Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

jammer dat je het zo simpel doet man.

ik had zeker van jou wel verwacht dat je dat hele 22mm pijp eraf zou slijpen en huppa 27mm erop zoals ik heb

KennyVespa
      Bijdrager

daar hat ik nog niet bij nagedacht ik ga mijn flens ook ombeune 😛

ArvidW
        Topic starter

erwinko :
          jammer dat je het zo simpel doet man.

ik had zeker van jou wel verwacht dat je dat hele 22mm pijp eraf zou slijpen en huppa 27mm erop zoals ik heb

Dat werdt mij afgeraden.

Binnendiameter 27mm flens is 23mm, binnendiameter van huidige bocht is 23mm. Precies hetzelfde dus, en zo hoort het. Zoals het normaal zit op vespa’s is het fout. Je bocht moet dezelfde diameter hebben als de binnendiameter van de flens.

Bij jou stroomt de drukgolf vanuit de uitlaat heel leuk je 27mm bocht in, en komt dan ineens een 23mm binnendiameter flens tegen. Bij mij stroomt de drukgolf zonder diameterverandering geheel door tot in de cilinder.

Of ik hem nog ga testen weet ik nog niet, die DEPS43mm heeft me eigenlijk tot nu toe al te veel aan mijn brommer gemolt:con En het is nog eens vresenlijk veel werk om krukassie in het cartertje te wisselen.:|

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

woe
          Bijdrager

dan heeft zon flens toch geen zin.
            als alleen t begin 27mm en de rest 22

word alsnog begrenst. tis maar een citypower bocht

ArvidW
            Topic starter

Maar denk eens goed na, die flens is buitendiameter 27mm, dus dat betekend 23mm binnendiameter 😉 En als dat precies overeen komt met de bocht die eraan vast zit is er geen spraken van begrenzing.

Home made engine dyno

ArvidW
              Topic starter

Morgen afscheid nemen van de DEPS 43mm, en de AW-Calibrata:'(

Ze gaan naar Tim toe, en ik geloof dat dat wel een toffe gozer is die er wat leuks mee gaat doen, roterende inlaat :thumb (jaa zoals op een sprocatti zit:D)

De uitlaat is nogal lang, noujah nogal, enorm lang. En een doos waar dat 80cm lange gevaarte in paste was niet makkenlijk te vinden. Ik heb dus eventjes lekker zitten knutselen en een doos omgebouwd.

Natuurlijk mocht een deel van mijn handtekening niet op de uitlaat missen, hij zit op de onderkant van de uitlaat. 🙂

Home made engine dyno

G-no
                Donateur

vind het nog altijd jammer dat je het weg doet:( maar aan de andere kant is het bij tim wel in goede handen, ik ben er mijn zij inlaat gaan halen en hij heeft echt een indrukwekkende verzameling spullen en vespa’s:)

hansieb
                  Moderator

Als arvid een nieuwe auto / brommer heeft gaat die toch nadenken en komt er wel weer een ciao ! durf ik wel een potje bier op te wedden :bier

ArvidW
                    Topic starter

Aangezien ik geen grootse en belangrijke posts meer verwacht is mijn special weer een perso geworden.

Over een tijdje krijg ik van Thomas en Hans de volgende spulletjes:
                      – Carter Ciao Mix
                      – Polini HD kop
                      – Std brom of snor uitlaat
                      – vliegwiel

Daarmee ga ik mijn setup weer terugbrengen naar wat het eerst was:
                      – DR70revo
                      – Mix carter 14.5mm inlaat
                      – Std uitlaat (maby komt er een zelfbouw bocht aan als hij echt te langzaam is;))
                      – Krukas getuned voor DR70revo
                      – 95 pully

En dan ga ik maar eens informatieverzamelen over een Honda MB5, van mijn ouders mag ik er pas na de exames eentje kopen maar dat weerhoud mij er natuurlijk niet van om alvast heel wat erover op te zoeken. Het zal wel weer een tijdje gaan duren voordat ik een MB blok netzogoed ken als een vespa blok:con:D

hansieb :
                      Als arvid een nieuwe auto / brommer heeft gaat die toch nadenken en komt er wel weer een ciao ! durf ik wel een potje bier op te wedden :bier

Is goed, inc verzendkosten?:P

Home made engine dyno

joey636
                      Bijdrager

die blokken stellen ook niet zo veel voor.
                        is best gemakkelijk ik heb de nog een honda mt5 hier staan.
                        en ik wist het eerst niet zo goed en ik dacht er hetzelfde over als jouw.
                        maar ik heb met de eerste keer uit elkaar halen gewoon goed opgelet.
                        en nu kan ik hem zo in/uit elkaar draaien is niet zo moeilijk.

!Japieoh!_!Ciao!

Hey arvid dan moet je er wel een 5 of 6 versnellingsbak in zetten he ! 😉 als die nog een beetje te krijgen zijn..

ArvidW
                          Topic starter

Ja dat moet eigenlijk wel hè:D, is de totale ratio verhouding van een 4 , 5 of 6 bak hetzelfde? Ik neem aan dat je met een 6bak wel wat harder moet kunnen vanwege zwaardere 6de versnelling. (als je setup je tenminste door de laatste versnelling heen kan sleuren:con)

Home made engine dyno

joey636
                            Bijdrager

ik heb een 6-bak op mijn mt en hij trekt door de 6 bak een stuk beter en gaat op top een 20-30 km/h harder als eerst.

!Japieoh!_!Ciao!

Dat is wel logisch he 🙂 want dan zijn die verhoudingen anders.

@ joey Hoe hard gaat je Mt nu ?

joey636
                                Bijdrager

ik heb der ongeveer 110-120 mee gehaald.
                                  is een 70cc’tje met een 24mm carb en ander spruitstuk en natuurlijk aangepast aan de poorten voor zover dat nodig was.
                                  en een snelle bocht en andere uitlaat.
                                  ik heb er ook nog een 80 cilinder voor maar dat is niet zo heel leuk vind ik zelf.

15 berichten aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.