Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Ik heb mijn carters van elkaar gesplitst om de krukas te gaan tunen, blijkt dat die epoxi allemaal los zat. Ik kon die complete brokken er gewoon met mijn nagel vanaf trekken 🙁

Het speciale van mijn DEPS43mm carter is nu helaas verdwenen, het is dus nu gewoon een normaal carter met 3 spoelpoorten erin.

Aangezien ik niet zo tevreden ben over de DEPS43mm heb ik mijn DR70revo er weer onder gehangen. Dus het grote carter waar DEPS in zat, het oude DR70revo kleine carter en de DR70revo krukas.

Ik ga nu kijken of ik de brommer met het grote carter van de DEPS goed kan afstellen met de DR70revo zoals hij eerst altijd reed. Kan ik het goed afstellen dan liggen de tegenvallende preformance van de DEPS niet aan het carter maar aan de cilinder zelf.

Wat valt mij tegen van de DEPS43mm:
      – Trekt op lage toerentallen echt slecht
      – Maakt maar relatief weinig toeren
      – DR70revo geeft precies dezefde preformance alleen trekt op lage toerentallen wel goed op.

Het is naar mijn idee dus echt een een Vario cilinder, maar ik heb gewoon een koppelingsbrommer.

Ik wil de DEPS eigenlijk wel graag testen met een 27mm flens, maar ik heb totaal geen zin om mijn calibrata weer te gaan verbouwen nu hij gespoten is.

Op mijn Ciao begin ik een beetje uitgekeken te raken, ik ken nu zo onderand heel dat vespa blokje wel uit mijn hoofd, en ken er vooral de gebreken van. Ik heb een vervoersmiddel nodig dat betrouwbaar is, en op dit moment is mijn Ciao dat niet echt. Ik sleutel er heel erg veel aan om hem goed rijdend te houden (ben daarin wel perfectionalist). Ook is mijn Ciao niet snel genoeg / confortabel genoeg om grote afstanden mee te rijden. (al heb ik er wel in 1 week 700km mee gereden)

Er bestaat dus een grote kans dat je mijn Ciao over een tijdje op marktplaats te koop ziet staan. Een Honda MB5 moet zijn plaats in gaan nemen. Deze ga ik niet zodanig opfokken als mijn Ciao want ik wil het gewoon als vervoersmiddel blijven gebruiken. Een 50cc snel en een zelfbouw (en berekende) uitlaat lijken mij wel genoeg. Honda blokken met versnellingsbak zijn natuurlijk rete interressant omdat ik aan zoiets nog nooit gesleuteld heb;)

Wat er met de DEPS43mm gaat gebeuren is nog niet zeker, hierover wordt onder de Admins / Forumhelpers overlegt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

pier
      Bijdrager

Hmmm dats niet zow mooi arvid… dat de epoxi los is geraakt.
        wel evengoed jammer dat je ciao over een tijdje weg gaat!! betekend dit dat je ook van dit forum weg gaat? en wat ik dan niet snap he arvid:P waarom koop je dan geen brom ciao. ( dan kun je sneller )
        maar jouw kennende wil je gewoon weer iets nieuws gaan proberen:P

ANders koop je een cross ciaotje derbij of si of bravo of wat dan ook:P voor paar 10tjes. en houw je je getunde blok gwoon!

Robbert
        Bijdrager

heeft de epoxy losgelaten?:o dat is minder… Had veldman z’n vader tg gelijk… Maar ga je het nu helemaal opgeven met de vespa’s? 😮 Kan je niet gewoon een mbx:D en geen mb5:D Voor erbij kopen? dan kan je tg nog een beetje blijven tunen aan de vespatjes… maarja het is je eigen keuze…

barry
          Donateur

Ik heb eens iets verteld over -wit zand-?????remember??

erwinko
            Bijdrager

dat spul is ook kut 🙂 (ik bedoel dat kneedbaar staal he)

je moet eigenlijk 2 k lijm hebben

FonS
              Bijdrager

áls de 43mm DEPS ‘doorgegeven’ mag worden heb ik zéker interesse…!! maar dit hangt natuurlijk van meneer Flick af, omdat hij toen de prijsvraag en de prijs geregelt heeft.

in ieder geval, zet mij maar bovenaan het lijstje (a)

ArvidW
                Topic starter

pier :
                  ANders koop je een cross ciaotje derbij of si of bravo of wat dan ook:P voor paar 10tjes. en houw je je getunde blok gwoon!

Dat is een goed idee:) Alleen moet hij dan verzekert zijn van mijn ouders, dus hij moet ook kenteken hebben, en dan wordt het best een dure zaak 😛

Ik doe dit jaar nog 6vwo, dus alle tijd van de wereld om te sleutelen, volgend jaar studeren en dan is denk ik één brommer in de schuur wel genoeg:)

Robbert :
                  heeft de epoxy losgelaten?:o dat is minder… Had veldman z’n vader tg gelijk… Maar ga je het nu helemaal opgeven met de vespa’s? 😮 Kan je niet gewoon een mbx:D en geen mb5:D Voor erbij kopen? dan kan je tg nog een beetje blijven tunen aan de vespatjes… maarja het is je eigen keuze…

Ja, veldman zijn vader had helaas gelijk, toch was het de moeite wel om het te proberen. De rommel is niet losgekomen tijdens het rijden dus de cilinder is niet beschadigt:)

Dat “beetje blijven tunen” aan vespa’s vind ik wat moeilijk. Ik heb naar mijn idee al behoorlijk wat geprobeert en bij vespa’s tunen wordt je naar mijn idee door veel te veel dingen begrenst: Inlaat, Uitlaat, Onbalans krukas, miniscuul kleine spoelkanalen, tapeind wat bij uitlaatpoort in de weg zit, blok wat lastig berijkbaar is, geen plek voor luchtfilter enz enz. Vespa’s vind ik best leuk om te tunen omdat je er zo veel werk in moet steken willen ze vooruit komen, maar ik wil ook eens bijvoorbeeld de invloed van een andere cilinderkop bekijken op een brommer, en een vespa-kop is te dun om uit te draaien en een binnenkop in te zetten. Een beetje van dat soort dingen “stoor” ik me aan;)

barry :
                  Ik heb eens iets verteld over -wit zand-?????remember??

Ja dat herinner ik me wel weer, maar aan die tip had ik niets want mijn epoxi was al uitgehard (je gaf de tip toen ik foto’s had gepost van de ingegoten epoxi)

erwinko :
                  dat spul is ook kut 🙂 (ik bedoel dat kneedbaar staal he)

je moet eigenlijk 2 k lijm hebben

Ik had ook 2k lijm, zo’n dubbele tube met aan de ene kant wit spul en aan de andere kant zwart spul. Tube koste 12.50, dus het zal niet heel slecht spul zijn geweest:|

Home made engine dyno

Robbert
                  Bijdrager

nja in sommige dingen heb je wel gelijk… maar als je dan tg een honda koopt koop dan wel een mbx:D wel vrij moeilijk te vinden…

hansieb
                    Moderator

Derbi SENDA drd oooo 🙂

Koop iets met het AM6 blok !

murkus
                      Bijdrager

nee goede keus honda mb5 mooi ombouwen 6bak erin 70malossi 24mm carb en vegen ….:P haha ik kan er ook niks aan doen maar honda is kwaliteit he dus als je een mb gaat kopen goede keus(Y) maar hou je vespa er dan wel gewoon bij voor de fun:)

ArvidW
                        Topic starter

Robbert :
                          nja in sommige dingen heb je wel gelijk… maar als je dan tg een honda koopt koop dan wel een mbx:D wel vrij moeilijk te vinden…

Ik denk aan een MB5 met MBX velgen eronder, velgen zijn te mooi om niet te kopen 😉 MBX’en zijn er niet zo veel en zijn ook wat duurder dan de MB5’s dus ik denk dat een MB5 met MBX velgen wel leuk wordt 🙂

Hans: Het moet wel betaalbaar blijven hè:P, voor de prijs van een DRD koop ik liever een auto ofzo;)

Murkus: Ik denk zelf aan een 5bak waarvan de 5de versnelling blokkeerbaar is als begrenzing voor rollerbank. Een Honda 50cc snel + berekende uitlaat lijkt mij wel een leuke setup. Flink hoogtoerig maken en lekker lang doortrekken in elke versnelling 😀

Ik hoef er nu nog niet zo tering hard mee te kunnen, dat komt mischien vanzelf wel een keertje (met MB8 blok kun je tot 125cc gaan:con)

Home made engine dyno

Robbert
                          Bijdrager

Maar de monoshock van een mbx:D zou wel vet zijn… mb5 kopen ombouwen tt monoshock en dan mb8 blokje eronder 125 cc en dan kan je knallen(H):P

Kay
                            Bijdrager

Als je ons maar laat weten waar je je projectpagina dan post over je mb5,dan vind ik alles goed8)

ArvidW
                              Topic starter

Net “eventjes” een 22mm flens omgebouwd tot een 27mm flens, en de uitlaat omgelast tot 27mm (zijn we f*cking 1.5 uur mee bezig geweest :o)

Flens is een 22mm flens waarop we een stuk pijp overheen geschoven hebben, vastgelast, vlakgeslepen / gedraait, uitgeboord van binnen tot 23mm (jaaaa, meer dan malossi 27mm flens:D)

Daarna de AW-Calibrata een stukje vanaf geslepen, en een bus gedraait die precies over de flens heen past. Deze vastgelast op de uitlaat.

Past echt precies:)

Home made engine dyno

Marcc
                                Bijdrager

ziet er zeer mooi uit allemaal jammer dat je t wegdoet 🙁

15 berichten aan het bekijken - 451 tot 465 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.