- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 augustus 2007 om 19:45 #449474
leuke foto’s jongen, zo te zien ook met een knap camera’tje gemaakt
12 augustus 2007 om 14:15 #449647Niet zo best nieuws, Thijs verkoopt zijn scooter:cry, je kunt hem kopen voor 1700euro, met maar 7000km op de teller….
Dus mischien moet ik voor volgend jaar de meeting ook maar weer een vespa snorbrommer kopen zodat we weer met zijn 3en op snorries erheen kunnen komen:) (maar dat duurt nog wel een tijdje)
De NSR:P
Na 1000km rijden moest natuurlijk de cilinder er weer ff af (trekje heb ik denk ik van Thomas overgenomen) en alles ziet er nog goed uit:)
Alsnog kan ik het niet laten om er iets aan te gaan doen:
De uitlaatpoort zit nu op 25mm, 171.7graden. Samen met een spoelpoorttimging van 120.4graden kom je op een blowdown uit van 25.7, niet zo heel veel eigenlijk. Ik ben nog eventjes aan het uitzoeken wat verstandig is (BD van 28-30 ofzo)
Ook zit ik nog te twijfelen over vorm van uitlaatpoort, hij zou in princiepe best wat vierkanter kunnen zodat het gat nog groter is (a)
Cilinderkop afdraaien
Mijn huidige squish is 1.6mm, mijn deckheight is 0.4mm, de dikte van mijn koppakking is 1.2mmNou is 1.6mm squish veel te groot, ik wil dus mijn kop wat afdraaien, dus alles afdraaien op een cirkeltje van 39mm na (verbrandingsruimte in pakking laten vallen dus)
Weet iemand welke squish je aan moet houden bij 50cc’tjes?

Mijn kop heeft nogal wat geleden toen de vorige eigenaar hem voor een 70cc cilidner heeft gebruikt, heeft iemand nog een mooi glad 50cc koppie voor mij?Zelf een uitlaat bouwen, berekend door Luc Foekema
Voor een uitlaatberekening moet je nogal wat invullen op zijn formulier, het enigste waar ik niet uitkom is het volgende: Max toerental :u
Ik kan natuurlijk een uitlaat nemen die leuk tot 13.000toeren gaat, maar dan zal je toch minder vermogen op lage toerentallen hebben dan met een uitlaat die tot 11000toeren gaa. De brommer is gewoon voor woon-studie verkeer, dus 60km per dag op 12000rpm moeten rijden is niet echt de bedoeling :con
Er gaat dus nog wel “wat” aan getuned worden, maar na de meeting heb ik eigenlijk ook wel weer kei veel zin gekregen in een Ciao of Citta met membraaminlaat, DR70evo met 26mm flens (maby watergekoeld?), berekende zelfbouwpijp, zelfbouwvario.
Een citta is daarvoor wat geschikter, maak ik gewoon zo’n achterbrug van 20mm buizen en heb ik ruimte zat om lekker te knutselen:D
Wel jammer dat ik dan weer 100 euro per jaar aan verzekering kwijt ben:(
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno12 augustus 2007 om 14:25 #449648hansieb :
Stiekem wil ik mij ciao wel ruilen tegen je nsr 🙂 ik vind em tof!als je hem wilt overnemen, dan moet je wel mijn instructies volgen van beetje koppeling laten opkomen en dan gas geven, dat deed je op de meeting niet 😛
najah maakt ook niet uit, was ook je eerste keer
12 augustus 2007 om 16:49 #449652Mooie plannen arvid, weldoordacht zoals altijd. Verder geen commentaar want ik heb geen verstand van honda.
Maar ik mis wat: nieuwe lak!!
15 augustus 2007 om 21:40 #449798Haha, nieuwe lak…… Om eerlijk te zijn heb ik daar helemaaaal geen zin in 😮 Maar alsnog gaat het gebeuren:)
Maar eerst dit, ik ben op een ander forum een beetje gaan rondvragen wat allemaal mogenlijk is met mijn huidige setup, zelf had ik er al wat ideén over maar die gasten op 2stroktuning.nl zijn wel heel erg enthousiast:lol Volgensmij houdt ik straks een 50cc sprinter over=)
Kijk maar waar we tot nu toe op uitkomen:

De cilinder wordt opgehoogd met een 1.5mm dik plaatje, de uitlaatpoort wordt dan nog ongeveer 2.5mm opgehoogd, dus in totaal 4mm omhoog !, de spoelers komen door het 1.5mm dikke plaatje ook hoger te liggen en ik moet ze dus nog eventjes een beetje naar beneden bijfrezen.
De vorm van de uitlaatpoort is zo vreemd omdat je zo de juiste Timingarea verhouding tussen spoelpoorten en uitlaatpoort krijgt:)
Wordt dus wel vetjes, en snel (a)
Home made engine dyno15 augustus 2007 om 21:42 #449799🙂
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 augustus 2007 om 21:43 #449800:)veel succes en als het echt veel resultaat is, overweeg ik om een cilinder voor een mt te tunen.
ik ga dit topic goed volgen
15 augustus 2007 om 21:51 #449801de squish is erg afhankelijk van meerdere zaken..
bij mijn ciao ligt hij op 0,6.. bij men 125sx op 1,0..
bij men 250 rm op een 0.6.. en van mijn GS op 0.8mmveel lager dan 0.6 moet je ook niet gaan is mij verteld door de echte tuners i.v.m de rek van de drijfstang en dergelijk!
dus 0.6 is te doen..
15 augustus 2007 om 21:58 #449802jow Arvid, binnekort heb ik ook een NSR met 6 versnellingen en watergekoeld.
KAn ik dan als ik vragen heb daarvoor bij jouw terecht of denk je van nee liever niet ?als je foto wil zien pm me maar is echt vet
16 augustus 2007 om 06:17 #449803@heuvel, mischien ga ik wel gewoon voor een normale “dome” kop, bij een kop met een squishrand moet alles goed kloppen wil je er extra vermogen van krijgen, klopt het net niet dan werkt het eerder tegen je dan dat het meehelpt. Ik draai dus en mijn 50cc kop, en een 80cc kop af, zo houdt ik 1 kop met squishrand en 1 domekop over :)(als het iig ingespannen krijg)
@Vespaciao(not)4ever:P
Tuurlijk, vragen kan altijd, ik heb mijn NSR nog maar heel kort dus erg veel weet ik er nog niet vanaf. Maar vraag maar gewoon en anders vraag Erwinko ff, die heeft er ook eentje maar dan al bijna 1 jaar 🙂
Post maar een foto, jouwe zal er ongetwijfeld wat gelikter uitzien dan de mijne. Als het een Wit – Blauwe supersprint is ben ik kei jaloers !;)
(welke cilinder heb je btw?)
Home made engine dyno16 augustus 2007 om 07:28 #449805het is een gewone 50cc maar dit wordt zeker nog wel een keertje aangepast.
Nu ik vorige week men honda wallaroo per total (total loss) heb gereden moest ik wel een andere brommer eh =)hier is een foto
16 augustus 2007 om 08:56 #449808
N!CKsmooi brommertje vespaciao4ever

best mooie kleurencombo:D16 augustus 2007 om 09:03 #449810zeker is men favoriete combo !
vraagje arvid: hoeveel heb jij gegeven voor de jouwe, of wil je dat niet kwijt?
23 augustus 2007 om 10:54 #450058Uhmm, mijn NSR heeft (SCHAAM:bloos) (SCHAAM:bloos) 500 euro gekost :boos (voel me achteraf echt super stom, ding had ik 400 ofzo voor moeten betalen)
Ik heb net mijn aanvraag voor uitlaatberekening naar Luk Foekema gestuurt en heb besloten mijn cilinder een beetje te gaan tunen maar niet te veel (moet er toch 60km op kunnen rijdne wil ik ermee naar Avans Hogeschool kunnen)
Alsnog een blowdown van 30, spoelers op 124graden, uitlaatpoort op 184graden
Uitlaat gaat er eentje worden met erg veel conussen, zelfs de baffle cone (laatste) maak ik uit meerdere conussen (doen maar weinig mensen)
Ik denk dat de uitlaat erg mooi gaat worden:), maar dat je hem amper kunt zien omdat hij onder de kappen komt te zitten:(
(ben echt zwaar benieuwd hoe goed zo’n berekende pijp werkt, Eddi en Barry zijn er ook mee bezig voor vespa en naar hun pijp ben ik eigenlijk nog benieuwder!:D)
Home made engine dyno23 augustus 2007 om 11:09 #450059KennyVespa :
hansieb :
Stiekem wil ik mij ciao wel ruilen tegen je nsr 🙂 ik vind em tof!als je hem wilt overnemen, dan moet je wel mijn instructies volgen van beetje koppeling laten opkomen en dan gas geven, dat deed je op de meeting niet 😛
najah maakt ook niet uit, was ook je eerste keer
Haha jah thx nog voor de tips , dit was de 2e keer op schakel deze reed wel iets anders dan een MB.
Wel humor ik rijd er zo schakel veel te vroeg …. zie teller op 8000 rpm staan vol gas mmm maar ff terugschakelen WROOEEMM 😀 toen wou die weer.
Echt humor een schakel maar ik blijf de variomaat trouw!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.