- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 april 2007 om 18:20 #446591
erwinko :
(laatst 80 met vario!) en ja, dat gelooft niemand maar dat boeit me niet 🙂
ALs je maar weet dat ik altijd al in je geloofd heb;)
5 april 2007 om 18:52 #446623Sinds vandaag heeft een goede vriend van mij een Polini 42mm Alu racing kit, en die kwam hij natuurlijk eventjes aan mij showen 😀 (Thijs V M)
Deze cilinder is de Ex Ex cilinder van Hans, en is de Ex Ex Ex cilinder van Tonni (volgen jullie het nog?:P) Tonni heeft de zuiger getuned en dat heeft hij zeer goed gedaan:) Echt goed werk Tonni

Uiteraard konden we dit gave ding niet op een standaard carter monteren dus zijn we maar in het carter gaan hakken (links een afgewerkte poort, rechts een ruwe poort) (op achtergrond is inlaatje zichtbaar, deze is gewoon 13mm)
Helaas kun je de normale spoelpoorten nooit mooi krijgen omdat die std verkeerd zijn gemaakt :(, maar ze lopen nu goed over:)
En kijk eens hoe mooi de flow van spoelers naar spoelpoorten is 😀
Thijs gaat er een proma circuit voor kopen en heel mischien nog een vario. Mocht die vario er komen dan komt er waarschijnlijk nog wel een verstevigde achterbrug Ivarvid stijl (Ivar + Arvid = Ivarvid ;))
Gaat vast goed rijden 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno5 april 2007 om 18:55 #446624Zeer vet !
Mijn oude cilindertje :'( naja hopelijk doet die het nu goed er zat een vage POLINI zuiger in die stroef liep dus heb ik hem met tonni geruild voor een ECHTE B zuiger.
De wand alleen was wel doffig nog niet versleten maarja wel dof , komt volgens mij door het slechte gebruik van de EX eigenaar van dat ding. Goed warmrijden en afstellen dus! dan heb je zeer veel plezier aan dit cilindertje

Zuigerveren zijn nog nieuw van dit beesie.
Toen met JULIENB geruild voor ELEC blokje 🙂 en nu heeft die em weer verkocht omdat die met 43 deps gaat rijden.
EX EX zuiger van TONNI is het dus 😀
5 april 2007 om 18:59 #446625Grappig dat die zuigert nu daar is. Moet er wel bij zeggen dat ie in eerste instantie bij een 42 alu was die ook een beetje bijgewerkt is. Heb deze zuiger met Hans geruild omdat dit een B zuiger is, en ik een C cilinder heb. Hans had precies andersom, dus dat kwam goed uit.
Je zou dus die cilinder nog kunnen aanpassen op de zuiger, ik had de timingen gedeeltelijk gewijzigd.Zal zo ook wel lopen denk ik, je zult er in elk geval geen nadeel van hebben.
Succes ermee!I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 april 2007 om 19:02 #446626hansieb :
Zeer vet !Mijn oude cilindertje :'( naja hopelijk doet die het nu goed er zat een vage POLINI zuiger in die stroef liep dus heb ik hem met tonni geruild voor een ECHTE B zuiger.
De wand alleen was wel doffig nog niet versleten maarja wel dof , komt volgens mij door het slechte gebruik van de EX eigenaar van dat ding. Goed warmrijden en afstellen dus! dan heb je zeer veel plezier aan dit cilindertje

Toen met JULIENB geruild voor ELEC blokje 🙂 en nu heeft die em weer verkocht omdat die met 43 deps gaat rijden.
Dat de cilinderwand een beetje mat is op sommige plaatsen is heel normaal bij deze cilinders. Als je m nieuw koopt heb je dat ook al. Ik meen zelfs dat het zo hoort te zijn. Al mijn Polini 42 ers hadden/hebben dit, ook die die net naar Kenny is gegaan. En van die cilinder weet ik 100% zeker dat ie weinig heeft gelopen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...5 april 2007 om 19:06 #446627Stfu heeft ook een 42 alu en die zag er heel anders uit aan de binnenkant , niet mat ofzo gewoon nog goed.
Terwijl die er wel minimaal 1000km mee heeft gereden, naja het is en het zijn gewoon echt hele leuke cilinders.
5 april 2007 om 19:12 #446628Zeker 😀
Wat mij wel opvalt zijn die fluitpoortjes :con die zaten echt geheel dichtgekoolt 😮 Die heeft Thijs mooi geheel open zitten raggen, maar ik denk wel dat hij zelf moet gaan mengen en castrol TTS olie moet gaan gebruiken want ander zitten die poortjes zo weer dicht :con
En natuurlijk de goedde sproeier vinden, een 70 sproeier lijkt mij wel redenlijk 😕
Mijn DR cilinder ziet er echt heel zielig uit naast deze 42 alu, ik vind het echt een vèt ding 😀
Owja, je kunt er toch grotere flensen voor kopen? Dat lijkt mij vreemd want de uitlaatpoort is nu precies even groot als de binnendiameter van de 22mm flens :con
Home made engine dyno5 april 2007 om 19:17 #44662926.7mm uitlaatpoort heb je er idd ook nog voor.
Btw 🙂 sproeier 69 / 70 ding van STFU op zijn citta blok deed het met 70 nie lekker maar met 69 wel perfect en goeie kleur.
Btw jah die fluiterpoortjes zaten inderdaad een beetje dicht :S ik heb met een paperclip ze probeert te doorboren enzo … maarja ze zaten echt goed dichtgekoold. Hoe heeft thijs ze goed opengekregen dan?
Stfu zijn 42 alu tankte altijd bij benzinepomp en zijn fluiters zitten na 1000+ km nog nie dicht LINKS en mijne RECHTS
5 april 2007 om 19:21 #446630Inbussleutels:D
Beginnen met een 2mm en die in de poort stoppen, daarna steeds grotere maat pakken en flink raggen, daarna doekje erdoorheen trekken:)
Home made engine dyno5 april 2007 om 23:40 #446645Mooi cilindertje blijft het toch, helemaal a la arvid gefotografeerd:)
Ik wil mn pinasco zuiger ook zo tjoenen als tonni heeft gedaan omdat ik dezelfde gaten in de cilinderwand heb gemaakt voor spoeling, maar ik zat te denken, krijg je geen onbalans oid?
6 april 2007 om 08:41 #446651HèHè 😀 een goed fototoestel doet wonderen hè (en het is niet eens een kei groot duur ding:))
Als je een krukas uitbalanceerd dan doe je dat zonder zuiger en zonder drijfstang, die massa’s tellen voor de balans van de krukas dus niet mee. Ik denk dus dat je van die 2gram wat van je zuiger af is niets zult merken. Mocht je dat wel merken dan zullen met menzen met Zeta-8poorters van hun brommers aftrillen vanwege die uber dikke zuiger:? Dat doen ze geloof ik niet dus zal het allemaal wel meevallen 🙂
Wat wel zo is dat je minder contactoppervlakte met de cilinderwand hebt en dus je cilinder op bepaalde plekken harder gaat slijten, maar malossi 70 cilinders met zuigers waar 1/3 deel mist zijn ook niet uber snel versleten dus dat zal ook allemaal wel meevalllen:)
Die happen onderuit het hemd maken vooral de spoeling naar de spoelkanalen goed, en dat moet zeker merkbaar zijn.
Ik hoop dat Thijs zijn blokje netzograag toeren wil gaan maken als mijne nu doet, 9000rpm reken ik toch wel op :con
Home made engine dyno6 april 2007 om 10:05 #446655Tonni :
hansieb :
Zeer vet !Mijn oude cilindertje :'( naja hopelijk doet die het nu goed er zat een vage POLINI zuiger in die stroef liep dus heb ik hem met tonni geruild voor een ECHTE B zuiger.

Dat de cilinderwand een beetje mat is op sommige plaatsen is heel normaal bij deze cilinders. Als je m nieuw koopt heb je dat ook al. Ik meen zelfs dat het zo hoort te zijn. Al mijn Polini 42 ers hadden/hebben dit, ook die die net naar Kenny is gegaan. En van die cilinder weet ik 100% zeker dat ie weinig heeft gelopen.
de wand van mijn athena is ook niet bling bling. ook beetje dof.. altijd al geweest ook
15 april 2007 om 15:15 #446857Binnenkort verdwijnt mijn ciao uit de schuur, er zijn al meerdere geinteresseerde die hem graag van mij over willen nemen. Ik heb dus vandaag voor het laatst gesleuteld aan mijn Ciao en heb al mijn vespa onderdelen in een doos gemikt.
Het duurt nog tot na de eindexames voordat ik een nieuwe brommer koop, als ik er nu namenlijk er eentje koop dan zit ik de komende 2 maanden er elke dag aan te sleutelen en komt er niet veel van mijn examen terrecht :con (En ik wil dit jaar wel eindelijk van de middelbare af:D)
Het eerste onderdeel voor mijn toekomstige brommer heb ik al gekocht, Thijs ging bij iemand een polini SP kopen en die gast had toevallig nog een nieuwe type Leo krul demper liggen. Voor een 10tje wilde ik die natuurlijk graag hebben 😀
Ff’kes opengemaakt, demperwol eruit (helemaal doordrenkt met olie dus die zal niet lekker meer gedempt hebben) daarna heel de demper schoongebrand en schoongepoetst met zo’n schuurmatje en hij is nu weer als nieuw. Er moet alleen nog nieuwe demperwol in maar dat komt vanzelf:)
De demper komt op een door Foekema berekende uitlaat te zitten, de uitlaat bouw ik natuurlijk wel zelf en het wordt zo’n uitlaat die half onder de brommer door loopt 🙂
Welke honda ik ga kopen weet ik nog niet zeker, het ligt er denk ik aan wat het aanbod tegen die tijd bij ons in de buurt is.
– MB5
– NSR
– MTX (wordt dan wel verlaagd tot MB-hoogte)Mijn voorkeur gaat uit naar een MB5, maar als ik een goedkopere NSR kan vinden neem ik die natuurlijk :lol
Home made engine dyno15 april 2007 om 15:19 #446858Leuke brommers wel die honda’s! Nooit gereden maar het lijkt me wel wat.
Hoe brand je zo’n demper schoon? Ziet er goed uit.
Ik ben benieuwd wat je allemaal met die schakel uit gaat spoken.
15 april 2007 om 15:28 #446859Barry heeft mij ooit geleerd dat je het demperpijpje kei heet moet stoken zodat je de rommel eraf kan tikken en dit werkt echt geweldig, met een staalborstel werkt het nog beter 😀
Hier linkje naar Barry’s Howto : [url]http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=25[/url]
Ik wilde ook dat eindpijpje schoonmaken (dus die kromme) en heb die ook flink heet gestookt, toen kwam ik erachter dat hij heel mooi richting het goud achtige verkleurde 🙂
Wat ik met de honda ga doen is nog niet echt zeker, aan de ene kant heb ik wel zin om met een belgische 50cc snel te gaan rijden en daar proberen hard mee te gaan rijden, maar aan de andere kant staat zo’n MB80 blok mij ook wel aan 😀
Zoals het er nu voorstaat blijft wordt het een 50cc’er , maar dat heb ik bij mijn Ciao ook maar 1500km volgehouden :lol
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.