Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Leuk fimpje, vooral dat commentaar:P

De setup is nu echt geheel bekend
      – 50cc Fast arrow (snel)
      – 18mm Keihin
      – Twinair filterelement (dual stage:relax)
      – Std kop
      – Krukas met vollere wangen dan origineel
      – 4plaats koppeling
      – 6bak (lang)
      – 12:43 vertanding
      – Zelfbouw uitlaat + Dopler demper (300mm lang) (in het begin zal ik eerst ff met proma rijden, uitlaat moet nog gebouwd worden)

Top zal ongeveer op 75 liggen (hoop ik iig:)) Waarom zo zacht? Omdat ik niet zo’n harde rijder ben, en de boetes dit jaar weer omhoog gegaan zijn 🙁

Morgen lagers halen (duur!:() en dan blok inelkaar gaan zetten.:D

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Edjuh
      Bijdrager

Leuke setup, ik neem aan dat je een mooie koppeluitlaat gaat bouwen gezien je niet te hard wil.

Is die cilinder giet of alu?

Succes met bouwen!

hansieb
        Moderator

!Japieoh!_!Ciao! :

@ Hans, Jij altijd met je stage 6 :p,

Jahh het is een overhyped merk maar…. oeioei

P.s 😛 de stage6 toerenteller ga ik volgende week bestellen.

erwinko
          Bijdrager

ik denk dat je wel harder gaat rijden hoor 🙂
            ik rij met 12 – 40 ATM

daarmee reed ik net ff in de 70

jouw 6 bak is nog een stuk zwaarder
            en een opmaatje…

moet imo toch wel een 80km/h geven 😕

ArvidW
            Topic starter

Precies wat Edjuh zegt ! 🙂 Het wordt een niet al te hoogtoerige uitlaat. Powerband tussen 7 en 9.000rpm ofzo, op 8500 rijdt ik precies 75km/uur

Maar stiekem heb ik veel liever een uitlaat waar powerband van 9 tot 11.000 rpm loopt, maar dan ga ik echt te hard rijden imo:no

En dit was de grootste tandwielverhouding die ik bij Motoimport kon kopen, 52 tands hebben ze wel, maar die zijn alleen voor MB (gaten komen voligens gast niet overheen:(

Als het dus echt te hard gaat OF op zoek naar een “korte” 6bak, of toch een 52tands kopen en daarmee boel begrenzen….

@Hansie, leuk zo’n grote schijf, maar op het filmpje hoor je al dat mijn voorwiel slipt dus de schijf lijkt mij groot zat:P (ja, en bij mij maakt het uiterlijk niet zo vresenlijk veel uit op dit moment)

Home made engine dyno

tvmierlo
              Donateur

ik zal eens naar me mt kijken (mb wielen). om te kijken op hoeveel afstand die gaten zitten

edit:tussen 2 bouten in: 6,9cm buitenkant bout-bout: 8,7 het tandwiel zit aan 3 bouten bevestingd (draadeinden met moeren of hoe ik het moet uitleggen)

ArvidW
                Topic starter

Bij mij is dus het midden van bout-bout = +/- 6.4cm, veel kleiner dus:( (nog bedankt voor het opmeten:))

Ik ga zo lagers halen en dan direct ook ff bij andere brommerboer langs en kijken of hij mij een 50 of 52 tands kan leveren / bestellen 🙂

Home made engine dyno

tvmierlo
                  Donateur

ik heb nu 12-42 met 50cc belgische cilinder met hogedruk kop. (is blijkbaar snelste 50cc voor mt/mb’s), deze overbrenging gaat niet al te snel bij mij, omdat ik maar een 4-bakje heb.

Is wel jammer dat je zoveel moeite moet doen om je nsr te begrenzen.

ArvidW
                    Topic starter

Ja, de GE2 uit belgie is idd één van de snelste (of de snelste) 50cc voor honda, ze gebruiken die ook voor races enz enz. Mijn fast arrow is een kopie van de GE2 (alleen dan slechtere kwaliteit)

Ja, best jammer dat hard optrekken en niet te hard rijden zo lastig combineert, maar ik verzin er wel wat op:)

Het revisiesetje

Lagers: 57,28
                      Keeringen: 12,50
                      Pakkingen: 12,50
                      Koppelingsplaten: 11,50
                      Bougie: 4,50

Niet zo duur, kost dus maar 100euro om je blok te reviseren:con

Home made engine dyno

Rebel

Dat is alleen matrieel he
                        Je moet ook nog olie etc etc meetellen eigenlijk.

Ma gelukkig heb je zon groot pakkingpakket voor weinig geld
                        Lagers zijn de boosdoeners als ik me Mt ooit moet reviseren haal ik die wel ff bij groothandel of bedrijf ofzo 😛

Maar wel vet dat je stoppies ermee kan maken 😛
                        We zullen je hopelijk ook wel met je nsr in limburg zien op de meeting?

En wellicht dat ik je nog eens in Eindhoven tegen kom.
                        Loop nu weer Stage in Eindhoven dus ben nog steeds hier 😛

ArvidW
                        Topic starter

Owja, idd

Blokolie 8 euro, pistonclips 1 euro 😛

In centrum van Eindhoven kom ik niet vaak meer de komende tijd, studeren in Den Bosch en dus met de trein vanaf Best vertrekken.

De lagers heb ik bij “Math van der Heiden” in eindhoven gehaald, dit is dè man kwa lagers, hij heeft echt ALLES liggen, en als hij het niet heeft kan hij het bestellen. En hij was nog goedkoper dan bij brommerboer 😀

Home made engine dyno

ArvidW
                          Topic starter

Hier zijn ze dan… mijn nieuwe lagertjes:)

Versnellingsbak, schakelwals, en schakelvorken erin

Dit is nog eens makkenlijk, perfecte aansluiting met cilinder (zonder iets te fresen)

En een ijskoude extra volle wangen krukas

En een erg mooie foto, carters net voordat ze weer inelkaar gingen

Home made engine dyno

ArvidW
                            Topic starter

Brum

Het totaalbeeld, let vooral niet op de ontbrekende radiateur, die is lek:boos WAT was niet kapot toen ik de NSR kocht voor veel te veel geld :boos

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ziet er vet uit.. en kdenk dat ie owk wel hard gaat lope:D

Radiateur lek:( Lassen?

Maak es n keer n filmpje als ie af is:thumb

!Japieoh!_!Ciao!

Shit man, van je radje.

Verder ziet het er goed uit en hoop ik dat je blokje goed zal gaan lopen ! 😉

Ga je je uitlaat ook nog opknappen of niet?

!Japieoh!

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.