:: As en ankerplaat vespa ciao
-
Hallo,
Na meer dan 30 jaar in een schuur te hebben gelegen ben ik begonnen aan het restaureren van een Vespa cia.
Totaal geen ervaring met dit type bromfiets gezien ik meer aan Camino’s sleutelde.
Ook kan ik jammer genoeg niet alle types uit elkaar houden en heb ik wat een inschattingsfout gemaakt.
Het frame was te verroest en heb toen een ander gekocht met een vierkante zadelbuis ipv de ronde die het origineel was. Ook kon ik een set gietwielen op de kop tikken die er wel wat beter uitzagen.
Maar…
Bij het monteren van het voorwiel zie ik dat de bus op de vorkpoot te kort is en niet in de rem ankerplaat past en dat de as die in het gietwiel zat wel een stuk te lang is.
Dit komt natuurlijk door het samenbouwen van verschillende types maar hoe kan ik dit oplossen?
Een nieuwe rem ankerplaat die in het wiel past maar ook geschikt is voor deze vork?
Alvast bedankt!!

Het ziet er idd wat raar uit deze bagagedrager zonder stangetjes op dit type frame, wat mij ook opvalt is dat je volgens mij een Piaggio Bravo remankerplaat gebruikt in een Ciao, opzoek naar een juiste Ciao versie zal inderdaad uitkomst bieden.
Beste Martino,
bedankt voor je reactie, de stangetjes moeten er nog op maar waren nog niet gelakt.
Zou er iemand op dit forum de juiste ankerplaat te koop hebben?
Bedankt!
Je zal een gezocht advertentie kunnen plaatsen dat je opzoek bent naar een Ciao rempot. Er zijn 2 verschillende maten, direct de juiste maat erbij vermelden.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.