- Dit onderwerp bevat 2,720 reacties, 190 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 5 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 februari 2007 om 18:55 #445582
Arvidje 🙂 die squish is idd niet goed.. is er iets mis ofzo?
Andere kop proberen / voetpakking / koppakking.
Je mot gewoon ff een dikke koppakking en voetpakking eigenlijk hebben ( kop kan je wel laten maken volgens mij )
13 februari 2007 om 21:43 #445592Ik heb Vroeger (toen ik nog met 50cc std reed) de polini cilidnerkop afgevlakt zodat hij voor een 39mm cilinder goed zou zijn. Er is toen echt wel 1mm vanaf gehaald. Vandaar dat ik nu met std pakkingen eigenlijk wat mm tekort kom.
Cilinderkop weet ik nog niet wat ik ermee ga doen, beetje uitdraaien lijkt mij wel wat, maar wat mij nog leuker lijkt om cilinderkop te draaien (die berekent is op DEPS43mm) en die in een vespa-ciao kop te “persen”
Je schijnt er een goeie vermogenswinst mee te kunnen halen….. 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno14 februari 2007 om 14:22 #445601:boos KL*TE KOPPELING :boos
Rijdt ik vanochtend heel leuk naar school toe, ging lekker, mooi constant 40 gereden ofzo. Paar keer flink gas gegeven en lekker wat scooters ingehaald. 1 km voor school (woon 12km van school af) geef ik eens flink gas en ineens ratel ratel ratel. K*T ik wist het gelijk, koppeling los:boos
Dus gaan lopen. Na school wat gereedschap geleent en geprobeert brommer weer aan de praat te krijgen. Spietje was geheel vermorzeld denk ik, dus wist niet hoe ik vliegwiel moest terugzetten (blok onder brommer) Gelukkig had ik strepen op mijn vliegwiel gezet wanneer inlaat opent en wanneer die sluit. Daarmee kon ik ongeveer bepalen waar de TDC plek van het vliegwiel zat, daarna krukas en vliegwiel zo gedraait als ik dacht dat het zou moeten werken en de boel strak aangedraait.
Na veel loshalen en vastzetten is het eindelijk gelukt, brommer kon ik goed op naar huis komen helaas maximumsnelheid van 33 maar alsnog beter dan lopen 🙂
Straks blok weer onder brommer vandaan halen en WEEER dat spietje verwisselen. En daarna iets anders verzinnen om koppeling vast te zetten, ik denk aan een nylock moer.
Ik ben iig nog thuis gekomen, maar het was op school wel ff ongelooflijk kl*te 🙁
Home made engine dyno14 februari 2007 om 14:26 #445603heb ik 2 wken terug ook gehad, effe met die vriend van me zus naar tankstation ik rijd lekker ik trek vol het gas open en rinkel de rinkel hij was los, spietje gelukkig niet kapot:D dus ik kom thuis nylock moer gepakt wat locktide eromheen en wat locktide om de krukas heen en erop geschroeft, en gewoon kwart slag voor het overbreken ophouden :P, nergens meer last van gehad
miss kan je dat proberen arvid
19 februari 2007 om 09:14 #445636Kenny, bedankt voor de tip
Ik bedacht me toen dat ik ooit ook zo’n ribbelring heb gehad maar dat ik die ooit vergeten / verloren was.Tussen mijn segmentplaat en krukas zat redenlijk wat speling, ik heb dus een klein beetje metaal in de segmentplaat gelast zodat er geen speling meer was, ribbelring ertussen en moer erop. Nu “al” 70km gereden zonder dat de koppeling erafgeflikkert is.
Tevens een nieuwe v-snaar gekocht voor 95 pully, maar hij past alleen maar op goed op een 80 pully, dinsdag dus ff ruilen (heb een 950 snaar gekregen terwijl ik geloof ik een 975 nodig heb) Ik rijdt nu dus met een 80 pully, maar dat bevalt mij niet zo erg. Ik wil snel wegzijn en met een 95 pully gaat toch wat beter 😛
Nog een foto’tje van het amateuristisch goedzetten van de squish, dubbele koppakking compenseerde te weinig en lekte te veel. Dus werd het gewoon dremelen:con

En de DEPS43mm “in the dark” 😛

De DEPS43mm begint steeds beter te lopen, hij wil nogsteeds niet zograag toeren maken als de DR70revo, maar dit komt denk ik door de ongetunde snorkrukas. Het vermogen komt met de proma (en calibrata) duidenlijk in 3 boosten. Eerste is ongeveer bij 20, dan ga je van sloom naar redenlijk optrekken, dan bij 30 is de volgend boost, hier ga je toch al flink snel. En bij 40 ontploft er een bom, omdat hij dan zoveel vermogen heeft schiet je ineens naar 50+ waarna hij nog redenlijk snel doorgaat naar de top.
27mm AW-Calibrata & Getunde krukas moeten denk ik de preformance van de DR70revo wel verpletteren, maar tot nu toe doet hij dat nog niet.
Home made engine dyno19 februari 2007 om 10:06 #445637looking nice 😉
is je bovenkant van je zuiger nou zwart of ligt t aan mij ?
met nieuwe zuiger word t vaak wat bruin lijkt mij ?
Wandje ziet er nog mooi uit man
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel19 februari 2007 om 12:58 #445638Tja, en wat is er nou toch veranderd sinds de vorige foto’s 😕 (ik vind het wel mooi geworden:))
Home made engine dyno19 februari 2007 om 13:04 #445639banden?
mix tank kapje eraf gehaald:?19 februari 2007 om 13:22 #445640Haha, nee
Demper gereviseerd 😛 Dus wol eruit, hele stinger kaalbranden, dat “tuutje” eraf geslepen. Daarna nieuw staalwol erin (moet nog glaswol kopen) demper gepoetst en geprobeert. Het scheelt VEEL kwa geluidsniveau, vooral stinger schoonbranden werkt goed:D Die gaatjes zaten eerst bijna geheel dicht en nu zijn ze weer mooi groot en open 🙂
Rijdt echt ook echt 1-2km uur harder, dit is mischien niet veel maar alle kleine beetjes helpen 🙂
Home made engine dyno19 februari 2007 om 13:23 #445641Hoe hard heb je nu al gereden dan?
19 februari 2007 om 13:24 #445642de demper viel me al zo op 😀 ik vind hem wel mooi ja. beetje malossi achtig.
19 februari 2007 om 13:35 #445643hansieb :
Hoe hard heb je nu al gereden dan?69 :bloos En dat is met een 80 pully…. (met DR70revo blok reed ik met flinke wind mee zelfs 65 met een 95 pully:o)
Deze week nog krukas tunen en AW-calibrata verbouwen tot 27mm en een flens maken en dan nogmaar eens kijken of hij dan wel hard wil (moet toch wel 75 halen met een 80 pully :duivel)
Home made engine dyno19 februari 2007 om 13:39 #445644Hoe wil je die flens maken ? laten draaien.
Leuke is dat ik binnenkort ook mag lassen en draaien op school
heb nog 4 vliegwielen ( ELEC LIGGEN ) die ga ik als het mag eens ff afdraaien.Wel leuk allemaal , op school hebben ze super veel shit 🙂 persen / alle soorten lassen / cnc freesmachines / enz.
Zal eens voorleggen of het wil om zon 27mm flens na te kunnen maken, dan maak ik er direct een paar.
20 februari 2007 om 17:47 #445655Net ff Ciao flink op zijn donder moeten geven. Ik reed zo heel relaxt bij ons in het dorp op een appart fietspad naast de weg. Rijdt daar mooi met een gangetje of 45 komt d’r een politie auto tegemoet rijden. Ik rijdt rustig door maar zie dat ze gaan keren.
VOLGASSS=)
Ik moetst toch nog een redenlijk stuk rijden wilde ik ergens het bos in kunnen schieten, dus gas gas gas. Toen kei hard op de rem en het bos ingeschoten, daar rustig doorgereden en daarna de wijk weer in, gelukkig had ik rustig gereden want ik zag net nog de politieauto de hoek om gaan.
Was wel ff spannend :lol
Maar die Snorren geilde denk ik al op mijn AW-Calibrata, maar die krijgen ze niet zomaar:no
Home made engine dyno20 februari 2007 om 17:53 #445656
!Japieoh!_!Ciao!😀 haha goed zo Arvid!
Maar kunnen ze niet je kenteken opgeschreven hebben ?:con
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.