Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ziet er goed uit. Hoezo niet sneller dan je huidige, rij je al 50snel?(ff geen zin om terug te lezen).

FonS: ja, 50cc (snel) Fast Arrow

hansieb
      Moderator

Dit is wel een alu , die willen meestal toch gewoon meer toeren draaien dan giet 🙂

ArvidW
        Topic starter

Jah Edjuh, ik rijdt al 50snel (alleen een imitatieding gemaakt van dat slijtijzer:P)

Meer toeren draaien hoeft van mijn niet echt, 11500 maakt mijn huidige al en dat is genoeg. Ik hoop dat deze cilinder samen met mijn nieuwe pijp geen dip meer geeft zodat ik eindelijk eens meer dan 9500kan janken en dan ook nog eens snel ben 😛

De uitlaat laat ik berekenen voor een powerband dit tot 10500toeren loopt, dan een 3strage baffle cone om overrev te voorkomen (en dus nog iets meer power te krijgen in powerband zelf)

Morgen gaat hij met de post, dus met een beetje mazzel donderdag / vrijdag in huis 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

ArvidW
          Topic starter

Eindelijk is mijn 50cc Athena binnen:D

Helaas is er één zuigerveertje kapot dus daar maar een nieuwe voor zoeken.

Voor de rest is het echt wel een verbetering met mijn ouwe 50snel:D
            – Uitlaatpoort is echt super veel groter
            – Spoelpoorten zijn groter en beter afgewerkt
            – Met één zuigerveer heeft cilinder al meer compressie dan de ouwe
            – Inlaattraject is super goed, kan dus die 18mm zeker aan:D
            – Timingen zijn echt precies hetzelfde als ik mijn ouwe 50snel wilde tunen

Super blij mee, zojuist geld overgemaakt naar Luc Foekema voor een uitlaatberekening die hoop ik toch volgende week per post wel binnen te krijgen:)

En dan Racen, dit moet echt super gaan rijden !:D

Home made engine dyno

hansieb
            Moderator

En dan maar zeggen dat die niet harder ging hehehe 😛

Dit gaat echt wel rappie lope volgens mij!

Tijn
              Bijdrager

btw fastarrow is geen imitatie toch ?
                het is gewoon van honda , had m ook op mijn nsr toendertijd

ArvidW
                Topic starter

Nope, Fast Arrow is een imitatie cilinder

HM = Honda, en van Honda zijn er veel verschillende:
                  – Gjol = nederlands sloom klere ding
                  – GE2 duits = duits sloom klere ding (zelfde als Gjol)
                  – GE2 belgisch = belgisch super snelle 50cc
                  – GE2 GT4 = ongelooflijk, echt zwaar snele 50cc van honda (sneller dan GE2)

Fast arrow is zo’n ding van 55 euro nieuwprijs:P Nu na 1500km gereden te hebben waren zuigveertjes van 0.5mm slotspeling naar 2.0 gegaan:o 🙁 (mischien ga ik maar eens wat rijker smeren)

Jah Hansie, maby is 90 echte km/uur wel mogenlijk, 100 zeggen sommige dat dat ook mogenlijk is maar niet met mijn tandwielverhouding (wil mischien nog lichtere vertanding)

Home made engine dyno

ArvidW
                  Topic starter

Wie zegt dat brommerrijden goedkoop is?

9.50 voor één zuigerveertje:o (is een buitenmaatje)

Home made engine dyno

ArvidW
                    Topic starter

Uitlaatberekening is binnen:D

Ik heb ff de exacte maten geblindeerd aangezien ik nog wel vaker eens een uitlaat door Luc wil laten maken en geen gezeur wil hebben over “copyright”

Powerband van 7.2k tot 10.5k, met topvermogen op 9.6k, hoezo precies omschreven:o

Uitlaat is gelukkig niet zo lang 90cm tot de stinger, krijg ik in iedergeval niet het “AW-calibrata probleem” 🙂

De totale lengte wordt ongeveer 1.15 meter lang inclusief demper.

Dinsdag komt mijn zuigerveertje binnen bij Twins scooterservice en kan ik met de opbouw beginnen 😀 Echt super veel zin in!

Home made engine dyno

KennyVespa
                      Bijdrager

nice arvid, maar zet niet teveel op internet met maten want dit vind foekema niet leuk,

hopelijk komen er snel fotos aan, want de site begint een beetje foto loos te worden 😛

denk dat je nsr dik 100 gaat lopen

hansieb
                        Moderator

En meneertje liep nog wel zo te jammeren dat zen NSR niet zo hard mocht hehhe 😛

Kon je dit nou zelf niet invullen dan arvid? of staat dit programma niet online?

ArvidW
                          Topic starter

Nope, prog is onvindbaar:(

Ik heb nog wel 2 andere progamma’tjes maar één is onzin, en de andere geeft blijkbaar wel leuke uitlaatjes maar “leuk” is niet genoeg voor mij als ik er zelf een aantal uren mee bezig ben om het te bouwen.

Luc Foekema is bekend van 50cc racing dus ik verwacht dat hij voor mijn 50cc ook wel iets moois heeft gemaakt:) Hij houd rekening met spoeltimingen, spoeloppervlak, uitlaatoppervlak, carbdiameter, inlaatsysteem, vertanding van versnellingsbak, type uitlaatpoort, wat voor een doeleinde de uitlaat voor is en wat voor een powerband jijzelf graag wilt hebben. Hij is tot nu toe de enigste die ik tegen ben gekomen die met zo veel dingen rekening houdt 🙂

NSR niet zo hard? 100 haal ik echt niet, dan zou mijn blok 11500rpm moeten maken en ik heb mijn uitlaat op max 10500 laten berekenen, 90 zal hij dus wel gaan halen.

Als ik nog een groter achtertandwiel kan vinden dan koop ik die gelijk, ik trek liever hard op dan dat ik hard op top ga…. (ja nogsteeds)

Home made engine dyno

KennyVespa
                            Bijdrager

dit progje staat dus egt niet online anders vroegen ze er geen geld voor 😛

is trouwens eigenlijk verboden om deze foto te publiceren, dat staat in de foto 😛

erwinko
                              Bijdrager

arvid, ik wil geen roet in het eten gooien, maar als je uitlaatpoort echt 31.2 mm is dan heb je een serieus probleem!

ik heb het al tig keer nagerekend, maar 31.2mm(uitlaat) van 39mm(boring) komt op 80%!!

als het 72% zou zijn dan is het 28.08mm

ArvidW
                                Topic starter

Haha Erwinko je maakt de klassieke fout !:no

Poormapbreedte is anders dan poortbreedte. Poormapbreedte is een boogmaat, reken je die 31.2mm boogmaat om naar een echte poortbreedte dan kom je uit op 27.89 uit, wat ongeveer 72% is:)

Soms weet ik wel waar ik mee bezig ben:P

Uitlaat is uitgetekent:

De uitlaat is kwa vorm gecopiert van mijn huidige aangezien ik daarvan weet dat hij past, ik ga nog wel wat aan de vorm aanpassen (mooier maken) maar hij zal in iedergeval behoorlijk op hem lijken.

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 706 tot 720 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.