- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2007 om 20:29 #447824
Erwinko, erg bedankt voor de link naar de hondasloperij bij mij in de buurt, echt geweldig, kan ik mooi alles vinden wat ik nodit heb voor redenlijke prijzen !:D
Ff kappies erop gehangen voor het uiterlijk.

Knutselend aan het “buddyslot”
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 juni 2007 om 20:46 #447825
!Japieoh!_!Ciao!Wow! =D
Dat ziet er best knap uit met die kappen Arvid 🙂
Khad het veel erger verwacht omdat je een paar posts terug niet erg tevreden overkwam over de kappen (vooral over de ophangpunten dan) maar ik vind het er dus behoorlijk goed uitzien.Succes 🙂
12 juni 2007 om 21:47 #447935Schijfrem, grote schijf, dikke klauw dus stoppies (ja echt waar!=))

Voorvork waarvan de olie nu op de schuurvloer ligt (zichtbaar op volgende foto’s)

Kabelboom (vind het eigenlijk meer op een kabelkwal lijken:con)

En nu het erge, dit was mijn koelvloeistof:|

En als je het schud schuimt het :rol:?

Zaterdag naar 2de hands honda dealer, daar voor dikke 200 euro aan onderdelen kopen:con (ja er moet echt veel aan de NSR gebeuren:()
Home made engine dyno12 juni 2007 om 22:38 #447941wtf, die koelvloeistof 😐 😐 😐
lijkt wel jogo jogo met een bodempje chocomel :S
is kut, nu moet je alles helemaal doorspoelen (nja, enige kutte is de rad.)
is doe trouwens nog wel goed? is trouwens een beetje nsr kwaal. zit geen rooster ofzo voor dus dat ding slaat helemaal plat 🙁 ik ben laatst zowat een half uur met een spijker aan het pielen geweest 😛 te proberen om ze weer een beetje recht te buigen dat er toch nog wat lucht door kan.
zo groot is die schijf trouwens toch niet? stoppies heb ik er nog niet mee gemaakt, wist niet dat dat kon :O
ga je die hele kabelboom nog aangesloten krijgen? is echt een tyfus groot ding 😐 moet je maar eens in die stekker dingen kijken onder de koplamp 😛
12 juni 2007 om 22:43 #447942Jaaaaa, en nu een supersprint namaken he!
Tof ding.
13 juni 2007 om 08:52 #447948De schijf is idd voor de brommer niet zo groot, maar als je dat ding los in je handen hebt is hij toch zeer behoorlijk. Remklauw is lekker lomp (2 zuigers aan één kant) Stoppies heb ik er echt mee gemaakt, gewoon op een ruw wegdek kei hard rem inknijpen en je achterwiel komt wel 10cm van de grond:D (ja dat noem ik een stoppie:P) Als je dit op glad asfalt doet dan slipt je voorwiel gewoon weg:con
Die kabelboom krijg ik zo weer aangesloten, op het frame zitten overal van die haakjes en aan de groote ervan kun je zien welke kabel erdoorheen moet:) De reden dat ik de boom bij de koplamp neit los heb gehaald begrijp je volgens mij wel, daar is het echt een vresenlijk dikke drukke chaos van draden(a)
De radiateur van mijn NSR kun je nog wel doorheen kijken (plaatsenlijk niet) Heb jij jouw termostaat er nog inzitten erwinko?
Edjuh, de brommer wil ik zeker nog gaan spuiten, en “supersprint” Blauw, oranje of lichtgroen staat me eigenlijk wel aan 🙂
Home made engine dyno13 juni 2007 om 11:16 #447949termostaat moet je er zeker in laten zitten ja.
deze zorgt ervoor dat hij zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur is.
als je hem eruit haalt duurt dat vet lang omdat hij van begin af aan al bezig is met koelen.ook hoef je nu heel weinig warm te rijden wantja, voel maar bij een vespa aan de koelvinnen als je een 150 meter hebt gereden. die zijn dan wel redelijk warm..
je moet wel ff je termostaat testen. gewoon water koken, in een beker gieten. termostaat erin hangen en kijken of hij open gaat.
14 juni 2007 om 13:35 #448020Okey, ga ik dat straks ff doen:)
Frame geverft, hoogglans(a) (eerst rechtgebogen, brug er recht ingehangen, ophangpunten gelast. Mijn slijptol en lasapperaat hebben roodgloeiend gestaan:con)

Het (kapotte) Prolink veersysteem

De erg mooie Proma GP (te koop:P)

Ik heb zo’n heeel raar idee dat de uitlaatpoort van deze cilinder groter is dan die van mijn DR70revo met 26mm flens, dat gat is echt enorm:lol en kijk eens hoe dicht die spoelpoorten er in de buurt zitten:D
Home made engine dyno14 juni 2007 om 13:44 #448022Maar bij die Avionic kit spreek je toch over een 22mm uitlaat Binnendiameter en bij de polini W-poort over een 22mm flens Buitendiameter ?
(als dat zo is zal die in die avionic kit behoorlijk wat groter zijn idd:D)
Mijn 50cc snel heeft dus nu een 30mm flens :)(buitendiameter)
Home made engine dyno14 juni 2007 om 14:11 #448029Nice koop even een mooi gasveertje 🙂 ben je daar tenminste vanaf.
Past er niet iets van een YSS tussen ?
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=2022
14 juni 2007 om 14:27 #448035over die schijfrem he, zijn die gaten er zelf ingeboord? of hoort dat zo. Ik heb een honda mt met mb wielen en schijfrem dus ook, maar daar zitten geen gaten in…..
14 juni 2007 om 14:30 #448037Nee, schijfrem was al zo:)
Schijfrem is vrij hard staal neem ik aan, dus erin boren zal wel niet gemakkenlijk gaan. Maar het staat wel stoer:relax
Home made engine dyno14 juni 2007 om 15:42 #448053Ziet er allemaal nog niet zo netjes uit moet ik eerlijk zeggen,maar dat gaat helemaal goed komen lijkt me als ik zie wat je met je vespa gedaan hebt.Heb je het frame met de kwast geverfd?Dat zou wel jammer zijn als dat zo is,waarom niet ff zandstralen en spuitbusje erop?
Maar gaat wel helemaal goed komen hoor denk ik;)
14 juni 2007 om 18:16 #448056Frame is hammorite. Ik was eerst van plan om frame te laten stralen, maar dat gaat me te veel kosten. Tevens vind ik die spuitbusverf echt kut. Bij mijn vespa lag al een groot deel van de verf er na 1 jaar al vanaf terwijl er toch voor 60 euro verf op zat 🙁
Framepie blijft dus zo, en uiterlijk wordt er niets aan de brommer opgeknapt (nu nog) Er zit echt tè veel mechanisch opknapwerk aan om uberaupt om het uiterlijk zorgen te gaan maken. (frame zie je btw amper iets van als je de kappen erop hebt zitten)
Ik heb eigenlijk de verkeerde brommer gekocht voor tè veel geld, maar ik wilde gewoon direct een NSR kopen nadat mijn exames over waren en heb geen geduld gehad om een betere te vinden. Nu heb ik dus wat meer opknapwerk:P Omdat er zoveel kapot is moet er voor veel geld ingestoken worden, en ik vind het niet waard om nog eens 300 euro in die brommer te pompen, vandaar dat uiterlijk op een laag pitje staat.;)
Zaterdag onderdeeltjes halen:D
Owja, en niet te vergeten, Geslaagd voor VWO met NT profiel:rules
Home made engine dyno14 juni 2007 om 18:21 #448057Ahhhhh very nice 🙂
Goeie cijfers ? en nu tyfus hard zuipen :bier:bier:bier:bier
Ivar ook geslaagd?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.