Vespa-Ciao.NL
:: ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Ziet er vet uit die sticker op de tank:D

Had je gezopen toen je de 2e foto nam ofsow:lol

Ga zo door:thumb

ArvidW
      Topic starter

barry :
        mooi zo.Ik ga beginnen aan de mini ciao.Geef eens een TIP hoe ik vlug een blank frame heb.

– Zandstralen
        – schuren met P 60 ofzo
        – Afbeit smeren (wel bagger karwei)

Ciao frame is vrij veel werk om schoon te maken, alles is rond en is dus niet te doen met schuurmachine.

Oww, btw, is was toen ik foto 2 nam niet dronken…. ik hield gewoon de camera scheef=)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Pjear
        Bijdrager

verfaffbijt spul erop smeren, zandstralen

murkus
          Bijdrager

met verfafbijt vond ik wel makkelijk gaat wel snel

barry
            Donateur

Ik heb gezandstraald thuis & met verfafbijt gewerkt.Verfafbijt is gewoon ellendig!!!!!Gans mijn sportief lijf brand dat het niet mooi is.Stel je voor dat dit per-abuis op mijn motor-of auto komt.Pot is al ver weg nu.
              Maar het is gelukt.
              Thanks

ArvidW
              Topic starter

Weer iets nutteloos gekocht voor mijn brommer:

Polini 43mm HD kop met centraal bougiegat:) Wat heb ik eraan op een 50cc standaard. Niets, maar ik moest hem gewoon hebben.

Zoals je ziet is de verbrandingskamer (zo heet hij toch?) heel anders dan bij een standaard kop en een malossie HD kop. Dit is in de richting zoals een cilinderkop moet zijn.

Het is een HD kop voor een citta, en ik heb een ciao, dus moest er wat afgeslepen worden.

Aan 1 zeikant zijn alle koelribben eraf, en aan de bovenkant heb ik ook 1.5cm aan koelribben weggeslepen. Nu past hij echt perfect:D

De decompressie ga ik niet gebruiken, en heb ik dus ook goed vastgezet / ingeslepen. In het decompressiestaafje heb ik 1cm onder het originele gaatje nog een gaatje geboord. Zo staat de veer het strakst gespannen en kan ik daar geen compressieverlies krijgen.

De kop is voor een 43mm cilinder, en ik heb een 38.2. De kop is dus te groot. Nu ga ik de kop zodanig afvlakken dat hij in de buurt van 38mm komt.

Tot nu toe merk ik dat de brommer rustiger is gaan lopen, vooral op zijn top. Minder trillingen, nog steeds evenveel (of weinig) vermogen.

Ben benieuwd hoe het gaat na het afvlakken:)

Home made engine dyno

mulder[sst]

dat afvlakken is geen goed idee, hij werkt met 43 ook gewoon op 38mm cilindertje

ArvidW
                  Topic starter

Helaas, heb het al gedaan. Ik heb dus nu een 39mm polini HD kop. En wat is het verschil met voor het afvlakken : Niets, maby een heeeeel klein beetje meer trekkracht, maar dat kan ook door windmee komen.

Een 43mm kop op een 38mm cilinder is geen goed idee, ik had direct een hele vage dikke roetrand in mijn cilinderkop, en in mijn cilinder. Hopen dat dat nu niet gebeurd.

Vandaag ook electronische ontsteking onderbreking gemaakt. En nu kan ik mijn brommer eindelijk weer pijnloos uitzetten :D, bougiekabel lostrekken is nou niet echt dat je zegt pijnloos:P

Home made engine dyno

michel o/

omg ik heb een half jaar gereden met een 42mm (foutje kut thomas xD 43MM DAN =) ) kop op een 50cc :O en nooit problemen gehad…

ArvidW
                      Topic starter

Sow, vandaag weer iets nutteloos gemaakt: Membraam in mijn luchtfilter. Ik heb wat last van wat carterdrukverlies door mijn grote inlaat, en ook een grote terugslag van benzine / luchtmengsel. Dus dacht ik: Ik maak een membraam ergens. Helaas kan het niet tussen carb en carter, dus dan maar erachter.

Membraam komt uit een 100cc 2takt blokkie, en die kwam van een grasmaaier van een vriend af. Thanx Ivar:D (onkruidzaaier)

En nu nog wachten op de lijm die aan het drogen is.

Ik ben we bang voor een paar dingen:
                        – Lijm die niet tegen benzine kan
                        – Kleppen die te ver open gaan en carb raken
                        – Het plastic dat smelt
                        – Membraamkleppen die afbreken en mijn carter binnengaan
                        – Andere rotzooi die loskomt

Dus het moet wel heeeel erg veel beter gaan rijden wil ik deze membraaminlaat echt gaan gebruiken 😛

Home made engine dyno

wheelieking89
                        Bijdrager

grappig ideetje maar hinderd dat je lucht toevoerniet ??:O:O

ArvidW
                          Topic starter

Alles weer uit mijn luchtfilter gerukt, liep van geen meter:P(was te voorzien) Mijn koppeling met polini blauw greep niet eens aan. Hij kreeg idd te weinig lucht, en ik had geen zin om er een kleinere sproeier in te stoppen. Het geluid was zachter, gasreactie was sneller. Verder verzoop hij continue.

Home made engine dyno

Edjuh
                            Bijdrager

Wel grappig experiment, jammer dat het niet werkte.

iaccaloco
                              Bijdrager

Kon ik je zonder te testen wel vertellen dat ’t niet ging werken……

Maar goode, niet geschoten is altijd mis…..:D

Enneh, about je décompresseur……

Op m’n Citta rijd ik ook zonder décompresseur, ik heb d’r M5 schroefdraad op getapt, en daar een ring en moertje opgedraaid….Dicht af als een gek, en kan ‘m evt. nog gebruiken, maar hoeft niet met kixstart…;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

hansieb
                                Moderator

Haha 🙂 lucht vinden brommers wel fijn, het moet een stofzuiger zijn die dus lucht vol aanzuigt 😀 niet begrenzen.

Maarja ga je nu ook een andere cilinder erop gooien je mocht toch niet opvoeren :!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.