- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 november 2006 om 18:16 #443429
Vandaag krukas bewerkt, ik had er lang genoeg over gedacht dus was het tijd voor actie:
(ik heb 8.5 van de “bovenkant” afgehaald, en 3.0 van de “onderkant”)
(het schuine vlak heb ik behoorlijk wat schuiner gemaakt (niet goed te zien op foto) en ook nog gepolijst)
Dus deze is mooi af, nu de rest nog……:duivel
(dat geshuur op mijn drijfstang heb ik niet gedaan, dat was al zo:S)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 november 2006 om 18:21 #443430looks very nice!, ook beetje mooi gepolished de inlaat vlak zegmaar.
benieuwd naar de rest
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 november 2006 om 18:37 #443432Echt respect hoe mooi je het allemaal afwerkt..
Keep On Tuning!
13 november 2006 om 20:40 #443438wow 😀 (L) 😀
Woensdag komk kwijlen/voelen/aaien/bewonderen :D.
13 november 2006 om 20:45 #443439:Pnetjes gedaan heb je hem nu ook zo aangepast op je carter en cilinder als je in je post had geplanned
13 november 2006 om 20:53 #443440Krukas is getuned op basis van DR70evo en mijn carter, dus op andere fora flink overlegt wat nou goede inlaattimingen zijn.
Carter word morgen aangepast, dit gaat denk ik wel lang duren aangezien er redenlijk wat veel moet verdwijnen in mijn carter. Spoelpoorten worden niet alleen doorgetrokken maar ook overal wordt flow aangepast.
Helaas heb ik geen kneedbaar epoxi kunnen vinden, dus zal ik de spoelpoorten van mijn carter in de main spoelers in de DR70evo door moeten trekken. Dus ik trek spoelers in beide richtingen in elkaar door:P
Vliegwiel afdraaien gaat hopenlijk morgenavond gebeuren, en dan gaat de 13/13 ook onder het mes om een 14.5/14.5 te worden.
En dan de rest nog:P
Home made engine dyno13 november 2006 om 21:55 #443441Ziet er echt heel mooi uit, ook weer mooi gepolijst.
Wat is eigenlijk de reden dat je krukas zo hebt vervroegd en niet de rechterkant vlak hebt gemaakt? Zoals hier Krukas Frezen
Laat me weten, ik wil graag leren? 😕
13 november 2006 om 22:00 #443442Volgens mij is het tunen bij arvid een beetje doorgeslagen 😀 maar arvid wil je nu gewoon altijd 85km/h halen of gewoon 1 x voor de fun en dan weer std carters erop?
13 november 2006 om 22:10 #443443ik vind dat je het echt netjes hebt gedaan.
ik wil de foto’s wel eens zien als je carter bewerkt is13 november 2006 om 22:11 #443444egt ziekelijk wat jij allmaal doet maar wat bedoel je met flow toepassn bedoel je dan alles een beetje rond makn ofzo en wat wou je aanraden om van een bromkruk af te halen heb ook een 70cc dr evo
13 november 2006 om 22:11 #443445Jayton :
Ziet er echt heel mooi uit, ook weer mooi gepolijst.Wat is eigenlijk de reden dat je krukas zo hebt vervroegd en niet de rechterkant vlak hebt gemaakt? Zoals hier Krukas Frezen
Laat me weten, ik wil graag leren? 😕
De echte reden is erg lang…. maar als je graag wilt leren is dit een mooi topic erover. Ga vooral van te voren naar de wc want het doorlezen kan nog wel eens lang duren :lol
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=4179
hansieb :
Volgens mij is het tunen bij arvid een beetje doorgeslagen 😀 maar arvid wil je nu gewoon altijd 85km/h halen of gewoon 1 x voor de fun en dan weer std carters erop?Ja, beetje doorgeslagen, maar zo ga ik straks wel hard:)
Het is gewoon weer 1x tering hard rijden (85 ofzo) en daarna weer lekker cittypower eronder 95 pully erbij, en weer op 45-50 rondsukkelen met een verbruik van 1 op 15ofzo 😛
En dan als ik weer adrealinestoot nodig heb, uitlaat wisselen, pullytje wisselen, en racen maar:D
KennyVespa :
egt ziekelijk wat jij allmaal doet maar wat bedoel je met flow toepassn bedoel je dan alles een beetje rond makn ofzo en wat wou je aanraden om van een bromkruk af te halen heb ook een 70cc dr evoWhaha, jij bent helemaal gek zeg:P, ga jij op een advies van mij af, moet je nooit doen:no , wie zegt dat ik gelijk heb met mijn timingenverhaal?:P
5.5 tot 11.5 mm aan de volgens polini 15mm kant eraf (11.5mm is 10graden gelijktijdige opening met spoelpoorten, 5.5 is 0graden gelijktijdige opening met spoelpoorten)
0 tot 5 mm aan de volgens polini 5mm kant eraf (hoe meer eraf hoe minder low end power , en meer top end power)
(dit geld alleen op mijn MAXimaal gevijlde inlaat, is je inlaat kleiner dan mag er meer van je krukas af (wel verhoudingen aanhouden natuurlijk))
Home made engine dyno13 november 2006 om 22:29 #443446ik geloof je wel met jou verhaal je gaat niet zoon verhaal voor neits typen, ik heb ook een max geveilde inlaat en is dan die 11,5 het beste?..
13 november 2006 om 22:34 #443447Super bedankt Arvid

Ben ik weer lekker een flinke periode zoet mee.
Ik had juist net een krukasje volgens die andere manier gefreesd, maar jouw methode is wel heel gruwelijk en tenminste ook nog onderbouwd. Kan ik nog eens leren waar ik mee bezig ben. Bij de Rabobank leer ik niet zulke dingen;)
Groeten
Jayton
13 november 2006 om 22:48 #443448KennyVespa :
ik geloof je wel met jou verhaal je gaat niet zoon verhaal voor neits typen, ik heb ook een max geveilde inlaat en is dan die 11,5 het beste?..Dit is volgens “Bell” tuningsboek het maximum wat aanvaardbaar is met rotende inlaten (lijken kwa timingen op krukasgestuurde inlaten)
Je kunt zelf uitmaken wat je ermee doet, ik kan je niet vertellen wat het beste is, ik heb zelf precies de middnenweg genomen omdat ik veiligheid wil. Deze keuze heb ik zelf lang over gedacht en dat moet jij zelf ook doen, bedenk dat polini jou 15mm zou laten fresen, dat dat een veel beproefte methode is en dat vele daar mee rondrijden.
Succes met de keuze:P
Jayton :
Super bedankt Arvid
Ben ik weer lekker een flinke periode zoet mee.
Ik had juist net een krukasje volgens die andere manier gefreesd, maar jouw methode is wel heel gruwelijk en tenminste ook nog onderbouwd. Kan ik nog eens leren waar ik mee bezig ben. Bij de Rabobank leer ik niet zulke dingen;)
Groeten
Jayton
Dit is precies de reden dat Thomas graag wilde dat ik mijn verhaal hier zou posten, nu wordt vespa tunen toch wat gevorderder:)
Ik blijf zeggen dat mijn Theorie Theorie blijft, het is afgeleid van meerdere dingen uit de praktijk, maar of je dat samen mag voegen tot mijn verhaal zal moeten blijken uit mijn eigen blok en die van andere mensen die zich aan dit krukastunen wagen:P
Ik ga er iig wel zelf van uit dat het waar is:P
Home made engine dyno13 november 2006 om 23:00 #443449idd want je moet wel je eigen theorie geloven.:P
maar ik ga het eens proberen want ik ben zelf bezig met alle kanten in een carter die niet echt nodig zijn rond te maken om zo een iets betere flow te krijgen.
en ik zal de krukas eens naar jouw theorie tunen -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.