.
Pjotter

fr@nk
De eninge DR die ik kan vinden is bij 50cc.nl. Is dat een evo dan?
RaalBijdrager
dat is zo te zien de EVO ja
Wat bedoelen jullie toch met powerband?
Hoe breder hoe beter dat het gas reageerd, dat ie altijd meteen z’n toeren en snelheid oppakt?
Mzzl, Roel
RaalBijdrager
de powerband is het gedeelde waar hij het meeste kracht heeft zitten. dus als je gewoon met een poulie rijdt heb je geen brede powerband en als je met vario rijdt heb je een hele breede want als die goed afgesteld is heb je overal op elke snelheid veel power. met een smalle powerband heb je meestal dus alleen rond de tusse de 30 en de 60 ongeveer(ligt een beetje aan de cilinder) je power zitten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.