Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Vandaag de standaard spoelpoort in het kleine carter onder handen genomen:

Uiteraard blijft dit gewoon oefen materiaal, het echte werk gaat volgende maand gebeuren:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Quest
      Bijdrager

ik heb nu een proma cc.. die mag je opzich ook wel testen.. kunne we gelijk zien of de proma cc nou daad werkelijk beter is dan die techno van jou

Jelle1989
        Bijdrager

ik vind dit er al heel mooi gladjes uitzien..zeer mooi vind ik;)..

ArvidW
          Topic starter

Zoek het probleem:

En Ja, de zadelpen is afgebroken.

Gebeurde tijdens het weelyen met veel wind, dus moest mijn goed schrapzetten op brommer, waarbij ik staand hard tegen zadel aanduwde.. toen zij hij scheur:P

Hij wordt vervangen door een masieve staaf, die uiteraard nog gekocht / gedraaid moet worden.:)

Home made engine dyno

ArvidW
            Topic starter

Probleempje alweer opgelost, ik ben wat gaan zoeken in mijn staalvoorraad en vond een massieve staaf die precies in de originele zadelpen paste. Ik heb in de zadelpen 5 gaten van 10mm geboord. De masieve staaf in de originele zadelpen geslagen en de gaten dichtgelast.

Toen de bovenkant waar dichtgelast (dus net onder het zadel)
              Toen geheel rondom de originele zadelpen nog een beter aan het framezadel gelast

En daarna alles wat vlakgeslepen moest zijn vlakgeslepen, wat niet moest lekker laten zitten, ziet er wel grappig uit: Dit is het resultaat:

Ben super blij dat de zadelpen gescheurd is, want nu heb ik ten eerste een sterkere pen, en ten tweede ging het wheelyen met de nieuwe pen veel beter 😀

Home made engine dyno

erwinko
              Bijdrager

jij last toch met electroden?

ArvidW
                Topic starter

Ja hoezo? 3.2mm electrodes @ 110 Ampère

Home made engine dyno

erwinko
                  Bijdrager

dan kan je best goed lassen.

zelf heb ik mig. last helemaal mooi 😀

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

is zeker goed gedaan voor electrode’s. zelf vind ik altijd TIG het mooiste resultaat geven, alleen een stukje moeilijker dan MIG

ArvidW
                      Topic starter

Thanx:), electrode lassen doe ik nog helemaal niet lang, maar het is naar mijn idee ook helemaal niet moeilijk. Als je weet hoe groot je lasboog moet zijn en je stroomsterkte staat goed komt het meestal wel goed:)

MigMag heb ik ook wel eens gelast, het lassen is naar mijn idee dan helemaal makkenlijk:)
                        – Automatische draadtoevoer, dus lasboog instellen hoeft niet meer, dus positie van lashandvat is veel minder kritiek
                        – argon gas wat las beschermt ipv die lasslak
                        – hoeft geen lasboog te starten, dus electrode plakt ook niet aan metaal vast
                        – en je hoeft niet met 30cm lange electrodes te lassen dus trillen heb je ook minder last van

Alleen wat wel moeilijk is (vind ik dan) is het precies instellen van draadtoevoer / lasstroom / gastoevoer , mischien vinden Mig Mag lassers dit wel weer makkenlijk:)

Maarjah, ik blijf nog eventjes bij Electrodes aangezien ik niet zo vaak las, en dit redelijk goed gaat:)

Home made engine dyno

Onkruidzaaier
                        Bijdrager

Hmm, lijkt weer vast te zitten hè 😛
                          Nou hopen dat het zo blijft… je bent trouwens wel beter geworden met het lasappraat 😉

ArvidW
                          Topic starter

Jah, ik denk dat ik met kleinere laselectrodes ook Thijs zijn uitlaat wel kan fixen. Slijpen we gewoon die deuk eruit en las ik daar een malen plaatje overheen (half doorgezaagde pijp ofzo)

Die uitlaat kan er niet slechter op worden toch ?:P

Home made engine dyno

Kay
                            Bijdrager

Vertel me eens hoe jij die spoelpoorten zo uuuubergeil maakt?:|

ArvidW
                              Topic starter

Haha, thanx, ik vind ze zelfs ook erg mooi:)

De spoelpoorten heb ik met dremel en zo’n 13mm schuurrolletje gedaan, is gewoon kwestie van je nep dremel op 100% vermogen zetten en echt hard duwen, zodat hij op 50% van max toerental draait. Dan slijpt hij naar mijn idee het hardst.

Dan lekker heen en weer blijven gaan met je dremel en proberen zo gelijk mogenlijk alles weg te schuren. Na een tijdje wordt de dremel erg heet, en kun je het carter niet eens meer met je hand vastpakken.

Toen heb ik maar eventjes pauze genomen, ik wil mijn peperdure nep dremel niet vernietigen toch =)
                                Daarna gewoon weer verder geschuurt, en op een gegeven moment had ik er genoeg van.

Daarna met schuurpapier 180 (droog) warm water en zeep alles “gepolijst” gewoon kwestie van lang schuren. Omdat het schuurpapier eigenlijk helemala niet voor water gemaakt is wordt het heel zacht en kun je mooi alle hoekjes en gaatjes schuren. 180 schuurt in het begin flink, maar uiteindelijk flikkert bijna al het “schuurzand” eraf en houd je heel fijn schuurpapier over. Daarom is het zo mooi glimmend “gepolijst”

Deze poorten zijn naar mijn idee nog niet groot genoeg (bij mij moet alles max getuned zijn) Dus binnenkort ga ik er nogmaals met een dremel doorheen om te kijken hoe ver je kunt gaan. :devil

Home made engine dyno

ArvidW
                                Topic starter

Mijn inlaatje 14.5mm, nu de rest nog tunen……:)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.