Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Athena 70 alu: komt slecht op toeren
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 7 maanden geleden door Paultje!.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 augustus 2008 om 13:36 #209425
Hallo,
Kennis van me heeft een nieuw blokje in mekaar gezet. Bestaat uit het volgende: Athena 70 alu, HD-kop, speedengine CP, snelle krukas, 13/13 dell’orto, sproeier 64, poelie 70.
Citta start wel, maar komt totaal niet op toeren bij het wegrijden. pas na +- 30 meter rijden, heeft ie weer wat vermogen en wil ie wel weer klimmen in de toeren. Hierna rijdt de citta ook prima, maar eenmaal weer onder het toerental (bijv. bij stoplicht) valt ie weer helemaal weg en komt weer heel langzaam op toeren.
Contactpuntjes staan goed afgesteld op 0.45, condensator etc allemaal nieuw. Krukas draait soepel, vonk is goed.
Sproeier 62 tm 68 maakt geen verschil is me verteld.
Iemand een idee waardoor dit slecht op toeren komen wordt veroorzaakt? Misschien toch verkeerde timing krukas?
19 augustus 2008 om 13:42 #220211Waarschijnlijk ligt het aan de 70 Athena, hoor en lees daar alleen nog maar slechte dingen over:con
19 augustus 2008 om 14:19 #220212misschien is de carburateur vies en meot die schoongemaakt worden. of is het ook een nieuwe?
dat sproeier verhaal wat je verteld is, is onzin.
ik reed zelf een 70 athena met een 70 sproeier, mischien kan je dat eens proberen
wat ook nog kan zijn dat er een verkeerde zuiger bij de cilinder is geleverd.
kan je nagaan :– gaat ze zuiger makkelijk in de cilinder?
– vallen de zuiger slotjes niet in een spoelpoortMike19 augustus 2008 om 15:07 #220213VespaAvanti :
Waarschijnlijk ligt het aan de 70 Athena, hoor en lees daar alleen nog maar slechte dingen over:conOver de rij-eigenschappen heb ik nooit iets negatiefs gehoord.
Ik denk dat het inderdaad de combinatie speed-racekruk is waardoor de inlaat te lang openstaat.
19 augustus 2008 om 16:14 #220214Allereerst bedankt voor de snelle reacties!
Nu ter zake:
Carburateur is gloedje nieuw, net zoals de malossi filter.
Cilinder komt rechtstreeks van twins, dus ga er van uit dat er niets mis mee is.. (zou toch nog kunnen)Heb het nagevraagd aan hem, zuiger gleed er netjes in, alles paste prima.
Iemand misschien ander idee? of wellicht ervaring met Athena 70 en snelle (race) krukas?
*70 sproeier wordt zsm geprobeerd*
19 augustus 2008 om 16:27 #220215heb je dit probleem
bij mij zit er een berekende krukas in is elek speedengine met polini 42 aluals de brommer warm is en je blijft 2 minuten stil staan en je vertrekt dan weer komt die ff op toeren en daarna valt die meteen weer terug
19 augustus 2008 om 16:42 #220217kan ook lucht lekken, heb ik ook gehad, kijk of de pakkingen goed zijn enzovoorts
19 augustus 2008 om 18:40 #220218valse lucht kan de oorzaak zijn:!
maar ik zou eerst ff grotere sproeier monteren,
vind m wel beetje klein voor je setup.sproeier 72 ofzo
zakt hij ook in na gas geven??
suc6
19 augustus 2008 om 18:53 #220219
Tom ciaoJa sproeier is veel te klein
ik rij met 66 met deze setup links <–En maak je luchtfilter een los (wel erop laten zitten) en dan onder het rijden een stukje eraf duwen, kijken of die het dan beter doet. Of als het nodig is hem er helemaal er vanaf halen 😉
Zoiets had ik ook
21 augustus 2008 om 12:08 #220231
Flip V/d KuilZit de zuiger er wel goed in ?, kameraad van me had ook een keer ongeveer hetzelfde probleem, bleek dat hij de zuiger op de kop had gemonteerd… 😛
21 augustus 2008 om 13:44 #220232
Paultje!ik zou indd maar ff naar de zuiger kijken het klinkt precies oftie verkeerd om zit..en ik kan het weten:bloos
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.