- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 november 2006 om 23:20 #443450
Jayton :
Super bedankt Arvid
Bij de Rabobank leer ik niet zulke dingen;)
Groeten
Jayton
Hehehe bij de rabobank leer je hoe je je malossi blok kan betalen 😀
Maarja jayton jij gaat toch met je vollewangenblokkie rijden!
Ben erg benieuwd hoeveel jij harder / trekt dan een std krukkie!
13 november 2006 om 23:48 #443451ArvidW :
Dit is volgens “Bell” tuningsboek het maximum wat aanvaardbaar is met rotende inlaten (lijken kwa timingen op krukasgestuurde inlaten)
Is overigens met beetje surfen zo te vinden online, alleen niet makkelijk te lezen maar ach….
Nooit in verdiept, ik probeer liever dingen uit, beetje zoals jou, en kijken hoe het reageert…Succes ermee verder, leuk om te zien wat er nog metori cartertjes word gedaan:D
13 november 2006 om 23:57 #443452😀 Hahaha naast m’n Malossi blokje wil ik graag ook leren tunen. Malossi setup kan je kant en klaar in de winkel kopen en net als lego in elkaar zetten:lol
(op die DEPS na dan)Maar ik heb zwaar respect voor het zelf tunen, wat Arvid doet! Ik zou het prachtig vinden als die mijn Malossi er uit raced met zijn standaard getunede blok. Dan weet ik zeker dat ik ook nog harder ga werken aan mijn tuned carters.
(toch een stuk of vier carters liggen waar ik lekker mee kan klooien:D)14 november 2006 om 00:13 #443453Moet wel allemaal werken straks niet als thomas maar 75km/h gaan…
Daarom niet teveel in 1 x ! maar beetje voor beetje!
14 november 2006 om 07:29 #443454Jayton :
Ik zou het prachtig vinden als die mijn Malossi er uit raced met zijn standaard getunede blok.Dan ben je niet de enigste die dat prachtig vind:D, ik heb al eens gezegt dat ik graag mijn blok beter wil maken dan een speedengine, dat lijkt mijn nogwel haalbaar, maar beter dan een MHR engine:P, met alles glimmend oppoetsen (wat ik nu doe) gaat me dat niet lukken:P
Er komt na dit project ook nog een Vespa membraam project, ofwel membraampje op een standaard carter bouwen voor 16mm+ carburateur:)
hansieb :
Moet wel allemaal werken straks niet als thomas maar 75km/h gaan…Daarom niet teveel in 1 x ! maar beetje voor beetje!
Jah, daar heb je zeker gelijk in dat je een voor een dingen moet wijzigen om ervoor te zorgen dat je weet wat je goed / fout hebt verandert. Maar ik ben niet zo’n geweldige held in blokje uit elkaar halen (ging met een breekijzer erg makkenlijk=)) Dus doe alles nu in 1x, en dan hopen dat alles goed bij elkaar past….
Met DR70evo heeft iemand hier op het forum 97.5 geklokt op een lasergun gehaald…… en dat is 99 op autoteller 😛 Maar die had geloof ik nog wat meer getuned dan ik (binnenrotorontsteking bijvoorbeeld)
Dus nu nog ff wat tunen, en dan over tijdje racen (vorige keer op 75 met 80pully was het al vrij beangtigend dus deze keer gaan we motorpak regelen:P. Krijgen we op 80km uur een vastloper (zit er dik in) dan ga je gruwenlijk op je bek en dat willen we niet hè 😛
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 november 2006 om 07:31 #443455Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met echte km ik snap dit niet precies gelijk die jonge 99 ging:?
14 november 2006 om 08:09 #443456ciaoracer :
Wat bedoelen jullie nu eigenlijk met echte km ik snap dit niet precies gelijk die jonge 99 ging:?Echte km/uur zijn km/uur’s die kloppen, je normale teller op je ciao wijkt heeel veeel af, scootertellers zitten er ook op snelheden van 80km uur nogwel eens 10km uur naast. Daarom spreekt men van echte km/uur’s als de snelheid fatsoenlijk is is gemeten. Lasergun is naar mijn idee het naukeurigst, autotellers wijken amper af, en een fietskm teller is ook heel naukeurig (mits goed gemonteerd en ingestelt)
sammie :
ik heb mijn vespa ciao nu max.. getuned,
(olympia racekruk – DR 70 CC evo – Leovince Handmade – home made cylinderkop 42,75 mm – 14 / 14 carb. -binnenrotor ontsteking – belgen koppeling – home made 65 poulie – S&L Tuned carters – splitfire bougie.)met deze setting heb ik nu een snelheid van 97,3 gehaald op de lasergun ( bij conrad verkrijgbaar).
dus met andere woorden ” ik zweer bij DR ”
Tjah, wat heeft hij nou echt meer dan ik straks heb:
– 42.75mm cilinderkop, tjah, ik heb afgevlakte polini HD kop
-14.14 carb, ik heb straks 14.5 /14.5
– binnenrotorontsteking heb ik helaas niet, dus vervroeg ik mijn normale ontsteking
– belgenkoppeling heb ik niet
– home made pully heb ik ook niet
– S&L tuned carters heb ik ook niet, maar wel AW-tuned carters:P
– Splitfire bougie, dat is zo’n ding met 2 electrodes erop?Dus ik zal iig geen 97.3km uur halen ;):lol
Home made engine dyno14 november 2006 om 08:14 #443457vespa blok met binnenrotor=)foto!!
14 november 2006 om 16:29 #443460Ik ben een MONGOOL Vol door mijn grote carterhelft heen (en ik was nog zo gewaarschuwd door Thomas)
En het gat is groot genoeg voor een complete membraaminlaat op te bouwen=) Dat wordt dichtsmeren met vloeibaar staal / alu en dan hopen dat die rotzooi er door de carterdruk niet afknalt:S
Meer mensen die met kneedbaar staal dit probleem hebben opgelost? Is dit een beetje duurzaam?:)
Home made engine dyno14 november 2006 om 17:08 #443461als ik jou was zou ik toch maar eens naar wat epoxy gaan zoeken….
wel heel jammer:(
14 november 2006 om 17:09 #443462Bwa, reken je het niet te zwaar aan, ik heb er redelijk wat liggen met zo’n gaatje;) Maar goed dat is met een slijptol bijna niet te vermijden:pest
Thijs dr evo heeft het met epoxy hars gedaan dacht ik.
14 november 2006 om 17:17 #443463Ik heb net de Epoxy-hars voor in dit carter gehaald, 12.95, viel me nog mee..
Benieuwd of het gaat werken, en passen met het vliegwiel :S.Maarja, morgen word alles duidelijk :P.
14 november 2006 om 17:25 #443464FUCK^2 (kwadraat)
Ben ik dus die spraybar uit mijn carburateur aan het halen op barry’s manier. Dus lekker carburateurtje heet stoken, Smelt die dat fucking uitsteekseltje waar je sproeier in moet, hangt hele boggel onderaan :boos
Dus nu kan er nooit meer een sproeier in, en met sproeier M5 kan ik niet rijden:boos, grrr, gaat wel allemaal Kut vandaag:boos
Home made engine dyno14 november 2006 om 18:15 #443467Met wat heb je dit dan heetgestookt?????Ik heb het al een paar keertjes gedaan,maar heb nog nooit de carb.laten smelten.
Je wil weer alles te snel doen denk ik.
Gat in de carter heb ik al wel dikwijls gehad.Gewoon met epoxy dichtmaken & als het hard is , dus de dag daarna , met een schuurpapiertje erover & weeral goed voor duizenden kilometers.Zo warm word het daar niet & carterdruk valt best mee hoor.14 november 2006 om 19:25 #443468LOSERRRRR
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.