Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

masters
    Bijdrager

erwinko :
      lol!!

een collega van me op stage heeft een dikke corrado
      zn cat tikte als een gek (die bende binnen in was helemaal kapot)
      dus de chef zegt, moet je gewoon eruit kloppen met een lange stalen pen. CO waarde vooor dat bouwjaar is gewoon nog goed en je hebt nog 5 pk extra ook.

dus wij huppa, cat eraf en uit geklopt XD
      later hebben we zelfs nog door dat spul staan kijken 😉 (was vet vaag want maar in 1 gaatje zag je lichts zegmaar)

en ik leef nog steeds 😉 haha 😛

dat zal ik eens aan mijn pa vertellen van die corrado(hij heeft ook eentje:P).

@arvidw: mooi dingetje is et jonge, loopt wel lekker geloof ik..

Thijs v M
      Bijdrager

en rijd nog veel beter… :pest
        🙂

ArvidW
        Topic starter

Nou…. hij ligt alweer uit elkaar op de grond:( Klote eerste versnelling:boos

Ik ben nu al zo vroeg op zodat ik voor mijn werk nog evenjes bij Motoimport tandwielen kan gaan halen:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

N!CKs

dat is jammer dat de eerste versnelling het niet goed doet:( maar je kan vandaag of vanavond wel weer aan de slag met de tanwielen vervangen:D en dan hopen dan hij dan maar wel goed doet in de eerst versnelling:lol

ArvidW
            Topic starter

Hij is weer gefixt (na kort hard werken)

De boosdoener is het tandwiel, maar ook de vorige eignaar omdat hij er te dunne ringen in had zitten !:boos (en die had ik tijdens montage gewoon weer gebruikt) nu heb ik de goedde dikte ring, maar ik heb er nog een extra ring ingedaan zodat er maar max 0.5mm speling op de uitgaande as zit:)

Het tandwiel had nooit kapot kunnen gaan met de juiste ringen, het tandwiel is niet heel erg versleten maar ik heb alsnog maar een andere gekocht (zekere voor onzeker, ik haal liever het blok de komende maanden niet nog een keer uitelkaar

Maar je kunt er nu heeerlijk mee optrekken. Het blijft een schakel dus vanaf stilstand niet uber snel, maar eenmaal rijdend zeker snel (zeker voor 50cc) Het kan natuurlijk altijd nog sneller, maar dat komt vanzelf nog 😀

Tot nu toe 50cc rulles, 18mm carb en alsnog tussen 1op25 en 1op30 rijden 😀

Home made engine dyno

Thijs v M
              Bijdrager

Allo Arvid,

Mn scootertje staat mooi bij je in de schuur, smsen naar noorwegen zal ik jou en mezelf nit aan doen :p

Dus daarom maar ff zo, heel veel plezier en succes samen met Ivar opweg naar Groningen!

En alle mensen daar op de meeting zaterdag/zondag veel plezier!

ltr, Thijs

hansieb
                Moderator

Thijs v M :
                  Allo Arvid,

Mn scootertje staat mooi bij je in de schuur, smsen naar noorwegen zal ik jou en mezelf nit aan doen :p

Dus daarom maar ff zo, heel veel plezier en succes samen met Ivar opweg naar Groningen!

En alle mensen daar op de meeting zaterdag/zondag veel plezier!

ltr, Thijs

Jammer dat je niet aanwezig bent op me mijn ex cilindertje 😛

Crullie
                  Donateur

Simmerringen, segerringen, opsluitringen zijn verekte belangrijk voor soepele en betrouwbare Top:thumb prestatie’s. Je kunt er niet genoeg van in huis hebben, op één of andere manier moet er weer bij het uitelkaar/inelkaar zetten wel weer dikkere of meer dragende ringen (wijder) gebruikt worden. Zolang er maar net genoeg ruimte over is voor een oliefilmlaag.

Één ding is zeker, Soepel schakelen en betrouwbaarheid van schakelblokken krijg je door de juiste ringen te gebruiken.
                    Ben zelf een Fan van brons als materiaal omdat het zelfsmerende eigenschappen heeft.

ArvidW Honda in Groningen, ik ben zo benieuwd hoe het loopt kzjie je daar.:thumb
                    :thumb

TICKLING BARN

ArvidW
                    Topic starter

Zoo, terug van vakantie en weer volop bezig met de NSR.

Ik heb me gister MAZZEL gehad, echt een wonder 😀 Ik rijd van mijn werk naar huis (op nsr die er zonder kappen uitziet als een brommer uit 2de wereldoorlog) kom ik thuis en kijk naar mijn temperateuurmetertje. FUCK:boos Maximaal uitgeslagen, dik ver over de “H” van “hot” heen:o

Voel ik aan mijn radiateur, was die helemaal koud:? Kijk ik naar beneden ligt er gewoon een koelslang los:D FF 2.5km zonder koeling gereden….. Direct kop eraf gehaald natuurlijk en de cilinder vertoond gewoon geen enkele schade:D

Best mazzel gehad dus(a)

Gister ook maar eens mijn km teller gecontroleerd en hij wijkt best wel wat af. 60 op mijn teller = 57 op zo’n bord langs de weg. Mijn top van 75-80 klopt dus niet, dat zal dus 70-75 zijn:( veel te langzaam voor de setup dus.

Het vervelende is vooral dat ik tussen 9000 en 9500 toeren een zodanige dip heb dat ik hem in zijn 5 en 6 daar niet eens meer doorheen kan trekken (tussen 9500 en 10500 trekt hij wel weer leuk) Erwinko heeft precies hetzelfde probleem dus dat gaan we eens uitzoeken waarom dat zo is. Na 11000rpm houd hij er echt mee op, ook nog iets waar verbetering in gebracht moet worden)

Heeeeeeeel mischien ga ik mijn eigen 50cc snel maken:) eerst eens kijken of het voor mij technisch en financieël nog leuk is.

Plan:
                      – Vernaaide 70cc kopen (eentje met leuke poorterij)
                      – Gietijzeren bus zoeken die bruikbaar is als cilinderwand
                      – In gietijzeren bus poorten fresen die overheenkomen met die van 70cc cilinder
                      – Bus in cilinder persen, laten honen en vlakken en nieuw zuigertje erin.

En dan heb ik dus een 50cc cilinder met een vlinderpoort, of een met fluitpoorten en flinke spoelpoorten. Maar nog het belangrijkste een super gaaf project 😀

Home made engine dyno

erwinko
                      Bijdrager

van die borden moet je je niks aantrekken, die kloppen niet altijd 🙂

ik heb het nog maar 1 keer meegemaakt dat hij klopte @ 69km/h

Kay
                        Bijdrager

Idd..Ik kwam pas met 70 aanrijden gaf ie 88km/u aan..zijn echt zo slecht die borden..

Btw..1e versnellingsprobleem opgelost??

ArvidW
                          Topic starter

Jah, helemaal:D Tandwiel + juiste ringetjes hebben probleem opgelost. Nu met de juiste ringetjes schakelt hij ook heel wat beter (sneller dus) en klinkt een stuk gezonder 🙂

Home made engine dyno

ArvidW
                            Topic starter

Bij vertrek (lijkt wel beetje op vorig jaar)

Helaas was Thijs er niet bij, hij zou die ochtend om 3 uur thuis komen maar zit nu nog steeds vast op Aruba :con Vliegtuig heeft motorproblemen en onderdelen moeten vanaf Nederland overgevlogen worden:(

En het grootste avontuur van heel de reis…. Mijn demper scheurde van de uitlaat af:o De demper hing scheef aan de uitlaat en maakte behoorlijk wat herrie:P. Gelukkig zag ik een brandweerkaserne en zijn we daar naar binnen gereden voor hulp (in buurt van Arnhem).

Ergens een brugje:

Onderweg nog in een oude auto galerij geweest, maar dit was het gaafste wat er stond: (Voor zoiets wil ik mijn motorrijbewijs wel halen)

Beetje veel pannekoek voor Ivar(a) (jaa, in pannnenkoekenboot gegeten in Groningen)

Ivar’s Neefje op Scooter:)

Ivar’s Nichtje op NSR:)

Home made engine dyno

hansieb
                              Moderator

Stiekem wil ik mij ciao wel ruilen tegen je nsr 🙂 ik vind em tof!

N!CKs

mooi verhaaltje:lol
                                  zkr jammer dat thijs er niet bij was, je hebt geluk dat ze daar een las apparaat hadden:D

15 berichten aan het bekijken - 661 tot 675 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.