Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Helaas zal dat lassen niet zomaar gaan, het is een compleet aluminium radiator en dat kan ik helaas niet lassen..:(

Het zal dus weer een bezoek worden aan Motoimport, gelukkig kost hij maar 15 euro. Maarjah, het is dan ALWEER 15 euro erbij en die NSR wordt nu wel verrekte duur (ik had beter een andere kunnen kopen:P)

Maaar….. hij loopt al een beetje 😀

12.000rpm maximaal gezien op toerenteller:D

Begonnen met een 105 sproeier, maar daar deed hij niets mee, dus uitgeboord naar 150sproeier (ja, beun)

Nu loopt hij een heel klein beetje met gasnaald op zijn hoogst, luchtschroef dicht, en met choke….. Er zal dus we een wat grotere sproeier in moeten (nog groter:o)

En ik maar denken dat dat ding 1 op 25 gaat lopen(a)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

HELLRAISER
      Bijdrager

Wat voor soort sproeiers duw je er in?
        Ik zit met 80cc op sproeier 115 en vriend met 70cc op 104 (gpr+rs).
        Ik weet dat het voor elke brom anders is maar zo anders:o.

ArvidW
        Topic starter

’t is een 18mm Keihin, ik geloof dat daar delorto klein in zit (gewoon dezelfde als in vespa zit)

Ik snap er ook echt geen hol van, mischien ergens vresenlijk valse lucht maar dat lijkt mij sterk met al die nieuwe pakkingen :con

Morgen maar eens alles nog strakker aandraaien en kijken of blok dan beter wil lopen, maar nu met 150 loopt hij echt zoals een blok doet die veel te arm loopt (dus kei veel toeren, valt snel uit)

Mischien hebben ze bij Motoimport me een carb gegeven met een slechte naaldgelijder, dat hoop ik niet want die carb kostte toch 40 euro:(

Met mijn 20mm carb had ik een 120 sproeier, maar die carb is ook weer behoorlijk wat anders:con (en zat op een 16mm spruitstuk (wazige vorige eigenaar))

Edit: D’r klopt idd geen ruk van, op Brommerforum veel mensen gezien met GE2 en die hebben allemaal sproeiers in de buurt van 105 sproeier met een 18mm keihin.

Morgen die boel maar eens goed nakijken, carb er weer af en naaldgelijder nakijken. Shit:boos

Home made engine dyno

HELLRAISER
          Bijdrager

Ik dacht al dat ik gek werd en te kleine reed maar suc6 , het zal vast een klein probleem zijn.

barry
            Donateur

Begint er nice uit te zien.Jammer van die koeler,dit verklaard de vieze troep die erin zat.Dat was bedoelt om hem dus dicht te houden.Ik had al een sterk vermoeden toen ik dat zag,maar heb er over gezwegen om je gene schrik aan te jagen.
              Dus is me’n gedacht toch uitgekomen.
              Ik denk dat je ergens valse lucht trekt.150 is al erg groot.Even testen met pilot start als de motor draait.
              succes ermee.

ArvidW
              Topic starter

Jah, goed idee Barry !:) Ook test ik ff met een andere carb (die er opzat) of hij daarmee goed loopt. Ook bekijk ik dan ff de naaldgelijder, als die kapot is dan ga ik mooi weer terug met die carb (is dan de 2de keer al dat ik ermee terug ga) In ieder geval genoeg te doen vandaag:)

Home made engine dyno

erwinko
                Bijdrager

weet je waar hij lek is dan??

want dan kan je het gewoon solderen hoor 🙂

bij mijn radiateur was de nippel voor het expansie vaatje pleite, zat gewoon een gat :O

dus toen een stukje pijp van een km tellerkabel erin gedaan, helemaal rondom soleren en dan nog met 2k staallijm van bizon 🙂

geen problemen mee 🙂

en de tin smelt ook niet want dat heeft een smeltpunt van zon 180 graden wat je radiateur nooit word, of je doet ie heeeel fout haha

ArvidW
                  Topic starter

Heel goed nieuws ! Hij rijdt weer 😀

Welliswaar zonder radiator want die is lek:( (dus max 1 rondje in de straat van 400 meter anders wordt hij te heet:P)
                    Welliswaar met de oude 20mm, want die 18mm is echt fucked:( (proberen te ruilen)

Ik ga dus in het begin weer met de 20mm rijden (mocht ik die 18mm kunnen ruilen tegen andere onderdelen) Uiteraard is die 20mm amper af te stellen op 50cc cilindertje, maar als je behendig met het gas bent is er nu al redenlijk op te rijden, na afstellen zou het beter moeten worden:)

Maar ik ben kei blij, lekker weer erop gereden 😀 (en een nieuw horloge mogen kopen van pap en mam:))

Home made engine dyno

Thijs v M
                    Bijdrager

is ie al zo ver klaar dat je dr morgen mee naar de boot zou durven rijden..?
                      of gaan we toch met de auto 😛

ArvidW
                      Topic starter

Gister en vandaag ff leuk gehad 🙂 De NSR loopt nu redenlijk goed met een 115 sproeier (met 110 loopt hij eigenlijk hetzelfde, alleen dan moet gasnaald 1 stukje hoger hangen)

Dus al ff bij wat vrienden langsgeweest en iedereen heeft hetzelfde probleem….. 😀

Ze krijgen dat ding niet aan:lol Het starten is nu nog kut is omdat de Kickstarter achter het pedaaltje van de achterrem blijft hangen, ook moet je met 18mm op 50cc uitkijken met gasgeven onder de 3000rpm omdat hij daar nogal snel uit wil vallen(bij volgas).

Ook is wegrijden best lastig ,ik heb het al behoorlijk onder de knie, helaas moet het blok nog uitelkaar wat ik moet mijn koppelingsplaten nog vervangen worden (expres vergeten bij revisie, ik dacht dat huidige nog goed waren)

Maar hij rijdt lekker:) Al 5 bromscootertjes eruit getrokken ook al is mijn NSR niet echt heel snel. De brommer trekt leuk maar achteroverslaan zal je er niet van doen. Het is nu in ieder geval genoeg om een scooter met snelle uitlaat eruit te trekken.

Top ligt op 80 al stopt brommer met accelereren bij 70 ongeveer. Op rollerbank zal hij dus 70 rijden gok ik….:con

Dus ik ben er wel tevreden over, binnenkort kappen repareren en dan zullen de foto’s hier wel verschijnen:)

Home made engine dyno

Thijs v M
                        Bijdrager

Schakelen Rulezz =) :rules
                          Eenmaal in zn 2 kan ik ook lekker rijden en door schakelen :lol

En voor scooter dr uit trekken geld dat als je in zn 2 zit, rond de 8000 toeren, je echt zo weg bent 8)

de papkarre
                          Bijdrager

ff een vraagje wat is een naaldgeleider?

ArvidW
                            Topic starter

Thijs, we zullen idd over een tijdje eens proberen of ik op NSR kan winnen van jouw scooter (top denk ik niet, maar optrekken moet toch wel lukken :)) Toen ik achter jou aanreed op jouw scooter gaf ik trouwens bij lange aan geen volgas, maar dat doen we nog wel keerje:P)

Naaldgelijder is een klein buisje wat net boven je sproeier zit, die geleid de gasnaald (naam verklapt het al beetje hè..:P) als die verrot is kan het zijn dat je naald het gat te goed afsluit en je dus zelfs met een grote sproeier altijd te arm zal rijden.

Gasnaald zorgt ervoor dat je op 1/2 gas bijvoorbeeld minder benzine aan de voorbijstromende lucht meegeeft dan op volgas. Bij delorto 13.13’s zit er geen gasnaald, dat wordt geregeld door de spraybar (niet afstelbaar)

Gister nieuwe koppelingsplaten erin gedaan, maar nogsteeds huppelt mijn NSR in de eerste versnellign op 7000 en 9000 rpm, nog ff goed zoeken wat het is:?

Home made engine dyno

erwinko
                              Bijdrager

ik denk dat ik wel weet dat dat huppelen is.

ik denk zomaar dat je balans as helemaal verkeert staat :lol

dat je nog niet zo goed kan wegtrekken komt ook door de 4 plaats koppeling.
                                deze heeft veel meer overbrengings-oppervlakte dus meer grip.

een 4 plaats wordt ook meestal alleen gebruikt als de 3plaats koppeling slipt tijdens het optrekken.
                                dan kan je of strakkere veren erin zetten of een 4plaats koppeling

EDIT: heb net op brommerforum gelezen. balans as is het dus niet..
                                lees daar maar wat ik gezegt heb 🙂

KennyVespa
                                Bijdrager

hey arvid ik heb nog een 20mm mikuni carb te koop voor je met spruistuk is dus een 2 bouts carb mag je voor een leuke prijs hebben, deze is dus nieuw!!!!, nooit mee gereden omdat deze te klein was voor me 110cc autisa cilinder op me dt, en heb toen maar een 28 keihin pwk gekocht, dus als je intresse hebt moet je het zeggen 😉

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.