Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Vandaag voor een vriend van Coda bezig geweest met een std carter.

Zo had ik bij mijn DEPS43mm de poort in het carter getrokken:

Zo heb ik nu de boosterpoort in het carter getrokken:

Ik heb hem dit keer niet zo groot gemaakt om 2 redenen, ten eerste heb je nu minder last lekken van lucht via één van de schroefgaten, en zo groot is overdreven, de poort wordt namenlijk ook nog door de zuiger gevoed.

Dit carter moet helemaal naar frankrijk heen en weer gaan rijden zonder problemen, dus heb ik het inlaatje net iets kleiner gemaakt dan normaal, smeergaatjes in DEPS zuiger worden iets groter gemaakt:)

Hij heeft er trouwens ook een erg mooie kop bij 🙂 (echt veel beter dan polini kop)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

goed werk, zoals altijd!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

ArvidW
        Topic starter

Hij is er ! 😀

Gisteren vanaf Eindhoven naar Middelburg gereden met de trein om daar brommer op te halen, kenteken overgeschreven (duurde eventjes) en toen om kwart over 2 op weg naar huis op mijn NSR. Binnen 2 uur was ik al uit zeeland, maar het duurde alsnog tot half negen voordat ik thuis was:o 230km gereden ongeveer, dat in iets meer dan 6 uur inc pauzes. Veel fout gereden (Sommige kennen mijn geweldig aardrijkskundig inzicht maar al te goed:P)

Dit is hem dan: (nadat ik één dag eraan gesleuteld heb)

En het geweldige cockpitje::)

Het blok moest natuurlijk direct uit elkaar, en daar is hij dan…. de 6bak 😀

’t blok splitsen was nog best een kwarwij (en er kwam 1 liter olie uit:P) Die lagers die om de krukas heen zitten zijn GROOT =) En de krukas is dat natuurlijk ook:P

De versnellingsbak is trouwens nog in hele goede staat, netzoals de rest van het blok

De km teller van de NSR doet het niet meer, maar er staan al wel een dikke 73.000km op de teller:o Maar dat is echt niet aan de brommer te merken:) Remt echt geweldig (stoppies, en slippen:P) vering doet het nog prima (achtervering is wel wat stug) stuurt heerlijk, amper roest.

De kappenset is niet helemaal 100% meer, paar ophangpunten zijn afgebroken, kappen hebben een “zwart” – “rode” kleurstelling, maar dit is in de winter gespoten dus het lijkt meer op mat-donkerbruin / rood-oranje combi.

Aan het uiterlijk ga ik niet veel veranderen, wel geef ik het frame een nieuw likje verf, reviseer ik het motorblok, repareer ik ophanpunten voor de kappen.

Daarna ga ik er mee naar de meeting rijden (270km volgens routenet.nl, dus zal wel iets van 320 worden:P) en daarna pas gaat er gespoten worden / getuned worden.

Setup zoals hij nu is:
          – 50cc Fast arrow (snel)
          – 21mm Carb @ 120:o sproeier
          – proma herrieuitlaat
          – 6bak
          – Zware tandwielverhouding (wordt vervangen door iets lichters)
          – 4plaats koppeling :thumb

Hiermee heb ik 95.5digi getopt, maar dat geloof ik eig niet. Zal wel iets van 80-85 zijn geweest (weet niet of die gast goedde wielmaat in heeft gevoerd;)) ’t blok loopt trouwens echt kut, carb is niet afgesteld door vorige eigenaar).

Setup zoals hij uiteindlijk gaat worden:
          – Getunde Gjol cilinder (mocht dat lukken)
          – 16 of 18mm Kehlin
          – Zelfbouw uitlaat met motordemper
          – Lichte tandwielverhouding (top van ongeveer 75km/uur)

Home made engine dyno

Rebel

Haha dat je dat gehaalt hebt

Ik bedoel hoefde maar iets fout te zijn en je had probleempje onderweg gehad he

en trouwens als hij niet afgesteld is door vorige eigenaar hoe kon je dan fatsoenlijk naar huis rijden?

hansieb
            Moderator

Vetttt

Je moet wel vertouwen in dat ding hebbe gehad dat je 230 km ermee hebt gereden =)

En je weet het dat ding ga ik ff op karren op de meeting 😛

G-no
              Donateur

ik ben jaloers:| echt mooie dingen vind ik dat, nsrs:) ben benieuwd wat je ervan maakt:thumb

ArvidW
                Topic starter

Het blok moest je echt ongelooflijk op toeren houden, in zijn 2 kon hij niet eens versnellen als je 7000toeren maakte. Volgas moest je niet te lang doen want dan verzoop hij, en je moest dus telkens halfgas – driekwartgas – halfgas enz enz rijden (niet echt rustig dus)

In eerste versnelling liep echt kut, boven de 6000 toeren leek het niet alsof een tandwiel doorslipte en daarna weer aangreep (zal de koppeling zijn geweest) dus zo snel mogenlijk naar zijn 2 doorschakelen. Dan moest je weer een eenwigheid wachten voordat je weer bij 8000rpm was dat hij ging trekken.

Dat ik de 95.5 heb gehaald vind ik een wonder, 60rijden had hij al moeite mee (brug op was terugschakelen, wind tegen was terug schakelen) maar helemaal platliggend ging ik heel langzaam richting de 95:P

Dat ik het gehaald heb is idd een wonder, het koelvloeistof lijkt echt verdacht veel op chocomel met zeep geur (kei dikke tjap) maar ik heb geen vastloper / warmloper gehad , en dat zelfs niet na 4 uur continue rijden 😮 Honda blok = Supah blok :rules

Als ik pech had gehad dan had iid een Zwaar groot probleem gehad, ouders niet thuis, niemand die mij met auto (waar NSR in past) op kon komen halen) Ik heb dus maar vertrouwd op de degenlijkheid van honda:)

Home made engine dyno

Marcc
                  Bijdrager

haha wel mooi dat je dat gehaald hebt :thumb zoiets had ik niet aangedurft… succes drmee 😀

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

hoest met die nsr arvid 😉 ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Kelvin
                      Bijdrager

Boh echt een mooi ding!!:)

erwinko
                        Bijdrager

ik wilde ook een fast arrow kopen, maar iedereen zegt bagger (is een immitatie natuurlijk)
                          toen wilde ik weer een ge2 (is ook immitatie en maar 66 euro) zeggen ze weer allemaal bagger..
                          maar slecht reed ie zeker niet 🙂

maarja, nu zat ik dan sterk te denken aan een athena.

die gozer heeft alleen een 70 athena en die is “maar” 122.50!

normaal is de laagste prijs 138 euro en een 50 snel en 70cc zijn even duur 😕

dusja, ik denk dat er onder mijne maar een 70 moet komen (A)
                          dan moet ik alleen nog ff een 16mm ervoor zien te vinden

dan gaat ie heel leuk lopen 😉

en ja blokkie splitten is ff meer werk als citta 😛
                          reken toch maar op een uurtje voor je hem uit elkaar hebt..

ArvidW
                          Topic starter

Uurtje, haha (a) bij mij duurde het ‘iets’ langer (waarschijnlijk omdat het de eerste keer was)

Athena, is die echt van alu dan? Een beetje GE2 look a-like, met 1 enorme uitlaatpoort, 4 spoelpoorten, 1 boosterpoort, 1 inlaatpoort? (122 euro is best veel, maar dan heb je tenminste ook wat wat lang meegaat:))

Een 70cc onder je NSR dat moet echt zo hard gaan trekken / lopen:o:D Ik zelf was al onder de indruk van mijn 50cc-snel;)

Wat voor een uitlaat heb je er trouwens onder zitten, de originele ontgrensde, Rijdt dat een beetje fijn?

Mijn NSR is nog niet veel aan gebeurd, gewoon wat onderdeeltjes uit het blok gepoetst, carters zijn nu helemaal kaal (er zitten ZO VEEL lagers en keringen in:o:D)

Wat staat er op de planning:
                            – Blok geheel schoonmaken (bijna klaar)
                            – Bestelling doen voor blokonderdelen
                            – Kappen monteren, afgebroken ophangpunten repareren en mischien er nog wat bijmaken
                            – Voetstepjes van plek veranderen want nu kan ik amper bij de rem, en schakelen ging ook niet echt prettig
                            – Frame roestplekken vlakschuren, daarna hammorite eroverheen
                            – Voorvork, achtervering reviseren
                            – En daarna alles weer in elkaar schroeven

Hiervoor heb ik nog +/- 1 maand de tijd, en die maand ga ik zeker geheel nodig hebben. Kappen spuiten doe ik nog niet, dus op de meeting zal mijn brommer zeker weten niet de mooiste zijn ! (boeiend, zolang hij maar lekker rijdt:))

Home made engine dyno

erwinko
                            Bijdrager

nsr is gewoon duur vergleken met citta 🙁

voor het geld van 1 krukaslager van nsr heb je bijna een compleet revisie setje voor citta (lager is 9 euro per stuk)

dan heb je nog een stuk of 5 keerringen van tussen de 3 en 5 euro

je zit met een revisie in ieder geval zo op de 50 euro (nieuwe olie, pakkingen)

maar het wordt gewoon weer een 50 charmo..
                              70 athena zuipt veel te veel als ik 30km per dag ermee rijd
                              en 50 athena kost 140 euro. dat heb ik er niet voor over als hij over ff ruim een half jaar weg gaat
                              dan koop ik liever die cilinder van 65 euro en dan als ie weggaat ff nieuw zuigertje erin 😛 scheelt me een hoop
                              geld en rijd evengoed super.

dan nog ff die 6bak erin en nieuwe tandwielen etc.

en dat uur om blok uit elkaar te halen is met blok eronder vandaan he 😉
                              misschien een tip als je dat doet.
                              laat cilinder en alles erop zitten. haal blok eronder vandaan en trek de cilinder + kop en carb etc. er in 1 keer af. dan hoef je ook geen nieuwe koppakking te halen want die zijn zowat altijd verrot als je de kop eraf haalt 🙁

ik moet ook mn lager vastzetten met loctite, kutkwaal van honda 🙁 (lagerhuis wat uitslijt)

een ontgrensde uitlaat schijnt wel redelijk te rijden.
                              maar die techno rijd ook zeker lekker (veeeel beter als techno voor citta iig)
                              en een ubergeile demper natuurlijk (grote versie van too bad)

blijf je trouwens met die 22mm rijden? je zal versteld staan hoeveel het zuipt namelijk 😛 (met mijn rijstijl iig)

ArvidW
                              Topic starter

Zo, een dag vol behoorlijke tegenslagjes (verkleinwoord ja;))

– Achtervering was niet stug, deze was gewoon vastgeroest
                                – Brommer is “beunhaasstijl” opgehoogd
                                – Frame lijkt nog mooi in de verf te zitten, maar het is hammorite met daaronder veel roest
                                – Alle bussen van de vering moeten vervangen worden
                                – Kabelboom is toch wel aan geknutselt door vorige eigenar(en)
                                – Plaats waar voetstepjes op zitten is aan de rechterkant krom vanwege eerder ongeval
                                – Stuur is ook beetje kom door ongeval
                                – Kappen zijn kapot, maar gerepareerd met fiberglas (ik had liever hele kappen gehad)
                                – Cilinder zit scheurtje in (hoe kan dat met een 7mm dik cilinderhemd:?)
                                – D’r is toch wel verrekte veel aan gebeund:boos

Best wel veel “kleine” Kut dingen tegengekomen vandaag:( Het is allemaal wel te repareren, maar wat als een “blokrevisie + opvoeren” begon wordt nu een “complete revisie van de hele brommer”

Dus ’t gaat best nog een dure brommer worden:con

Home made engine dyno

erwinko
                                Bijdrager

ja, dat is echt een nadeel van populaire oudere brommers 🙁

er word zo verschrikkelijk veel aan gebeunt 🙁

die bussen van de vering, welke heb je nodig?
                                  ik heb hier namelijk nog wel een paar beugeltjes liggen van mn prolink..

desnoods kan je bij motoimport een prolink setje halen voor 15 euro ofzo..

hoe is jouwe opgehoogd als ik vragen mag? ik wil nog steeds de prolink ompersen maar ik heb geen vervoer om op mn stage te komen :

ik vond het trouwens al zo raar dat jouw veer stug was, want mijne is heel soepel en als er iemand achterop zit zakt hij vet ver in :S daarom laat ik zowat nooit iemand achterop hehe rijd ook voor geen kut.

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.